Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevjaktbössa! Hjälp!

Featured Replies

Publicerat

Söker en drevjaktsbössa allt ifrån trångapass, snabba pass, gå med hund ibland osv! Vanlig repeter bössa är vad jag vill ha! Prisklass Max 18000kr hade jag tänkt! I kaliber 8x57js! Vad har ni för tips??

Mvh gustav!

Publicerat

Då finns det bara ett val....en Sako Black Bear, lätt begagnad.....jag är underbart nöjd

iPad Tapatalk HD

Publicerat
  • Författare

Finns inte i Sverige för ens i december.. Sådan begagnad verkar vara jäkla svårt att hitta! Har tittat efter den, verkar dock jäkla fin!

Publicerat

Jag säger samma sak. Du kan nog hitta en Blaser R93 förde pengarna med men jag föredrar Sako där. Behöver dock inte vara en Black Bear, det går ju med andra modeller med.

Publicerat

En Sako med trä el laminatstock :)

Publicerat

CG2000/3000, världens snabbaste repeter. /Christian

Publicerat
  • Författare

Som sako 101?! Nått att lägga pengar på? Eller är black bear mycket bättre?

Publicerat

Jag tycker säkringen är trög som fan på Sauer 101 (kan vara barnsjukdom) så inom Sauer hade jag heller köpt gamla Sauer 200/CG4000.

Publicerat
  • Författare

Tikka t3 buette eller hur man stavar! Är de en bra bössa! Någon som har en sådan?? Som kan säga nått ont eller gott :)

Publicerat

Tikka t3 buette eller hur man stavar! Är de en bra bössa! Någon som har en sådan?? Som kan säga nått ont eller gott :)

Min svåger har en.. Han är jäkligt nöjd som ja fattat de hela.. Men den svarta björnen känns stabilare i mina ögon, och även ett antal tusen dyrare :P
Publicerat

Hej! Har en sauer 200/cg 4000 som jag är jädrans nöjd med. Används mest som drevjaktsbössa som du beskriver. Leta upp en sån begagnad i bra skick och köp en ny pipa (de till 202 passar) i önskad kaliber. Du kommer ändå att landa inom din budget, antagligen med marginal. 

Publicerat

För den budgeten finns många roliga möjligheter.

Själv hade jag (troligen) snubblat in på ett custombygge, helt eller delvis.

Men jag förstår de som vill ha allt fix och färdigt direkt.

Jag tror nog att valet av riktmedel är mycket mer avgörande än själva geväret.

Publicerat
  • Författare

För den budgeten finns många roliga möjligheter.Själv hade jag (troligen) snubblat in på ett custombygge, helt eller delvis.Men jag förstår de som vill ha allt fix och färdigt direkt.Jag tror nog att valet av riktmedel är mycket mer avgörande än själva geväret.

Riktmedel kommer blir aimpoint! De har jag redan på min drevbössa nu. de är bössan som ska uppgraderas ;)

Publicerat

Har en tikka t3 Hunter. Riktigt nöjd med den :)

Publicerat

För de slantarna hade jag byggt en 358w på en kort Sakolåda. Men nu ville du ju ha 8x57..............

Publicerat

358w är rolig :)

Publicerat

Mycket rolig. :)

Publicerat

Jag vill ha dr kralls :D

Publicerat

Söker en drevjaktsbössa allt ifrån trångapass, snabba pass, gå med hund ibland osv! Vanlig repeter bössa är vad jag vill ha! Prisklass Max 18000kr hade jag tänkt! I kaliber 8x57js! Vad har ni för tips??

Mvh gustav!

Hittar du den perfekta bössan till allt det så kan du ju höra av dig :wink:

Publicerat

Ta hem en BlackBear från Sune på Åland...1700 euro, you do the math  :wink:

Publicerat

Jag vill ha dr kralls :D

Ja du har ju inte provat min så det förstår jag. ;) ;)

Publicerat

Ja du har ju inte provat min så det förstår jag. ;) ;)

Vad har du för nån ?

Publicerat

Sako 85 Finnlight! Jag har en i .308win och är otroligt nöjd. Jag har använt den i över ett år och använt den till alla möjliga jaktformer. Senast sköt jag en stor kapital kronhjort under en drevjakt. Fin balans, frigående slutstycke och underbar smidighet! Sako 85 Finnlight är en tålig arbetshäst, ett köp du aldrig kommer ångra! 

Publicerat

Frigående slutstycke? Christian