Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kärlek vid första anlägget. Jag hjärta Benelli Comfort =sant.

Featured Replies

Publicerat

Skulle ju bara kolla om jag hittade någon hagelbock som var ok, på Länna jakt och fiske. Så efter närmare ett tiotal hagelbockar så lägger karln upp en Benelli Comfort, "fyy vad ful" tänkte jag, som ju gillat vackra träslag och sjyssta gravyrer. Svart och ful var den och lite mycket "Rambo-bössa" för mig. Tänkte jag... men eftersom han gjort sig besväret att lyfta ut den till mig så gjorde jag ett torranlägg i alla fall, artig som jag är ::)

Och kära nån! Den var som gjuten i mina händer och jag ville inte lämna den ifrån mig igen! VILL HA!! Sa jag till maken.

16 tusen! svarade han. Snåljåp sa jag. Inte ens mina bästa knep har funkat än ;D ;D. Jag vill ha den!

Jag tänker så här nu, att ett alternativ till att köpa en själv kanske är att bilda par med Hipshot eller Fredde Piteå.    :-* :-* 

Det var väl en smart idé?!

Men allvarligt talat. Ni som vet och kan.

Hur i hela friden ska jag veta att det är rätt bössa för mig? Eller att det verkligen är halvautomat jag ska ha? Jag har skjutit med både och på banan, men bara med gasomladdad halvautomat förstås. Inte känslig för rekyl just heller.

Köper man bara det man känner mest för?

Mannen är ju helt insnöad i studsarvärlden nuförtiden så honom får jag inget vettigt ur :)

Halvutomatiska hälsningar

Cecilia

Publicerat
Jag tänker så här nu, att ett alternativ till att köpa en själv kanske är att bilda par med Hipshot eller Fredde Piteå.    :-* :-* 

Det var väl en smart idé?!

Det är ju ett alternativ ;D :-*...

Asså jag är HELNÖJD med min comfort...härligare bössa får man leta efter...lääänge! ;)....den är värt varenda öre. Har skjutit både på skeetbanan och vid praktiskt jakt med den och den sväljer allt från 24g stålhagel och uppåt.

Ett stor plus för mig är även att den är ganska oöm i.o.m att det är plastkolv...man behöver inte oroa sig för repor och bulor lika mycket som när man hade en med trästock :D

löp å köp ;D...ett tips är att den "bara" kostar 14500 här på Fritid & Vildmarksliv i Piteå, istället för 16000

/Fredde

Publicerat

Jag kom helt plötsligt på fler bara anledningar varför du ska köpa en comfort ;D

# Halvautomaten är (i mitt ycke) betydligt smidigare i.o.m att du kan ladda den utan att behöva bryta pipan i ett trångt gömsle (jag fastnade jämt med min gamla bock i det förbannade camo-nätet)

# Justeringsmöjligheter i.o.m att du har brickorna som du lägger imellan mellan kolv och låda.

# Du har ett extra skott

# Benellis halvautomater (och speciellt denna modell) är "passa-skytten-direkt-ur-kartongen" bössor, otroligt härliga direkt ur kartong med andra ord :D

# Fungerar klanderfritt trots att runt 700 skott passerat utan rengöring...nu var detta iofs min förra benelli...men den var exakt likadan, bara kolven som skillde dom åt....vill gärna se den gasomladdare som gör det gång på gång 8)

Finns tusentals anledningar att köpa en Benelli comfort...men det viktigaste är att bössa passar dig, att du känner dig som "ett med bössan" när du gör anläggningar...

en sak som jag har i bakhuvudet när jag gör vapen affärer (och andra affärer med för den delen) är att "den går alltid att sälja om man inte är nöjd"...och just Benelli har ett otroligt andrahandsvärde.

/Fredde

Publicerat

En fråga..

Känner du att du har koll på detta med att repetera ut patroner och tja känner du dej helt säker i handhavandet? Inte så svårt men ja du hade skjutit med andra automter på skjutbanan? Om du fixar det så gör du som sign Ripjägaren på detta forum gjorde.

Han ringde Torsbohandels och bokade en Comfort där. Den kostade där 13500 tror jag och sen sökte han licens på den direkt. Att han ville ha bössan var klart, han hade provat min, så det var bara att handla. Visst, frakten går på en femhundring så det är alltså billigare än Länna. Alt tala om för Länna att du köper bössan för 14000 på Torsbo och fråga om de vill sälja sin pang till dej för samma pris eller om du ska ta den från torsbo?

Inte helt säker men jag hoppas att Torsbo har Comfort automater kvar.

Och du, sen är det bara att sätta igång och jobba med makens vanföreställingar om kulvapnets fördelar osv.. killen kan ju inte vara helt frisk!  ;D ;D ;D ;D

Stå på dej och vik inte ner dej för makens förvirrade idéer!

Mvh!

Publicerat

Jag föreslog i kväll att vi kunde lägga en eller ett par av hans bössor emellan så det blir lite billigare.. snacka om att möta motstånd... Han är en tjurig rackare.

Du vet vem han är va?

Han föreslår för övrigt att du ska komma ner till Sorunda på onsdag så lovar han att spöa dig i en omgång skeet eller sporting ;D ;D ;D

Så kan jag få gulla med din Benelli under tiden... :P :P

Och du, sen är det bara att sätta igång och jobba med makens vanföreställingar om kulvapnets fördelar osv.. killen kan ju inte vara helt frisk!  ;D ;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat
Jag föreslog i kväll att vi kunde lägga en eller ett par av hans bössor emellan så det blir lite billigare.. snacka om att möta motstånd... Han är en tjurig rackare.

Du vet vem han är va?

Han föreslår för övrigt att du ska komma ner till Sorunda på onsdag så lovar han att spöa dig i en omgång skeet eller sporting ;D ;D ;D

Så kan jag få gulla med din Benelli under tiden... :P :P

Hmmm...Jag tror mig veta vem din make är ;D...finns han möjligtvis på detta forum?...

Hippen vet vem han är...kulvapen jägare (numera)...jo jag är nästan säker på vem det är 8)

Publicerat

Jag som trodde jag var så hemlig.. 8)

Den  enda hagelpipan han äger i dag är den på kombin, skamligt är vad det är ::)

Han som varit svensk mästare i sporting och allt...

Kom ner och skjut lite med oss vettja Fredde!!!

Hmmm...Jag tror mig veta vem din make är ;D...finns han möjligtvis på detta forum?...

Hippen vet vem han är...kulvapen jägare (numera)...jo jag är nästan säker på vem det är 8)

Publicerat

Länna har väl heller aldrig varit kända för att vara billigast ::) Försök pruta du n ::) när du vet vad du vill ha.

MVH Roggman66

Publicerat
Den  enda hagelpipan han äger i dag är den på kombin, skamligt är vad det är ::)

Han som varit svensk mästare i sporting och allt...

Kom ner och skjut lite med oss vettja Fredde!!!

Då vet jag exakt vem det är :D.....som jag trodde ;D...

Skulle hemskt gärna komma ner för lite skytte, men tyvärr så finns det ingen tid till det :'( :'(

Vad säger Mi...Maken din ::), har han börjat att ge med sig än ;D

Publicerat

Huvet på spiken där Fredde :)

Varit på Svante Nilsson i dag, och där fanns ju inget som jag ville ha - fanns ju ingen Benelli. Nää, allvarligt så var det INGEN som kändes så bra som Comforten gjorde.

hittade ett par fina studsare dock, men avvaktar lite till.

Maken ger inte med sig så lätt.. försökte med hela registret i dag, se ledsen och oälskad ut och säga "du äääälskar inte mig då" men det gick han inte på heller.. Hård rackare.

Jobbar vidare på saken dock! Skam den som ger sig.

Då vet jag exakt vem det är :D.....som jag trodde ;D...

Skulle hemskt gärna komma ner för lite skytte, men tyvärr så finns det ingen tid till det :'( :'(

Vad säger Mi...Maken din ::), har han börjat att ge med sig än ;D

Publicerat
Maken ger inte med sig så lätt.. försökte med hela registret i dag, se ledsen och oälskad ut och säga "du äääälskar inte mig då" men det gick han inte på heller.. Hård rackare.

Jobbar vidare på saken dock! Skam den som ger sig.

Jag vet ett sätt 8)....ohh, nu kommer han inte att bli glad ;D....vägra honom något som alla män vill ha...du vet..."nej, inte i kväll, jag har huvudvärk".....en sån där huvudvärk som bara går över när det står en comfort i skåpet ::).... ;D ;D ;)...garanterar att det funkar, förr eller senare ;D 8)

Publicerat

Fan har en idé.. skickar ett pm till dej Wifie..

Mvh!

Publicerat
Jag vet ett sätt 8)....ohh, nu kommer han inte att bli glad ;D....vägra honom något som alla män vill ha...du vet..."nej, inte i kväll, jag har huvudvärk".....en sån där huvudvärk som bara går över när det står en comfort i skåpet ::).... ;D ;D ;)...garanterar att det funkar, förr eller senare ;D 8)

##Du Fredde..... jag vet var din brevlåda bor## ;) :-*

/Micke

Publicerat

Mvh!

Ingen risk :'( Hittade en genommysig Manlicher SL med snälltryck och en Burris i vridmontage i .222rem...........vem som helst hade smält som en smörklick i en stekpanna för den kombinationen men...icke :'( ;)

Nä Benelli ska det vara.....

Fan ta er...era...era...HAGELTALIBANER ;) :-*

/Micke

Publicerat

Ja du Micke.. Summan av en hustru, ett antal mer eller mindre förvirrade signaturer på nätet ger vid handen att du nog faktiskt bör ge dej i denna fråga. Om du får problem med din mentala hälsa till följd av detta så erbjuder jag dej lite kognitiv psykoterapi i eganskap av utbildad mentalskötare (för länge sedan visserligen).

Manlichern lät faktiskt mysig men är den inte typ dyrare än Benellin?

Klart Wifie ska vara välrustad en Benelli och en Manlicher!

...i nämnd ordning  ;D ;D

:-*

Mvh!

Publicerat

Jag ger mig...jag ger mig ;)

Du och cecilia tillsammans är mer än vad jag klarar av.

Mannlichern kostade för övrigt endast 8900:- mot bomellins 16000:- ;D

Nu drar jag mig tillbaks i ett mörkt hörn krampaktigt kramandes mina kära studsare.......vågar inte vända ryggen till då dom säkerligen snabbare innan jag hinner säga tändhattsläge är på väg till länna för att bytas in mot en Bomelli ;)

/Micke

Publicerat

Vänta lite nu, det bara måste gå att hitta en Comfort till ett vettigare pris!

Svingade min ikväll mot änder och det gick utmärkt, två Rio 28 grams trap gav två änder  ;D

Mvh!

Publicerat
Jag ger mig...jag ger mig ;)

Du och cecilia tillsammans är mer än vad jag klarar av.

Mannlichern kostade för övrigt endast 8900:- mot bomellins 16000:- ;D

Nu drar jag mig tillbaks i ett mörkt hörn krampaktigt kramandes mina kära studsare.......vågar inte vända ryggen till då dom säkerligen snabbare innan jag hinner säga tändhattsläge är på väg till länna för att bytas in mot en Bomelli ;)

/Micke

Sådär ja!...our work here is done! ;D ;D ;D :-*

kanske herrn också skall skaffa sig en Benelli...gruppköp vettu :-*.... ;D

/Fredde

Publicerat

Fan Fredde, vi verkar ha flyt så varför inte satsa på the big score!?!?!?

;D ;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat
Fan Fredde, vi verkar ha flyt så varför inte satsa på the big score!?!?!?

;D ;D ;D ;D

Mvh!

så sant, så sant ;D....dags å ta av sig finhandskarna och börja bearbeta Micke ännu hårdare 8) ;D ;D :-*

Publicerat

Har faktiskt en plan därvidlag som jag filar lite på...  8) 8)

Mvh!

Publicerat
Har faktiskt en plan därvidlag som jag filar lite på...  8) 8)

Mvh!

Vad håller ni på att koka ihop nu..... glöm inte bort att även jag har en deleteknapp Hippo ;D

Inga tokiga hagelövningar bara....har växt ifrån sånt :-*

/Micke

Publicerat
Vad håller ni på att koka ihop nu..... glöm inte bort att även jag har en deleteknapp Hippo ;D

Inga tokiga hagelövningar bara....har växt ifrån sånt :-*

/Micke

Har slängt iväg en förfrågan om ett litet projekt.. så får vi se om det funkar  ;D

Lär återkomma.. och du Micke, även om just du må ha vuxit ifrån dylika övningar så är ni väl två?

Mvh!

Publicerat

Men nuuuu ska ni får gissa vad som står i vapenskåpet.....

Jupp, en Benelli ;D Men en Beccaccia, som jag har fått låna av en väldigt gullig kille :-* :-*.

Den har visserligen inte samma sköna grepp och bakkappa som Comforten, men jag ska prova att skjuta med den i morgon på skeet:en för att se hur det känns i stort. Har ju inte heller skjutit med rekylomladdat tidigare.

Bössan är så ny så den har bara skjutit 5 (fem) skott...

Hoppas nu att det sitter som en smäck, skyttet också, så har jag nog argument så jag klarar maken.. 8)

/C

Publicerat
Men nuuuu ska ni får gissa vad som står i vapenskåpet.....

Jupp, en Benelli ;D Men en Beccaccia, som jag har fått låna av en väldigt gullig kille :-* :-*.

Den har visserligen inte samma sköna grepp och bakkappa som Comforten, men jag ska prova att skjuta med den i morgon på skeet:en för att se hur det känns i stort. Har ju inte heller skjutit med rekylomladdat tidigare.

Bössan är så ny så den har bara skjutit 5 (fem) skott...

Hoppas nu att det sitter som en smäck, skyttet också, så har jag nog argument så jag klarar maken.. 8)

/C

Hade en sån före comforten...jäkligt fin bössa...men tyvärr är det ju "fuskträ" på kolven...typ som nån plast film som ser ut som jätte vackert ådrad valnöt när det i själva verket är trä av betydligt sämre kvalité...därför böt jag bort den...åsså hade säljaren "glömt" att nämna det till mig >:(...hann bli rätt så...öuhm...upprörd ::)...när jag upptäckte skarven som går mitt på kolven, detta var två veckor efter att jag hade hämtat bössan..... åsså ville jag ha en lite oömare bössa ;)

Som sagt, en mycket fin bössa även det! :)....det är ju bara magasin längd, förstockens längd och kolv material som skiljer dem åt...i övrigt är det samma bössa i princip.

/Fredde