Publicerat November 6, 201312 yr På min farsas CG så finns det en spärr vid avtryckaren som man tryckte in för att plundra magasinet, borde finnas något sett tycker man.
Publicerat November 6, 201312 yr Författare Hmm kan ju faktiskt va denna grej jag kom på, finns nämligen ett mittenläge med själva spärren som sitter på slutstycket (heter den delen man laddar med så?) Får kolla ikväll när ungarna kommit isäng. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Publicerat November 6, 201312 yr Har du trä under bössan framför varbygeln (avtryckarn) eller har du en bottenplatta/underbeslag i aluminium? I så fall kan du plundra bössan underifrån. Annars inte. Du matar alltid patroner uppifrån även med ett underbeslag. Om du inte har underbeslag så får du mata ur patronerna med slutstycket. Du för fram det en bit så patronen lossas från magasinet. Det går att beställa underbeslag till winchester 70 så du kan ta ur patronerna under ifrån. Men då måste en smed fräsa ur stocken underifrån så underbeslaget passar. Ett underbeslag går att beställa från USA tex numrich gunparts eller PTG för runt 80 dollar. Tror det ska finnas på midway sverige också men bara dyra modeller.
Publicerat November 6, 201312 yr Författare Japp bara trä framför varbygeln, jasså det går att köpa så man plundrar underifrån det lät intressant, har iofs funderat på att skaffa en syntetstock men då kanske jag t.om kan skaffa sån stock som är med underbeslag hade ju varit perfekt Tack för tipsen, då vet jag hur man matar ur patronerna med slutstycket helt petfekt tack & bock Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Publicerat November 6, 201312 yr Författare Föresten bör det inte gå att ordna löstagbart magasin till denna bössa likagärna som med att ordna med lucka? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Publicerat November 6, 201312 yr Blir nog ganska svårt eftersom den är gjord för fast magasin. Den ser inte likadan ut i infästningarna. Men on någon skulle få för sig att göra det så skulle det antagligen inte bli billigt hos en vapensmed.
Publicerat November 7, 201312 yr Det finns två typer av underbeslag till winchester 70. Ett med helt underbeslag (två skruvar). Och ett där man använder varbygeln som redan finns (tre skruvar, två för varbygeln och en främre lådskruv). Du kan beställa vilket som. För det hela underbeslaget tar du bort din varbygel och smackar dit det hela. Tar magasinsfjädern du redan har och använder i underbeslaget. Dels måste trät bort där luckan ska vara, dels måste det fräsas ner material vid främre stockskruven ca 5-10mm där underbeslaget skall ligga. Kostnaden vet jag ej, får du tag på ett billigare underbeslag + vapensmedsjobb kanske jobbet går på 2000-3000 inkl beslag. Men det är ingen raketforskning, en kolvmakare fräser snabbt och enkelt detta och det bör inte kosta mer än en tusing. Det finns löstagbara magasin till win 70 men de är dyra. Då bör du även köpa en stock för löstagbart mag. Räkna med stock + mag kommer starta på 5000 och uppåt. Finns en del ombyggda win 70 i olika projekt på robsoft. Du kan även köpa stock för underbeslag till win 70 istället för att fräsa ur din gamla. Enklast och billigast är att låta bössan vara som den är eller byta den mot en remington 700 SA med kaliberanpassad kort låda och löstagbart mag.
Publicerat November 7, 201312 yr Författare Oj det ränner iväg i kostnad märker jag, men iofs så vet jag att gymnasiet (träteknik och möbelsnickeri) jag gick i (för 19 år sen) på den tiden då tog de emot beställningsjobb som 3:e års eleverna fick öva på, dessutom kostade det inget för dom som lämnade in det dom ville ha hjälp med. Kanske en idé jag kan kolla, för fråga kostar ju inget. Men att lämna hos vapensmed förstår jag blir för kostsamt, då blir man ju ruinerad...iaf jag. Hade varit perfekt att hitta en gammal begagnad Winchester 70 XTR .243 med lucka där pipan och allt är trasigt förutom hela trästocken, inte så troligt att hitta en sån,men drömma om allt kan man ju Nej jag får nog va nöjd efter jag fått skjuta in bössan med nya siktet och sen sitta på vak på räv eller rådjur (föresten har nån testat biltemas jaktstege?) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk