Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tappad GPS signal i DC40?

Featured Replies

Publicerat

En liten uppdatering:

Köpte och monterade en ny originalantenn istället för TuffSkin-antennen inför helgens jakt. Allt funkade klockrent - inga tappade signaler eller konstigheter. TuffSkin-antennen måste alltså haft något med krånglet att göra - det är den enda slutsats jag kan dra. Den var dock inte köpt från Hoel och det finns tydligen flera tillverkare så ingen skugga över dina grejor Hoel.

Publicerat

En liten uppdatering:

Köpte och monterade en ny originalantenn istället för TuffSkin-antennen inför helgens jakt. Allt funkade klockrent - inga tappade signaler eller konstigheter. TuffSkin-antennen måste alltså haft något med krånglet att göra - det är den enda slutsats jag kan dra. Den var dock inte köpt från Hoel och det finns tydligen flera tillverkare så ingen skugga över dina grejor Hoel.

Och min antenn kommer inte häller från Hoel!

S.

Publicerat
  • Författare

Av en slump såg jag att min "fulantenn" ser ut precis som antennen på bilderna till DC50. Är det där skon klämmer?

Har jag, och uppenbarligen några till, monterat DC50 antenner på 40:an?

Publicerat

Av en slump såg jag att min "fulantenn" ser ut precis som antennen på bilderna till DC50. Är det där skon klämmer?

Har jag, och uppenbarligen några till, monterat DC50 antenner på 40:an?

De sänder ju på samma frekvens så det borde ju inte ha någon betydelse.

Publicerat

Är DC 40 halsbandet sämre än sin föregångare? Halsbanden på de gamla har jag aldrig haft problem med (endast mottagaren) Köpte en DC 40 i Augusti och efter max 10 dagars användning så började problemen med tappat kontakt. Skickade in halsbandet och har nu fått tillbaka det med en ny antenn, då den gamla var av nånstans under plastkåpan vilken håller antenn på plats!?

Ska prova den till helgen men frågan är om man vågar lita på den och inte samma händer igen?

Nån som vet om detta är ett känt fel där de går sönder?

/ekebo

Publicerat

Nä dc40 är inte sämre. Har haft mitt i rätt många år och det enda problemetjag haft är att antennen gått av nån gång. Men det skyller jag på mina grythundar.