Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Klättertornsbössan

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Rekylen gör att ställningen slår ihop som en slagfälla, det var den bilden jag fick framför mig :)

:D

Pipan på denna bössa är inte portad till skillnad från min förra Guide Gun, så den kan nog vara ganska pigg med heta laddningar. Jag skissar på att skippa kikarsikte och istället utrusta den med ghost ring och fiberkorn. Tror det kan bli en riktigt smidig och oöm kombination där man kan bära bössan i handen med handen runt lådan :thumbsup:

Publicerat

Man kan ju fundera på hur stor betydelse det har om en det hörs när man laddar bössan, när man först ska skramla runt i en sån helvetesanordning. ;)

Publicerat

Funderade på en annan möjlighet, du vet de där gamla Tikka kombibockarna med hane?

Publicerat

Annars är M70n ett smidigt och trevligt gammalt skjutjärn med betoning på järn :thumbsup: Hade en sentillverkad (sent 80-tal) i 12/222rem ett par år. Men bytte bort den mot en CG3000 i 9,3x62 från farsguben. Han har den kvar. Jag skaffade istället en Valmet 412a 12/5,6x52R. Bättre kaliber för trädskällarjakten, slår sönder mindre på närhåll :cool: Exabit...en Valmet 412 dubbelstudsare då...inte uppspänning i.o.f men går ju att ladda tyst väl uppe i tornet. Bruksig bössa som går att hitta billigt och ofta skjuter riktigt bra. En brytbössa bärs ju smidigt bruten i rem tvärs över ryggen, är 'ur vägen' på ett bra sätt när du klättrar och stökar med tornet, men det vet du ju/väl i.o.m dina kipplaufer  :yes:

Publicerat
  • Författare

Som jag skrev ovan så slog jag till på en Marlin 1895G igår till ett bra pris ;)

Publicerat

Men du kanske ändrar dig...ombyte förnöjer vettu...(ja just ja, det vet du kanske)...  :biggrin:  :wink:

Publicerat

Precis, för dig har det aldrig varit för sent att ändra sig. ;)

Publicerat
  • Författare
:tongue:
Publicerat

Precis, för dig har det aldrig varit för sent att ändra sig. ;)

Han har väll ändrat sig rätt många gånger ;)