Publicerat September 19, 201312 yr Annars har du NSI (Nobel Sport Italia) som gör bra patroner med, jäkligt bra tom. /T T, gäller detta NSI övningsammunition också? För jag köpte 1000 st 24g 7:or stål när jag passerade Torsbo som jag inte hunnit prova på banan än. Det var något testparti de tagit in. // P
Publicerat September 19, 201312 yr T, gäller detta NSI övningsammunition också? För jag köpte 1000 st 24g 7:or stål när jag passerade Torsbo som jag inte hunnit prova på banan än. Det var något testparti de tagit in. // P Vilken av dem? Röd eller rosa? Bägge är bra, men den rosa är nog den bästa stålpatronen på marknaden...... /T
Publicerat September 19, 201312 yr Vilken av dem? Röd eller rosa? Bägge är bra, men den rosa är nog den bästa stålpatronen på marknaden...... /T Hm, var tvungen att kolla igen. De ser mer röda än rosa ut. NSU DUE Steel 24, 24g 7:or, skall enligt förpackningen ge 420 m/s. Max 1050 bar står det också tryckt på patronen. Skall bli intressant och se hur dessa tar sig ut.
Publicerat September 20, 201312 yr Hm, var tvungen att kolla igen. De ser mer röda än rosa ut. NSU DUE Steel 24, 24g 7:or, skall enligt förpackningen ge 420 m/s. Max 1050 bar står det också tryckt på patronen. Skall bli intressant och se hur dessa tar sig ut. De röda är bra puppor, men de rosa som heter QUATTRO är överjävligt bra! T
Publicerat September 20, 201312 yr De röda är bra puppor, men de rosa som heter QUATTRO är överjävligt bra! T Kan bara instämma. NSIs rosa Quattro skjuter riktigt bra. Problemet för mig har varit att få tag på dem bara /M
Publicerat September 20, 201312 yr Kan bara instämma. NSIs rosa Quattro skjuter riktigt bra. Problemet för mig har varit att få tag på dem bara /M Interjakt har dem. När jag testade så var QUATTRO den utan prut bästa stålpatronen på den svenska marknaden. Dyr men bra. Funkar bra på duvor och kajor med. /T
Publicerat September 21, 201312 yr Gör NSI någon motsvarande med bly? Har åtminstone ett exempel... På mina övningsplugg, NSI Due Steel, står det 420 som V0. Jag har också NSI Old English (30g bly-sexor) och där anges 430 m/s, om det är den jämförelsen du är ute efter?
Publicerat September 23, 201312 yr Provade min NSI DUE i helgen. Nu var detta på skeet:n, så några långa höga duvor på sportingen får jag ta nästa gång. Omdöme: Trevlig rekyl, ryker som fasen och smutsar ner otroligt. Duvorna krossades fint....men som sagt, detta var skeet.
Publicerat September 25, 201312 yr http://www.themaimaisupplies.co.nz/NSI-English-Classic/ sådanna har jag, köppte lite på JG 5or dock slank det med en ask 6 or i smyg ^^ men lär funka bra dom med,,