Publicerat Augusti 3, 200718 yr Var precis det jag tänte på.. Jag Har hört det förut med plastpåsen, dock aldrig vågat prova. Men nu när man hört det ifrån en till så.... Testa det, välj tjocka 5l fryspåsar. Det finns även färdiga fuktspärrstrumpor att köpa, helt onödigt dock. Plastpåsarna brukar hålla länge om man hittar rätt modell. Håller minst en heldag iallafall. En annan bra grej är att mycket av den friktion som uppstår mellan fot och känga försvinner eftersom påsen är hal, detta minskar skavsårsrisken betydligt, tyvärr så kan det bli lsvårt att få fötterna att vara stilla i kängan så om man inte har riktigt välpassande och välsnörda kängor så funkar det mindre bra att exempelvis isklättra(om man frontpointar , alltså står med tårna mot isen), eller gå i branta stenskravel. Sov helst inte med spärrarna på under natten, fötterna mår dåligt av att vara fuktiga under lång tid.
Publicerat Augusti 3, 200718 yr Hmm, intressanta tips Jag har dock inga problem eftersom jag av en slump inhandlade ett par kängor -98 lr -99 som har det visat sig är min absolut bästa investering alla kategorier!!! Kan inte komma på någonting annat jag är lika nöjd med ;D Jag var ute efter ett par Raichle som min kompis talade så gott om, men hittade ingen som sålde dessa i min närhet... som en sista chansning gick jag till Team Sportia och frågade... -Nix, men vi har precis fått in dessa, sa expediten, och visade mig ett par Garmont Jag provade motvilligt, och blev stormförtjust direkt... Köpte dom och tänkte sen att en känga som känns så perfekt från början kommer väl att tappa formen efter några strapatser... dessutom goretex, hur länge håller det i ett par skor?! Mina tidigare mer rejäla skodon krävde ju ganska lång ingångstid... Men de är fortfarande stabila och täta! Så nöjd! ;D