Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Beställa från Teague..

Featured Replies

Publicerat

Ska beställa, sannolikt i morgon, till nya bössan. Tänkte bara kolla om någon ska hänga på när jag ändå gör det?

/ Rikard

Publicerat

3/4 och X-Full Ported till min Beretta SP - vi samköpte sist så varför inte liksom  :biggrin:

Är sugen på Full och XFull till pippisarna, och att kunna köra 1/2 och 3/4 till lerkakorna. 

/M

Publicerat
  • Författare

Kollade Beretta SP.. Fanns flera modeller, exakt vilken vill du ha? Beretta Mobil, Beretta Optima eller Optima HP?

Ska kolla med Ken1 med..

Publicerat

Kollade Beretta SP.. Fanns flera modeller, exakt vilken vill du ha? Beretta Mobil, Beretta Optima eller Optima HP?

Ska kolla med Ken1 med..

okk kollade och åtrkommer i morgonMicke

Publicerat

Vad kostar en choke från dem? Stor variation?

Vad använder man för nyckel för att peta i dem?

Publicerat

Vad kostar en choke från dem? Stor variation?

Vad använder man för nyckel för att peta i dem?

Nyckel använder man inte eftersom man köper extended som sticker ut utanför pipan.

Vet inte om de egentligen tillför så mycket rent skyttetekniskt, men de är jäkligt smidiga att skruva i  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Tror de jag skulle ha kostade runt 400 pix styck. Ken1 ska ha två extended light modified dvs tuben som finns mellan kvart och halv. Inväntar skåningen.. Vart rätt paff faktiskt, trodde alla Beretta tuber var de samma men icke! Försökte ratta i en Beretta Victory kvart eller halv, vet fan inte vilket, i Uschs Urika.. gick inte!

Publicerat

Tror de jag skulle ha kostade runt 400 pix styck. Ken1 ska ha två extended light modified dvs tuben som finns mellan kvart och halv. Inväntar skåningen.. Vart rätt paff faktiskt, trodde alla Beretta tuber var de samma men icke! Försökte ratta i en Beretta Victory kvart eller halv, vet fan inte vilket, i Uschs Urika.. gick inte!

Hade det problemet när jag försökte hjälpa Christian med choker på Essex guns. Det var tydligen inte bara att säga Benelli Comfort utan det var noga med modellen.

Publicerat

Nyckel använder man inte eftersom man köper extended som sticker ut utanför pipan.

Vet inte om de egentligen tillför så mycket rent skyttetekniskt, men de är jäkligt smidiga att skruva i :thumbsup:

Tack då är jag med. Jag trodde inte att det räckte med handkraft även om de stack ut :) har precis lagt vantarna på en ny pang så jag får se om man kan haka på någon beställning om ett par månader. Tillverkar teague på beställning eller är det lagervara?

Publicerat

Han har optima plus samma som din comfort hade. Victory är mobile.

S

Publicerat
  • Författare

Han har optima plus samma som din comfort hade. Victory är mobile.

S

Nej inte samma som min Comfort för den tub som jag misslyckades med att ratta i Lasses Urika har gått många skott i Comforten.

Träsk är vad det är..

Publicerat

Nej inte samma som min Comfort för den tub som jag misslyckades med att ratta i Lasses Urika har gått många skott i Comforten.

Träsk är vad det är..

Då är de urika 1 alltså mobile. Verkar va en salig blandning på dessa.

Publicerat
  • Författare

okk kollade och åtrkommer i morgonMicke

Hittar du ngt vettigt?

Publicerat

Hittar du ngt vettigt?

Vad jag kunde googla mig fram till så är det mobile chokes jag ska ha: är ute efter extra full, och 3/4. Kom inte nära mitt vapenskål under helgen för att kolla, är hemma först efter kl 18 och ska kolla vad det står på mina nuvarande choker från Teague. Förresten så var det nog du som valde variant åt mig förra gången :happy:

Portad Extra full, och portad 3/4 Enligt Teagues hemsida: Beretta/ Benelli Mobil 12gauge

/M

Redigerad med Maichel

Publicerat
  • Författare

Är det ditt slutgiltiga bud? Beretta Mobile Portad XFull och 3/4. Portad endast eller super extended portad?

Publicerat
  • Författare

Grymt nyfiken är jag på hur du kommer att uppleva skyttet med XFull under jakt!

Publicerat

Choker gick från djungel till regnskogsträsk. Alla benämningar är apsvårt. Vad behövs för att panga duvor från 25-50m?

Publicerat
  • Författare

32 gr us 5 av bättre snitt halv choke.

28 gr us 6 av bättre snitt närmare trekvart?

..isch.. :tongue:

Publicerat

Hur tight kontra storlek kontra material alltså.

Vad ännu lättare de blev :P

Tack :)

Får sätta mig o kolla på hemsidan för o bli ännu oklokare :)

Publicerat

Är det ditt slutgiltiga bud? Beretta Mobile Portad XFull och 3/4. Portad endast eller super extended portad?

Portade endast, det är de jag redan har och jag är nöjd med dem! Får jag anstånd till kl. 18 så är jag därefter 100% säker. Vill gärna kolla exakt vad de jag redan har är för variant, även om jag är tämligen säker på att det är Mobile (enligt google).

Grymt nyfiken är jag på hur du kommer att uppleva skyttet med XFull under jakt!

Du kommer att få en grundlig utvärdering det lovar jag :biggrin:  Vad jag skjutit hittills så har andrapipan varit utrustad med Full, förstapipan med halv och det har varit bättre tryck i höga fåglar med full. Därav är jag sugen på Full och X-Full. Märks mest på trut på lite styvare håll. Kajorna eller kråkorna har inte klagat på halv... Fast det kräver såklart lite bättre puppor men den biten är du redan väl bekant med. Layalvale Express har funkat bra både i 6:or 28gr och deras 5:or i 32gr. Sen har jag åkt en del NSI med gott resultat. Är sugen på att testa gamebore men har inte kommit över några ännu. De hull jag skjutit har varit för få för att få en känsla.

Du såg hur jag sköt med halv borrning och stål under TDI, har upplevt bättre träffar med 3/4 på lite håll på lerkakorna. Men också på skräpfågeln så jag tror verkligen på Full/X-Full kombinationen.

/M

Publicerat
  • Författare

BEVILJAS!

Publicerat

BEVILJAS!

Lurigt det här, på mina choker står det Ber/Ben och på de förpackningar jag fick chokerna i står det bara Beretta. Men alla mina efterforskningar ger att en Silver Pigeon efter 1995 har Mobile choker.

Beställ sådana Portade i 3/4 och X-full åt mig. Blir det fel får jag lösa det på något sätt  :biggrin:

Försening beror på den djävla stormen. E22 var bitvis som ett djävla plockepinn...

/M

Publicerat

Ber ben är korrekt. Christian

Publicerat
  • Författare

Japp! Då är/var jag klar, Tolle tjoade till på Facebook ska kolla vad han vill sen kör jag efter maten här..