Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Någon som fått precition i 270wsm?

Featured Replies

Publicerat

Med feber och kyla skjuter jag lika dåligt, inget nytt under solen...

Publicerat
  • Författare

Med feber och kyla skjuter jag lika dåligt, inget nytt under solen...

Jag var inte sjuk, det var bara ingen toppendag för skytte!
Publicerat
  • Författare

Av med dämpen ozz. Annars känner du inte vad som händer ordentligt.. Skaffa riktigt bra stöd, inte halvbra, backa till 200m då vinden sabbar för dig ev på 300m. Jag håller inte riktigt med chris där. Vårda skotten, känn efter hur dun position är, hitta den bekvämaste ställningen och skjut likadant hela tiden, slappna av.

Du har ett eller två skott som rymmer hela tiden - okonsekvent rekylupptagning eller dämparens inverkan via Mirage.

Nej utan dämp skjuter jag sämre, nu är jag hyffsat avslappnad.

För mig var detta en test på hur bra pipan och jag skjöt , jag kan nog prestera ca 20mm träffbild med lite bättre stöd, mirageskydd och att jag har en bra dag!

I denna kaliber jagar jag inga 10mm träffbilder utan 30mm är ok, ska bara få det med jaktammo med!

Vet inte hur ni ser på det men jag vill helst ha över 12ggr förstoring för att skjuta riktigt bra, jag har 6xc kikaren på 24ggr och då ser jag mer exakt var jag håller, men ska kanske bara ha en svart klisterlapp att skjuta på nästa gång!

Nu ska jag jaga front/rearbag om jag inte hittar nått annat att skruva dit baktill!

Publicerat

Dämparens mirage är icke att förakta, kan fucka upp en hel del..

Publicerat
  • Författare

Förklaringen på allt är nära!

Jag gjorde rent pipan ordentligt efter att jag skjutit både molly och vanliga, då när jag är klar, monterar kikaren så ser jag att piccanittyskenan inte sitter stadigt!

Jag kan flytta kikaren flera mm v-h så det är ju en början på mina laddproblem!

sen vet jag inte när detta inträffade, konstigt att få en hyffsad träffbild med löst kikarmontage?

Fortsättning följer!

Publicerat
  • Författare

Jag testade rhinon igår, men det var inte hela sanningen med löst montage, så nu ger jag upp!

Nä jag köpte 2pkt oryx i går, den håller 18mm på tre skott, så det får duga tills vidare.

dessa nya hylsor jag får ska endast halskalibreras och sen försöker jag igen, när självförtroendet har kommit tillbaks!

Jag får väl försöka hålla bakom bog med 150grains oryx i 270wsm!

Publicerat

Du får ge tusan i de pyamasklädda så ska du se att 18mm räcker.

• 3 weeks later...
Publicerat

Jag testade rhinon igår, men det var inte hela sanningen med löst montage, så nu ger jag upp!

Nä jag köpte 2pkt oryx i går, den håller 18mm på tre skott, så det får duga tills vidare.

dessa nya hylsor jag får ska endast halskalibreras och sen försöker jag igen, när självförtroendet har kommit tillbaks!

Jag får väl försöka hålla bakom bog med 150grains oryx i 270wsm!

Skulle du hamna i nöd har jag en obruten förpackning oryx liggande...

/M

Publicerat
  • Författare

Haha, tack!

Men kosta var svinbilliga, 540kr/asken.

men om du vill bli av med den så kommer vi nog överens, behöver om inte annat hylsor när jag tar i tu med laddandet igen!