Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kärlek vid första anlägget. Jag hjärta Benelli Comfort =sant.

Featured Replies

Publicerat

Provsvingat den på mässa, ruskigt lätt bössa! Säkert riktigt kul att skjuta med men jag misstänker att du får ligga på big time på skeeten för att hinna med. Lätta bössor kräver mer jobb av skytten.. Ska bli kul att höra hur det går dock!

Mvh!

Publicerat

Sååå nu är jag hemma efter min lilla "shoot-out" med Beccaccian.

Inte kär :o

Det gick bra visst gjorde det, men det blev inte nåt "love-at-first-shot".

Jag hade inga problem med rekylen egentligen, det var mer känslan... fina träffar och faktiskt fler träffar än jag förväntade mig (jag är ju tok-ny på detta) men just själva känslan uteblev.

Gillar inte heller Weather-coaten... såg plastigt ut.

Jag är ganska säker på att Comforten skulle passa mig bättre... bättre grepp, lite längre låda och lite mer vikt. TROR i alla fall att den blir bättre.  Och den är i alla fall svart i gummi (och ganska anskrämlig rent estetiskt) och försöker inte vara av trä eller så... ;D

Kul var det i alla fall!!

Så nu har ni fått min första vapenrecension :)

Så undrar jag lite stilla vad Fredde Piteå och Mr Mauser smider för ränker... jag lider av svårt fall av nyfikenhet och maken säger inget..  ::) hmmmmm

Publicerat

Du förväxlar inte Fredde o mej nu va?  ;D

Inget dramatiskt, inte ens säkert att det funkar än, men fixar jag det så lovar jag att du ska få skjuta med en Benelli Comfort  ;D

Mvh!

Publicerat

Nej Hippen, jag är helt säker på att Micke Mauser "privatar" med Fredde!!

Jag råkade (råkade och råkade, jag booor ju här ;D )gå förbi datorn i går kväll och då plötsligt utbrast Micke "- bort bort, du får  inte se".

börja ana oråd....

Du förväxlar inte Fredde o mej nu va?  ;D

Inget dramatiskt, inte ens säkert att det funkar än, men fixar jag det så lovar jag att du ska få skjuta med en Benelli Comfort  ;D

Mvh!

Publicerat

Aha! De har en pakt? Kan trösta dej med att jag inte heller känner till något..hur nu det skulle kunna vara en tröst..

Mvh!

Publicerat

Usch va ni svamlar...  :D

Ge kvinnan 50 papp å låt henne handla. Så gör jag å då löser sig det mesta för en ganska lång tid framåt  ;D

Man ska ju inte snåla på sin hjärtevän heller, men de e klart går pengarna till tweed, knickers, dyra köpjakter och fina drycker sååååå  :-*

Publicerat

Nä då är det dags att dra i nödbromsen!

Kan man få be om en liten uppdatering? Hur går det för Wife med anskaffandet av en Comfort?

Mvh!

Publicerat

Nää inte tweed här inte :) Så ingen nödbroms behövs.

Det blir ingen Benelli i år.. dels sätter ekonomin stopp och så känns det lite som att om jag ska ha en så ska det i alla fall vara säsong. Nu stänger skjutbanan snart så jag kommer inte att kunna nyttja den som jag vill. Har ingen egen mark att skjuta lerduvor på. = dåligt!

Har fortfarande Comforten som favorit och den enda jag verkligen vill ha! Kanske ändrar det sig till nästa säsong - kanske inte.

(troligen inte kan jag säga  ;D )

Må väl!

/Cecilia

Nä då är det dags att dra i nödbromsen!

Kan man få be om en liten uppdatering? Hur går det för Wife med anskaffandet av en Comfort?

Mvh!

Publicerat

Som en liten teaser så kan jag berätta att min Comfort skötte sig sanslöst bra i morse! De absolut flesta kråkor som jag pekade på med den trillade ned ur skyarna!

Mvh!

Publicerat

Hej alla glada halvautomater... ;D

I er värld bland bulvan skytte eller vätta skytte förstår jag er till fullo. Dock gillar jag inte er i skogen,då ni inte på ett galant sätt visar att ni är obeväpnade......

Anonym.... ;D

Publicerat

Som moderator så måste jag protestera å det kraftigaste mot dessa skamlösa individer som lanserar sitt tyckande utan att kunna stå för det!!!!

;D ;D ;D

Håller förövrigt med Anonym delvis, det finns tillfällen då jag inte gärna använder automaten. Men då har jag ju alternativ, brytbara sådana i skåpet som gärna tjänstgör  ;D

Sen i många fall beror det på sällskapet. Kompisar som man känner väl och litar på, ja då funkar automaten i alla miljöer. Men träffar man på Anonyma suspekta halvfigurer under jakt så är ett brytvapen att föredra  :o

Mvh!

• 7 years later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Min Comfort är inte helt dum den heller : )

post-15762-0-71266000-1405377177_thumb.j

Får förklara bilden lite. Det är från en dags skyddsjakt hos en mjölkbonde. Han har problem med fågel som sprider salmonella. För några år sedan fick han avliva ett hundratal kossor med salmonella och vill inte att det ska upprepas.. 

Men bössan är helt underbar!

Publicerat

WM i trådlyft? ;)

/Mike

Publicerat

Den bilden tycker jag motiverar lyftet!!

:biggrin:

Publicerat

Jävlar vad nostalgisk jag blev!! :D

Publicerat

Jävlar vad nostalgisk jag blev!! :D

Jag med, kollade igenom den bara för att du skrev.. jävlar va glömsk man är, fick läsa läääänge innan jag hajjade sammanhangen  :tongue: Och shit va vatten som flutit under broarna sedan dess!

Publicerat

Jag med, kollade igenom den bara för att du skrev.. jävlar va glömsk man är, fick läsa läääänge innan jag hajjade sammanhangen  :tongue: Och shit va vatten som flutit under broarna sedan dess!

Haha ja jävlar är ju snart 8 år sedan :o:P Tiden går allt för fort!

Publicerat

Var det det året du sköt din hjort hos mig fredde?

/Mike

Publicerat

Var det det året du sköt din hjort hos mig fredde?

/Mike

Yes! Den 16/11-06 :) Inte hundra på klockslaget, men 14:46 ligger envist i skallen :P

Publicerat

Coolt :cool:  shit vad åren rullar på fort.

/Mike

Publicerat

Ja klart häftigaste jaktupplevelse jag haft! B) jo fy fan alldeles för fort!

Publicerat

Kul att man kunde bidra med lite nostalgi = )
(såg inte att senaste svar före mina var från 2006 hehe)

Publicerat

Prova en bock med justerbar kolvkam innan du köper Benellin. Jag skjuter mycket bättre med min nya bock än vad jag gjorde med Comforten. Den är även för lätt i pipan = man fladdrar ganska lätt.

Jag älskade Comforten tills jag prövade en bössa som gick att justera in bra + med mer tyngd. Valet blev då inte svårt...

Publicerat

Anders- det är fortfarande frågan om en tråd från 2006, men å andra sidan för informationsflödets skull, jag håller med dig en Comfort är lätt, på gränsen till fladdrig, det är just det som gör den så fantastisk, vid lugnt, statiskt skytte är det knappast en fördel men vid mycken jakt är det just den egenskapen som är så bra enligt mig, jag gillar verkligen min Comfort för just det skälet.

Sen skjuter man, jag säkerligen bättre med ett vapen med stabilare/lugnare egenskaper om det är frågan om mer av skytte snarare än jakt. /Christian