Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jan Guillou

Featured Replies

Publicerat

Brukar roa mig med sökningar i Ratsit då och då. Jan Guillou är en gammal idol på många sätt faktiskt. Så här står det om honom. Gillar specielt delen "tjänar mer än 99,7% av alla personer i Stockholm" B)

post-296-0-28120700-1377702628_thumb.jpg

Publicerat

Way to go, Jan! B)

Publicerat

...han har med andra ord råd med sina ständiga felparkeringar på torget i Östhammar ;)

Publicerat

Kplm®:are

Publicerat

jan är tyvärr en av de människor jag inte tål att varken se eller höra, självgod och sur gammal gubbj*vel

Publicerat

En kille jag känner till, var jaktledare för en jakt på ostkusten. Guilliou var med, Efter två återsamlingar, skickade han hem Guilliou. Båda gångerna kom han med obrutet vapen.

Publicerat

Han är grym - älskar flera av hans böcker det är bland det bästa jag lyssnat på !

Mvh // Johannes

Publicerat

En kille jag känner till, var jaktledare för en jakt på ostkusten. Guilliou var med, Efter två återsamlingar, skickade han hem Guilliou. Båda gångerna kom han med obrutet vapen.

Klart han var... :roll:

Publicerat

Den svenska avundsjukan är svår, som min farmor brukade säga ;)

hade jag aldrig träffat honom hade jag nog inte hysst agg mot han, men bemötandet jag fått när jag gjort det har satt sina märken :D

däremot är hans böcker skitbra :D

Publicerat

Delade bord på Glenn Miller i Östhammar med han förra veckan, lite bulig men trevlig. Delar inte hans idiologi fullt ut men det har inget med jante att göra.

Publicerat

http://www.youtube.com/watch?v=O2nHzan24Ik

kolla på den här så kanske ni ändrar uppfattning om Jan G......... (klippet är rätt långt så kolla iallafall ifrån hälften)

Mvh!

Publicerat

Tämligen tveksam vapenhantering i början där....

iPad Tapatalk HD

Publicerat
  • Författare

Tämligen tveksam vapenhantering i början där....iPad Tapatalk HD

Eh, ja. Fint när han plockar geväret från axeln och pekar rakt mot kameramannen...

Men det är inte Guillous vapenhantering som fascinerar mig, även om den i just detta klippet var minst sagt fascinerande.

Publicerat

http://www.youtube.com/watch?v=O2nHzan24Ik

kolla på den här så kanske ni ändrar uppfattning om Jan G......... (klippet är rätt långt så kolla iallafall ifrån hälften)

Mvh!

Ursäkta ot men kul att se hur effektivt hagel är på gris :biggrin:

Publicerat

Jan Guillou är en gammal vadå?!?

Jag är besviken - DJUPT besviken.

-- Mats

Då kan vi bilda klubb.

Publicerat

En sämre variant av Leif gw helt enkelt :D

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

En sämre variant av Leif gw helt enkelt :D

Leif GW är en ungefär lika stor idol :wub:

Publicerat

En person är ofta så mycket mer komplex än vad man ser vid en snabb blick, JG har säkert sina goda sidor, för egen del ser jag bara den åldrade gringubben som trängs i kön på ICA Fältöversten och som parkerar var och hur han vill,

detta med full insikt om att andra har sett/ser annat. /CHristian

Publicerat

Mig var han mycket otrevlig mot vid en boksignering i min hemstad inför 30 andra. Jag var 13 år och tycker inte om han särskilt mycket efter det. Man blir lätt präglad vid den åldern :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Publicerat

Som författare beundrar jag honom oerhört mkt. Som människa njaaaaaaaaaaaaaaa

Publicerat

Jag är tillräckligt gammal för att ha "Grabbarna på Fagerhult" i starkt minne som en av höjdpunkterna på TV för många år sedan. JG, GW och en Pär Lorentzon (numera inte i livet) hade en idé de sålde in till Statliga televisionen och fick en massa stålar för. Från början planerat 10 program men blev till slut 4. De mesta finns på Tuben.

I samband med detta lanserades boken Macho....där de tre kåserar om jakt mm. Väl värd läsning. I synnerhet GWs finurliga skrivande.

Medaljens baksida, om det ekonomiska efterspelet och konflikterna mellan GW, JG å ena sidan och Pär å andra, finns att läsa i boken "Hjältarna på Fagerhult" skriven av den sistnämnda. De två blåser den tredje ganska rejält.

Om det som står i boken är sant förstärks min bild av JG som en girig surgubbe med översittarstil. Annars tycker jag nog alla tre är en trio som i allra högsta grad påverkat mitt jaktintresse i positiv riktning och man kan bara ana hur det gick till på det glada 80-talet ;-)

Läs böckerna om ni kan!

post-11057-13777832225902_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Att beundra någon för dennes rikedom - då denna tillkommit genom lögner, förtal och allmän ohederlighet - är svårsmält för mig.

Han är en mycket skicklig prosaist med god bilsmak, sen tar det nog slut.

-- Mats