Publicerat Augusti 25, 200620 yr Köpte mig ett par Canadian Hunting Grizzly kängor med + paket dom var mycke bra o kläderna var helt ok.
Publicerat Augusti 26, 200620 yr Ser fina ut! Jag är också på jakt (haha) efter ett par bra kängor, men av mer lågskaftad modell. VAr köpte du dina? /Cecilia
Publicerat Augusti 26, 200620 yr Författare Hej jag köpte dom på vildmarks fick kläder med på köpet oxå som var ok. http://vildmarks.se Mvh
Publicerat Juni 27, 200719 yr Hola mannen! ÄR inne på att inhandla nya kängor nu. Hur har dina Grizzly fungerat för dig så här i efterhand??
Publicerat Juni 28, 200719 yr Författare Jag är hel nöjd med dom men dom är varma så inget för vår jakten. Mvh.
Publicerat Juli 19, 200719 yr Författare Här http://www.kurresfiskeshop.se/kurre-bin/bu...html%26sida%3D1 Mvh.
Publicerat Juli 19, 200719 yr Jag är hel nöjd med dom men dom är varma så inget för vår jakten.Mvh. Kört med Viking Hunter och det är inte så man avlider på sommaren, och funkat bra på vintern också, dock har jag inte suttit så mycket på pass med kängorna.
Publicerat Juli 19, 200719 yr Är dom bra dessa kängor tänkt utöka med ett par Är det Alpina du menar eller? I så fall kan jag ärligt säga att när jag stoppade foten i denna känga ville jag inte dra av mig den. Kanonmjuka och grym passform. Jag har inte själv hunnit prova täthet mm ännu. Men jag har bara hört mycket positiva omdömmen om dom.
Publicerat Juli 19, 200719 yr Är det Alpina du menar eller?I så fall kan jag ärligt säga att när jag stoppade foten i denna känga ville jag inte dra av mig den. Kanonmjuka och grym passform. Jag har inte själv hunnit prova täthet mm ännu. Men jag har bara hört mycket positiva omdömmen om dom. Jo tänkte på Alpina hur är dom i storlek (bor i Haparanda var finns närmaste återförsäljare måntro)eller att man best nu så går det ju byta
Publicerat Juli 19, 200719 yr Beroende på skor så har jag mellan 43-45 i strl. Vanligtvis 44. Dessa köpte jag i strl. 10 (44½) och dom känns jättebra både med enkel strumpa och med en tunn och en tjockare. Den är så mjuk inuti så den passar nästan lika bra med en som med dubbla strumpor.
Publicerat Juli 20, 200719 yr Aldrig mer ett par fodrade kängor. Hur torkar man dem i fält? Ett par Lundhags kan torkar på en kvart mot en lägereld, men ett par hightech-kängor... tja. Om man VET att man aldrig kommer att jaga ett antal dagar i sträck så visst...
Publicerat Juli 20, 200719 yr Aldrig mer ett par fodrade kängor. Hur torkar man dem i fält? Ett par Lundhags kan torkar på en kvart mot en lägereld, men ett par hightech-kängor... tja. Om man VET att man aldrig kommer att jaga ett antal dagar i sträck så visst... Köp Gore-tex det är så fantastiskt att man kan till och med skita på sig utan att det blir något kvar : Visst när de blir blöta då är de sura ordentligt, har man ett extra par så är dag 2 räddad om man nu inbte har en stöveltork och det är inte under halvmetern från en brasa skulle jag jaga på fjället så vart det nog herrbergs förslag på typ av känga, dock aldrig ett par M/90 som är det sämsta jag haft på fötterna.
Publicerat Juli 20, 200719 yr För tre år sedan jagade jag 14 dagar i sträck i januari och jag hade ett par Meindl... Gick ut ur en jaktkoja för att pissa på morgonen och frös om fötterna innan jag hade pissat färdigt.... :- Det var inte roligt någonstans, surblöta kängor i minus 15. Var tvungen att ta av mig dem varje timme för att kolla fötterna den dagen. Det hade aldrig hänt med ett par gummi-och-läder-kängor 8) där man bara hade ställt dem framför en lägereld, bytt strumpor och sockor när man druckit ur kaffet, och så hade man varit fit for fight igen.
Publicerat Juli 20, 200719 yr Det hade aldrig hänt med ett par gummi-och-läder-kängor 8) där man bara hade ställt dem framför en lägereld, bytt strumpor och sockor när man druckit ur kaffet, och så hade man varit fit for fight igen. Helt rätt och riktigt.
Publicerat Juli 27, 200719 yr Om ni är ute i fält och lider av våta kängor så är ett tips att koka upp två liter vatten och sedan hälla detta i varsin 1l nalgeneflaska. Ställ ner dessa i varsin känga i 5min, ta ur flaskorna och tryck ner tidningspapper i kängorna. Vänta en stund, plocka ur pappret och njut av dina torra kängor. Detta funkar även med ordentligt fodrade membrankängor, är de totalt dyblöta kan det behövas två behandlingar.
Publicerat Juli 27, 200719 yr Om ni är ute i fält och lider av våta kängor så är ett tips att koka upp två liter vatten och sedan hälla detta i varsin 1l nalgeneflaska. Ställ ner dessa i varsin känga i 5min, ta ur flaskorna och tryck ner tidningspapper i kängorna. Vänta en stund, plocka ur pappret och njut av dina torra kängor. Detta funkar även med ordentligt fodrade membrankängor, är de totalt dyblöta kan det behövas två behandlingar. Det var som f.. Fungerar det bra? Måste testa.
Publicerat Juli 30, 200719 yr Följ herrberg´s råd; köp lundhags alt meindl. Satsa på ett par låga kängor och använd damasker!! Sett ett antal jägare som har byxorna innanför kängorna å dem lyckas väldigt ofta bli blöta under strapatserna, Så tipset är: hårt åtdragna byxor utanför kängorna sedan ett par damasker utanpå, sedan klarar man de blötaste myrarna!! Tack för tipset Steinbock, fungerar det lika bra om det är -15C ute?
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Följ herrberg´s råd; köp lundhags alt meindl. Satsa på ett par låga kängor och använd damasker!! Sett ett antal jägare som har byxorna innanför kängorna å dem lyckas väldigt ofta bli blöta under strapatserna, Så tipset är: hårt åtdragna byxor utanför kängorna sedan ett par damasker utanpå, sedan klarar man de blötaste myrarna!!Tack för tipset Steinbock, fungerar det lika bra om det är -15C ute? Det fungerar även då. Frågan är ju bara hur du lyckas få blöta kängor om det är -15 ? Om du menar att kängorna blir blöta inifrån av kondens från foten så börja använd fuktspärrar på fötterna, fuktspärr i sin enklaste form är en plastpåse som du sätter på foten. Förslagsvis sätter du den ovanpå din innerstrumpa och innanför din ytterstrumpa. Då har du alltid en torr strumpa som värmer. Kan ju även vara så att man blir blöt av snö som kommer in ovanifrån, lösningen på det är bättre snölås, damasker eller tejp m.m.
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Om du menar att kängorna blir blöta inifrån av kondens från foten så börja användfuktspärrar på fötterna, fuktspärr i sin enklaste form är en plastpåse som du sätter på foten. Förslagsvis sätter du den ovanpå din innerstrumpa och innanför din ytterstrumpa. Då har du alltid en torr strumpa som värmer. Var precis det jag tänte på.. Jag Har hört det förut med plastpåsen, dock aldrig vågat prova. Men nu när man hört det ifrån en till så....
Publicerat Augusti 3, 200719 yr Om ni är ute i fält och lider av våta kängor så är ett tips att koka upp två liter vatten och sedan hälla detta i varsin 1l nalgeneflaska. Ställ ner dessa i varsin känga i 5min, ta ur flaskorna och tryck ner tidningspapper i kängorna. Vänta en stund, plocka ur pappret och njut av dina torra kängor. Detta funkar även med ordentligt fodrade membrankängor, är de totalt dyblöta kan det behövas två behandlingar. Det ska testas!!