Publicerat Augusti 16, 201312 yr HejHjälpte farsan idag med inskjutningen med hans gamla tikka. Han har skaffat en ny kikare (meopta) som han ville få redo nu inför bockjakten.Vi drog till jaktbanan och började inskjutningen med normas 150gr jaktmatch. När träffbilden var nere på en 50 öring så laddade vi med Hornady superformance 165gr Interbond, som jag har när jag jagar räv.Vi förväntade oss en annurlunda träffbild med tanke på skillnaderna mellan ammunitionen men blev något överaskade när vi såg att det skilljde 10 cm. Trodde första att det kanske var jag som påverkat skottet men samtliga 3 skott gick så pass högt. Min fråga är då ifall det är möjligt att Hornadyn skjuter 10cm högre än norman? Känns som en enorm skillnad.Vi ska dra till banan imorgon med för att skjuta in bössan med jaktammunitionen. Tacksam för alla svar och all hjälp!
Publicerat Augusti 16, 201312 yr som sagt helt normalt men om det är exakt 10 cm och inget i sida så är det ju lätt att skruva mellan patronerna!