Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Exakt 1 vecka kvar till bockpremiären!

Featured Replies

Publicerat

Nu e det nära:-)

Publicerat

Allt klart för morgondagen!!

Det enda som inte är gjort är att mata i bulorna i bössan, jag tror jag väntar lite till :cool: .

Det finns 3 ställen som är högaktuella och jag har inte bestämt vilket det blir , det får vinden göra :happy:

Publicerat

Tar i vanlig ordning sovmorgon, rådjur jagas bäst med en kortbent hund :wink:

Publicerat

Bilen är packad med allt som skall med till jaktstugan mat dryck kamera kniv sovsäck lockpipa(or) ammo jaktkläder även ombyte. Nu väntar jag på att diskmaskinen skall bli klar så jag kan åka upp till stugan och göra upp eld för grillning och höra det där pyset ifrån en kall ölburk.I natt bär det ut till passen och äntligen är säsongen 2013/2014 igång.

Skitjakt på er alla

Publicerat

Bilen är packad med allt som skall med till jaktstugan mat dryck kamera kniv sovsäck lockpipa(or) ammo jaktkläder även ombyte. Nu väntar jag på att diskmaskinen skall bli klar så jag kan åka upp till stugan och göra upp eld för grillning och höra det där pyset ifrån en kall ölburk.I natt bär det ut till passen och äntligen är säsongen 2013/2014 igång.

Skitjakt på er alla

Ungefär samma här fast jag sover i höet i en lada ;) Skitjakt! :thumbsup:

Publicerat

Mycket nära nu. Har bara varit en lång o jobbig pina på jobbet idag.

Publicerat
  • Författare

Mycket nära nu. Har bara varit en lång o jobbig pina på jobbet idag.

Jag är kvar än till 20.15 :wallbash:  "min" bock har nu gått samma stråt i 5dagar i rad morgon och kväll. Den var även där imorse. Så chanserna är goda för mig, men som vanligt kommer ju nått att skita sig =)

Publicerat

jodå en sexa har vi även på marken :smile:  en 4:a och en ganska fin 6:a. nu är man ju sjukt taggad när man vet att man har 2 st skjutbara :smile: det bästa hade ju varit att skjuta spetsen/4:an och spara 6:an för då är han fin nästa år ! tror detta är bocken ni ville se efter fejning. tyvärr är bilderna i mörker ... :sad:

post-10838-0-60169900-1376583813_thumb.j

post-10838-0-63057900-1376583832_thumb.j

post-10838-0-06720000-1376583877_thumb.j

Publicerat
  • Författare

Jag ska snart bege mig mot Strävhår och mitt livs första klövviltsjakt, rådjursjakt och bockjakt. Ganska så förväntansfull kan man ju säga :-D

Xperia Z made this

Fan va kul för dig! Då får jag verkligen säga skitjakt till dig. Förväntningarna är alltid höga men blir tyvärr sällan som man tänkt sig. Men som en vän säger "sålänge det finns bly i luften finns det hopp".

Publicerat

Edit: tack förresten och detsamma!

Hehe ja jag hoppas såklart på att få syn på en bock men det ska bli jäkligt spännande att bara ha möjligheten :-)

Xperia Z made this

Publicerat

Jag ska snart bege mig mot Strävhår och mitt livs första klövviltsjakt, rådjursjakt och bockjakt. Ganska så förväntansfull kan man ju säga :-D

Xperia Z made this

Vi ser ut att få en vacker morgon hursom, kvällen hoppas jag de hinner redigera om.
Publicerat

Xperia Z made this

Får önska en riktig skitjakt då :)

Publicerat

Imorgon kväll ska jag och 4 andra ut på grannens mark,såg en fin 6;a där i söndags när vi byggde torn. Och förhoppningsvis skjuter vi något så min Tjt får komma i kontakt med ett vilt för första gången=)

Publicerat

Nån som har ett par horn om det bara kommer getter imorgon?

Publicerat

16 augusti för mig har alltid förknippas med duvjakt. Sen gjorde rådjuren intrång.

Hemma sa vi alltid att dem som jagade bock 16 augusti var bara dem som hade dåliga hundar.

Nu sitter man här själv.

Nu är de däremot brist på duvor.

Sen började jag locka dem och efter det är jag fast. Blir kallare för varje år. Men de straffar sig nog snart.

Skit jakt på er.

S.

Publicerat

kmr fan inte kunna sova inatt :P 'r så jävla sugen :) 

Publicerat

Ännu ingen sömn ;)

Publicerat

Blev en han räv istället.

Publicerat

vi smög ut imorse och hörde ingeting på första passet. sedan gick vi vidare ut till gammelskogen där hör vi liksom som slag. det lät som om någon slog ihop 2 brädor hårt imot varnadra. tag tänkte hackspett :wub: men det var det ju inte. det dröjde ett tag imellan varje slag, så verkligen ingen spillkråka eller linande. + att det lät mycket kraftigare.  brorsan tänkte älgtjurar som slogs, så vi smyger uppåt mot vårat stora kalhygge.vi ställer oss på den högst punkten och lyssnar och lockar. helt plötsligt på 80 m ganska nära sjökanten ser jag en ljusbrun kroppskontur. jag kollar noga sedan rör det på sig ! ett ensamt rådjur på 80 m med full bredsida, jag viskar till robban rådjur ner vid kanten. han ser det men precis när han ska kolla i siktet så går det ner bakom skogen. sedan kommer det upp igen då höjer han bössan och kollar. ingen bock .. troligtvis ett smaldjur. för det gick helt ensamt. sedan ser jag något röra sig på 50-60 m ett rådjur till ! :ohmy:  men till och med jag ser att den inte har horn. det är en get med ett kid. sammanfatnning :tongue: : vi såg 3 rådjur på det perfekta kalhygget inom skjuthåll men ingen var skjutbar :sad:  men därför tror vi sedan att det vi hörde var 2 st bockar som stongades inne i den täta skogen och så blev geten o dom andra djuren stötta ut mot kalhygget. det var i alla fall kul att se det viltet man var ut efter :tongue:  :thumbsup:  vi ska ro dit med båten ljudlöst över sjön ikväll, gå och sätta oss på samma ställe där vi såg geten och dom andra 2 rådjuren. för det bästa lockmedlet är ju trots allt andra rådjur. (imorse) sen går vi hem ner mot viken som ligger när grannens stora åker. jag lockar lite men det kommer inget. brorsan frågar vilka läten kan du gör med den där ? så jag visade honom en skadad hare med betoning av rådjur. helt plötsligt hör brorsan ett jätte knak och jag tycker mig höra något gå mot oss. 2 min senare så svarar ett rådjur ! :ohmy: (med kontaktläte) det var ganska nära men aldrig så vi såg djuret. men en bock hade väl skitit i ett skadat kid så det var väl en get det med ... :tongue:  skitjakt på er alla.

Publicerat

Tysken fick lukta på både en bock och en räv ikväll. Hon blev lite stirrig minst sagt=)

• 2 weeks later...
Publicerat

lägger ut någon bild här nu när jakten nästan är slut :smile:  smög mig på en get och ett kid, först smög jag men sedan bara gick jag rakt imot geten på 50m m håll och hon såg mig ! men stor kvar ? när jag är inne på 35-40 då reser sig ett ganska stort kid, därför hon stod kvar då :smile:  men när jag hade visslat och nästan skrikt lite lätt då reagerade hon lite, men inte mycket  :ohmy:  hon såg ganska trött ut men, sedan sprang dom iväg när jag kom in på 30m och skällde ut mig nog 10 gånger :tongue:  dom trodde väl att jag var en liten kulting först :tongue:  :wink:  aja riktigt cool upplevelse i alla fall :woot:  :cool:  har allt på film, men lägger upp bilderna först, sämre kvalite på bilderna så ni vet. :wink:

post-10838-0-40873300-1377797686_thumb.j

post-10838-0-61146000-1377798000_thumb.j

post-10838-0-08556700-1377798022_thumb.j

post-10838-0-82329000-1377798059_thumb.j

post-10838-0-27228600-1377798080_thumb.j

Publicerat

själva bockjakten är väl augusti ut ? för i september är det ju jakt på kid. eller hur är det nu ? får väl kolla det annars :thumbsup:  förlåt om jag har fel nu :tongue:

Publicerat

Du får skjuta bock ända tills jakten är slut på rådjur sista januari. Kid får du börja skjuta i september om du vill. Jag sparar dem till 1 oktober då man får släppa jycken :)

Publicerat

Du får skjuta bock ända tills jakten är slut på rådjur sista januari. Kid får du börja skjuta i september om du vill. Jag sparar dem till 1 oktober då man får släppa jycken :)

jaha ok, tack ! :smile:  ja skjuta kid i september är ju onödigt när man ka släppa drever och tax i oktober :thumbsup:  :biggrin: