Publicerat Oktober 23, 201312 yr Är sugen på att sätta ljuddämpare på min 308 men vet inte vad jag vill ha än, har hört om dom som skickat in en öppen ansökan på ljuddämpare hur funkar det? Får man godkänd licens på dämpare och sen fyller i senare eller e den öppen hela tiden så man kan byta dämpare utan att söka licens på nytt?
Publicerat Januari 30, 201412 yr Har vi någon här som testat havanan än? Tänkte skaffa en sådan till .308an. Har en V-MAC 8 på 6,5an och är grymt nöjd, den dämpar absolut bäst!
Publicerat Januari 31, 201412 yr Valde mellan Stalon Whisper och Vmac V8, vart en V8 med extra V4 front. V8 på bana och vid vak och sen V4 i skogen. Nu gäller det bara o få licensen på den, få skriva sen till hösten hur det funkar /Baner
Publicerat Januari 31, 201412 yr Har vi någon här som testat havanan än? Tänkte skaffa en sådan till .308an. Har en V-MAC 8 på 6,5an och är grymt nöjd, den dämpar absolut bäst! Använder Havana 255, har två, en till 6,5:an och en till 9,3:an. Det är riktigt bra dämpare, smidig med bra dämpning. Skjutit en del med V8 och V12 också. Vilken som är bäst beror på användningsområdet, har Hausken och Jaki som jag använder på mina bössor också, beroende vad jag vill få ut av dämparen.
Publicerat Januari 31, 201412 yr Har vi någon här som testat havanan än? Tänkte skaffa en sådan till .308an. Har en V-MAC 8 på 6,5an och är grymt nöjd, den dämpar absolut bäst! Kompisen har en på sin .308 pipa. Liten o smidig. Dämpar riktigt bra med tanke på hur smäcker den är!