Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevjaktbössa! Hjälp!

Featured Replies

Publicerat

Frigående slutstycke? Christian

med frigående slutstycke menar jag att det inte finns några låsklackar längs slutstyckskroppen, likt de låsklackar som finns på husqvarna 1640 och liknande

post-10778-0-08791700-1383601794_thumb.j

Publicerat

Okej. Christian

Publicerat

kanske en dubbelstudsare? ifs 18k budget kanske inte finns så mycket för den slanten .. eller?

Publicerat

Jahwohl! Mauser M12 Extreme för 14.500 kr är ju grymt trevlig och prisvärd! Finns ju i 8x57JS också. Skulle LÄTT vara mitt val om jag skulle köpa nybössa idag B-)

Publicerat

Jahwohl! Mauser M12 Extreme för 14.500 kr är ju grymt trevlig och prisvärd! Finns ju i 8x57JS också. Skulle LÄTT vara mitt val om jag skulle köpa nybössa idag B-)

Sälj 358an till mig o köp en mauser då :)

Publicerat

...from my dying hands... ;-)

Publicerat

...from my dying hands... ;-)

Vad går det i runda slängar på att bygga en sådan om man bortser från stocken?

Publicerat

Runt tolv loppor. Då ingick utöver metallarbetet en hel del jobb på orginal trästocken (som nu är såld).

Publicerat

Runt tolv loppor. Då ingick utöver metallarbetet en hel del jobb på orginal trästocken (som nu är såld).

Rimlig peng! Trodde det var dyrare :)

Publicerat

Sako black bear går om jag inte missminner mig på 18990kr i landet. Så strax utanför din budget. Finns även 8x57 i landet.

Publicerat

Är det en "ny" variant på m03 eller en helt ny bössa? M03 extreme väger bly och den skulle jag aldrig falla mig in att släpa på den en dag i skogen. Synd på en annars kort bössa.

Publicerat

Är det en "ny" variant på m03 eller en helt ny bössa? M03 extreme väger bly och den skulle jag aldrig falla mig in att släpa på den en dag i skogen. Synd på en annars kort bössa.

Den är lättare, M03 är som en sako kodiak. M12 är som en finnlight fast säkert något tyngre.

Är väl som en sauer 101, kan nog tillverkas på samma ställe ...

Publicerat

Helt ny bössa. 3,1 kg med 56 cm pipa :-)

Publicerat

som drevjakts bössa/hundförar bössa har jag en husqvarna m98 9,3x57 med en aimpoint. det kostade mig 4500kr.

bara korta ner pipan lite så har man en trevlig pang som räcker länge, vill man lyxa till det så kan man ju alltid byta orginal
stocken till en syntet/finare stock :) 

Varför krångla till det ;)