Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Effektiv eftersöksbössa

Featured Replies

Publicerat

Måste gnälla lite här.. Skjutit väldigt mycket med slugg i min halvautomat och finner det synnerligen effektivt! Sen genomförs väl kanske inte alla eftersök i djup snö med några minusgrader vilket kan riskera funktionen och givet detta så tycker jag nog att automaten bestyckad med slug är ett formidabelt hjälpmedel. Ruskigt skeptisk till att man skjuter fortare med något annat än en automat som passar en bra och på korta håll så behövs inget siktande eller så utan passar bössan så är det bara att skjuta, lite typ kaninjakt  ;D

Däremot så om hållen överstiger typ 50 meter (under eftesök) så börjar det bli knepigt.. men ja blir det längre så är det ju bara att lobba  ;D

Mvh!

• 1 year later...
Publicerat

Köpte denna idag till eftersöken mossberg A500 med ett aimpoint 5000

post-2248-1223663332_thumb.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat
Måste gnälla lite här.. Skjutit väldigt mycket med slugg i min halvautomat och finner det synnerligen effektivt! Sen genomförs väl kanske inte alla eftersök i djup snö med några minusgrader vilket kan riskera funktionen och givet detta så tycker jag nog att automaten bestyckad med slug är ett formidabelt hjälpmedel. Ruskigt skeptisk till att man skjuter fortare med något annat än en automat som passar en bra och på korta håll så behövs inget siktande eller så utan passar bössan så är det bara att skjuta, lite typ kaninjakt  ;D

Däremot så om hållen överstiger typ 50 meter (under eftesök) så börjar det bli knepigt.. men ja blir det längre så är det ju bara att lobba  ;D

Mvh!

Jag har ju en slugpipa till min Remington 870 för just ändamålet eftersök. (Och lite nöjesskytte, jag erkänner!) Jag ville ha en kort bössa med mycket "stoping power" på korta håll, och som alltid säger "pang!" på både första, andra och tredje skottet, och det tycker jag mig ha i den. Har bara öppna riktmedel, och en Surefire monterad. Funkar fint och snabbt när det är trångt och bråttom.

Publicerat

Drilling klass ett...och två slugg....min samskjuter på trettio meter med tre skott inom en lerduva.... ;):DB)