Publicerat Juni 12, 200718 yr Det ser nog olika ut från kom till kommun, vår kommun så är det miljö och hälsa som ansvarar för dessa frågor. Skit samma, ring kommunväxlen och fråga, de vet! Mvh!
Publicerat Juni 12, 200718 yr Kommunens Miljö- & hälsoskyddsavdelning Så heter det hos oss.... ;D /Må
Publicerat Juni 12, 200718 yr Hippen laddar du inför 1juli,har hålt upp hela frednings tiden,här i byn försviner trut o fiskmås till 1aug är presis som om dom visste att dom blir lovliga. Mvh.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Ni andra som skyddsjagar vitfågel lite längre norrut, när kan man börja dundra? DVS när har ungarna flygit ur boet?
Publicerat Juni 12, 200718 yr 1augusti gäller för hela landet sen kan man väll bedriva skuddsjakt,men jag tycker dom ska få va ifred den tid dom är fredade. Mvh.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Tack för det. Ska kontakta kommunen och höra mig för lite allmänt. Här finns det antagligen skyttar i öveflöd men det skadar ju inte att fråga.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Tack för det. Ska kontakta kommunen och höra mig för lite allmänt.Här finns det antagligen skyttar i öveflöd men det skadar ju inte att fråga. Vilken Tipp är det du tänker på?? Är själv skytt på Gladö sedan 4 år tillbaka.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Tack för det. Ska kontakta kommunen och höra mig för lite allmänt.Här finns det antagligen skyttar i öveflöd men det skadar ju inte att fråga. Ja det är bara o ligga på o visa intresse här får vi tillstånd 3år i stöten alltid non som ledsnar,första året pangar man så byborna får gå hukade sen avtar de mer o mer Har du tur så kanske matte kan lägga ett gott or för dig ;D Mvh.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Jasså. Intressant då det var precis den jag tänkte på. Inte för att göra dig besviken men jag vet att det är sjukt lång kö till den tippen och det är ingen som har kommit in på de senaste 4 åren, jag knep sista platsen därefter har ingen annan kommit in. Dock så går det att gästjaga med någon av tippenskyttarna, de brukar vanligtvis ge mitt nummer då jag e den som jagar där mest. Nu har jag iof bytt nummer samt så har chefen slutat, ny chef vet jag inte vem det är och kan tyvärr inte säga hur han är. Men ring och kolla du, annars så får du höra av dig nångång så får jag ta med dig på en tippenjakt du sent kommer att glömma.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Inte för att göra dig besviken men jag vet att det är sjukt lång kö till den tippen och det är ingen som har kommit in på de senaste 4 åren, jag knep sista platsen därefter har ingen annan kommit in. Dock så går det att gästjaga med någon av tippenskyttarna, de brukar vanligtvis ge mitt nummer då jag e den som jagar där mest. Nu har jag iof bytt nummer samt så har chefen slutat, ny chef vet jag inte vem det är och kan tyvärr inte säga hur han är. Men ring och kolla du, annars så får du höra av dig nångång så får jag ta med dig på en tippenjakt du sent kommer att glömma. Ahhhumm,jag bor nära och skulle gärna komma med en dag.... 8) Det var väl tippen i Huddinge du menade eller????
Publicerat Juni 12, 200718 yr Är ny skytt i vår kommun sedan mars i år......har inte pangat ännu men jag är överraskad över hur fritt det var.....har pratat med den bekant som också är skytt och vi har förmodligen diverse äventyr framför oss.......är riktigt taggad inför 1 juli nu men så snart jag ser ungarna ur boet kanske om 2 veckor så skall jag försöka på lilla kajjor som vi har en jäääävla massa.....på kommunens tipp vilken är relativt stor är det också fritt fram.......skall bli ett nöje att springa runt där uppe! hör gärnas av er andra kommunskyttar hur erat arbete ser ut? mvh / dave
Publicerat Juni 12, 200718 yr Ahhhumm,jag bor nära och skulle gärna komma med en dag.... 8) Det var väl tippen i Huddinge du menade eller???? Japp det var den jag menade och Nop tar ej med tokar ;D Vi kan nog kolla upp ett datum i sommar som passar herrn.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Någon gång i juli lär jag börja skjuta på de två små fjolltippar som jag har här, beror lite på hur pass mycket fågel det är där. Mattes stortipp är nog ålagda att ha ett konstant jakttryck året runt skulle jag tro via Lst som lämnar tillstånd till verksamheten. Mvh!
Publicerat Juni 12, 200718 yr Japp det var den jag menade och Nop tar ej med tokar ;D Vi kan nog kolla upp ett datum i sommar som passar herrn. Låter trevligt,är ju faktist rätt så kul att skjuta MYCKET !!!!!
Publicerat Juni 12, 200718 yr Telge.. be snällt om att få prova Mattes automat bg) Mvh! Är det en Bernulellu ??? ;D
Publicerat Juni 12, 200718 yr Hipshot tro det eller ej,tror faktist att kanske nästa hagelpang blir en halvautomat.. Saknar ett hagelvapen att leka jaktstig eller sporting med,jag har idag endast kal20 och drillingen idag i fråga om hagelvapen,bra till jakt är dom båda men jag saknar faktist nåt i den vägen,ja du fattar säkert !!! Tanken att köpa en halvautomat med plastkolv är idag inte helt främmande crazy)
Publicerat Juni 12, 200718 yr Inte för att göra dig besviken men jag vet att det är sjukt lång kö till den tippen och det är ingen som har kommit in på de senaste 4 åren, jag knep sista platsen därefter har ingen annan kommit in. Dock så går det att gästjaga med någon av tippenskyttarna, de brukar vanligtvis ge mitt nummer då jag e den som jagar där mest. Nu har jag iof bytt nummer samt så har chefen slutat, ny chef vet jag inte vem det är och kan tyvärr inte säga hur han är. Men ring och kolla du, annars så får du höra av dig nångång så får jag ta med dig på en tippenjakt du sent kommer att glömma. Bli inte förvånad om du får et PM framöver då!
Publicerat Juni 12, 200718 yr Telge.. be snällt om att få prova Mattes automat bg) Mvh! Okey, då var det sista gången du fick hänga med ;D ;D Dock så skulle det varit värre om du skulle sagt samma sak om Mr Morgan.. Nu hänger du bara löst ;D
Publicerat Juni 26, 200718 yr Måste kasta ut en liten cliffhanger.. 8/7 blir det säsongspremiär för mej! Förväntningarna är rätt höga helt klart ;D Mvh!
Publicerat Juni 26, 200718 yr Måste kasta ut en liten cliffhanger.. 8/7 blir det säsongspremiär för mej! Förväntningarna är rätt höga helt klart ;DMvh! 16/7 för mig....no more mercy 8) /Fredde
Publicerat Juni 30, 200718 yr Var till tippen idag, vart ca 30 fågel varav det mesta trut, dock är jag riktigt missnöjd då det var skapligt drag på fågel men alla flög högt. De sket för det mesta i snurran och bulvanerna och bara fortsatte framåt på ca 80 m. Skittrist. Men nu börjar man längta rejält efter ungtruten, har varit ut 5-6 gånger på tippen nu och haft ett snitt på ca 30-40 fågel men snart kommer dem och jag ska välkomna dem hjärtligt.