Publicerat September 28, 201312 yr Författare Rekylen gör att ställningen slår ihop som en slagfälla, det var den bilden jag fick framför mig Pipan på denna bössa är inte portad till skillnad från min förra Guide Gun, så den kan nog vara ganska pigg med heta laddningar. Jag skissar på att skippa kikarsikte och istället utrusta den med ghost ring och fiberkorn. Tror det kan bli en riktigt smidig och oöm kombination där man kan bära bössan i handen med handen runt lådan
Publicerat September 29, 201312 yr Man kan ju fundera på hur stor betydelse det har om en det hörs när man laddar bössan, när man först ska skramla runt i en sån helvetesanordning.
Publicerat September 29, 201312 yr Funderade på en annan möjlighet, du vet de där gamla Tikka kombibockarna med hane?
Publicerat September 29, 201312 yr Detta är en populär post. Funderade på en annan möjlighet, du vet de där gamla Tikka kombibockarna med hane? En M70 ja...men jag vet inte om jag nånsin sett nån sån i klass-1 kaliber... Sen är de svår att hitta fräscha eftersom de ofta ägs av folk som verkligen jagar och tillbringar tid i skogen och inte så mycket putsandes på bössorna eller för den delen planerandes jakter på internet...
Publicerat September 29, 201312 yr Annars är M70n ett smidigt och trevligt gammalt skjutjärn med betoning på järn Hade en sentillverkad (sent 80-tal) i 12/222rem ett par år. Men bytte bort den mot en CG3000 i 9,3x62 från farsguben. Han har den kvar. Jag skaffade istället en Valmet 412a 12/5,6x52R. Bättre kaliber för trädskällarjakten, slår sönder mindre på närhåll Exabit...en Valmet 412 dubbelstudsare då...inte uppspänning i.o.f men går ju att ladda tyst väl uppe i tornet. Bruksig bössa som går att hitta billigt och ofta skjuter riktigt bra. En brytbössa bärs ju smidigt bruten i rem tvärs över ryggen, är 'ur vägen' på ett bra sätt när du klättrar och stökar med tornet, men det vet du ju/väl i.o.m dina kipplaufer
Publicerat September 29, 201312 yr Författare Som jag skrev ovan så slog jag till på en Marlin 1895G igår till ett bra pris
Publicerat September 29, 201312 yr Men du kanske ändrar dig...ombyte förnöjer vettu...(ja just ja, det vet du kanske)...
Publicerat September 29, 201312 yr Precis, för dig har det aldrig varit för sent att ändra sig. Han har väll ändrat sig rätt många gånger