Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Antingen står man för det man skriver och argumenterar för det eller så krossas man och försvinner /Mike Därför skrev jag att exabit får tycka vad han vill.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Ähh skit i det! Hur många ggr tror du inte jag blivit idiotförklarad trots att jag är övermogen och har erfarenhet så det räcker och blir över. Jag har samma inställning som dig över det,folk får tycka vad fan dom vill-kunde inte bry mig mindre /Mike
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Ähh skit i det! Hur många ggr tror du inte jag blivit idiotförklarad trots att jag är övermogen och har erfarenhet så det räcker och blir över. Jag har samma inställning som dig över det,folk får tycka vad fan dom vill-kunde inte bry mig mindre /Mike Vill du bli min pappa? OnT: jag läste endast på internet om M70 och vad jag förstod var det kort men jag tror mera på att den inte är det om sidelock säger så. Jaa då börjar det bli möjlighet till intressanta kalibrar. Helt ärligt fimpar jag gärna .308an :/ jag har en sako 75 som jag kan använda(faderns) och en M55a, varför en tredje? Nej jag pipar gärna om den i en lite mer svårladdad kaliber som kompenserar det med att skjuta perfekt sen. Om det nu är som sidelock säger får jag nog ta och tänka om en hel del. Hur man nu ska tänka då är frågan. Jag får nog ta en titt på bössan först. Men då har jag lite andra kalibrar att välja emellan. Jag har ingen lång låda i mitt vapenskåp överhuvudtaget! Och den skulle ju gärna få vara en klass 1a. Jag tror den får stå så länge då och dregla i skåpet så koncentrerar jag mig på att skjuta slut på M55 pipan.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Hmm så lät det inte när en annan här på forumet skrev det exabit. Då var det inga kommentarer. Tänker inte nämna namn. Vem var det då? Det finns iaf en person här inne som ligger jävligt risigt till och snart är på samma "shit list" som du (borde egentligen varit för länge sen). Det är helt ok att nämna person vid "nick" eller citera. Jag har mina värderingar klara för mig och de som totalkolliderar med dem vill jag inte ha med att göra. Så enkelt är det. Jag förväntar mig inte att folk ska ändra åsikt eller beteende, men jag kan välja att inte ha dessa personer i mitt liv framöver. Det blir enklast så. Om man inte behandlar levande väsen med respekt så är man i min bok inte "jägare" utan något annat. Räven är en ÄKTA jägare - den gör det den ska och är programmerad för, för att överleva. Den har inget val. Den tänker inte. Människan däremot har en massa val och olika portioner av "förstånd". När man trots detta "förstånd" beter sig som ett svin (medvetet, dessutom!) så tänder jag på alla 12. Det finns några på detta forum som tränar tillräckligt mycket för att kunna ta ett ganska så väl avvägt skott på räv på 300 meter med mycket god chans för ett direkt dödande skott. Jag är inte en av dem, och därför låter jag bli. Det är mindre än 1% av jägarkåren som klarar av det, och du tillhör definitivt inte den procenten. De övriga ska ge fan i det - annars är det bara bevis på dåligt omdöme! Fan vet om man inte borde bli vegan...
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Okej nu har tråden gått tillräckligt ot,nu taggar vi ner! /Mike Moderator
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Håller med dig Exabit , En räv är också ett liv , som bör behandlas med samma respekt som allt övrigt vilt. Dessutom dom få som klarar såna där långa skott , dom brukar sällan skryta med det.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Som jag skrev i början fick folk kommentera vad dom ville. Exabit jag är glad att du bryr dig så pass. Jag tänker inte citera eller liknande för att dra in flera i din "Shit list". Den får du lista ut själv och om jag lyckats komma in på den kanske du som du ska sluta bry dig om mina inlägg. Hur som. Du får gärna kommentera. Men helt ärligt orkar jag inte få såna kommentarer innan jag gjort det dumma. Sen är frågan varför du har gjort det. Det hjälper inget att du sitter här och gnäller på det sättet som att säga att jag kommit in på din Shit list. Men jag tar till mig allt. Speciellt om det framförs på rätt sätt.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Författare Och. Jag kommer berätta för dig när jag gjort det. Från och med nu tror jag att jag endast lägger upp projekt och uppdaterar dagboken. Där vill jag inte få kommentarer om skyttet eller jakten om jag inte ber om det. Ungefär som det som just skedde i min dagbok. Klagomål och misstroende på att jag inte ens är kapabel till en 23mm serie på 200m. Det orkar jag inte med.
Publicerat Augusti 22, 201312 yr Detta blev en höna av en fjäder, mina första kommentarer här i tråden var inte menat som något angrepp utan mer som en fingervisning.