Publicerat November 11, 201312 yr Har han sålt sig? Ännu en film, men tycker att charmen på nått sätt lagt sig. https://www.youtube.com/watch?v=FO7iFLOMO8g
Publicerat November 12, 201312 yr Körde med en sån där trasig Helix nu, annars sig likt men en rekorderlig skytt är han tveklöst.
Publicerat November 12, 201312 yr enda jag funderar över är var de har parkerat bussen som står med reservhelixar /P som väntar på licens på sin skrammelbössa
Publicerat November 12, 201312 yr 4an var riktigt bra men trailern till 5an imponerade inte på mig i alla fall!
Publicerat November 12, 201312 yr jag ser det hela som en upprepning, vilket det åxå är... men jag tycker det är roligt att se duktiga skyttar "in action".. Sen är det knappast så spännande längre, man vet juh vad som kommer att hända sas..
Publicerat November 12, 201312 yr Kom igen grabbar....kul filmer ju...jag har beställt en förhandsorder i alla fall. Gillar på något sätt att sitta och titta på duktiga skyttar då jag inser och förstår hur mycket övning det ligger bakom det där. Förvisso kan man tycka det upprepar sig men så är det väl nästan i alla jaktfilmer? Det intressanta är att de kör olika riktmedel och olika bössor....
Publicerat November 12, 201312 yr Av någon anledning kan jag köpa "canned hunts" ie jakt i hägn på vildsvin men jag har sjukt svårt att göra det med björn, vet inte varför, men detta är en film som jag inte känner lust att se, därtill var den där kvinnans?! skytte läskigt dåligt och det borde gå att hitta någon som är mer passant och kapabel. Skjutskicklighet i all ära osv, Pontus, angående rappel, du noterade inte att det byttes runt rätt friskt med modeller på pangarna? /Christian
Publicerat November 12, 201312 yr Varför man väljer den kvinnan är väl troligtvis för att bredda kundbasen till en amerikansk publik....det handlar om att vara lite könsneutral och hela filmserien är ju ett säljpaket för Aimpoint, olika vapen, kläder etc....ren och skär marknadsföring så visst har de medverkande sålt sig och kan tänka mig att Franz Albrecht får en och annan krona för sin medverkan. Amerikanska marknaden för medverkande företag finns enorm potential i. Aimpoint börjar bli stort där borta. Sen kan det ju tänkas att någon jänkare skjuter bättre än kvinnan i fråga helt klart. Får filmen om några veckor så kan recensera den då. Sköt de björnarna?
Publicerat November 12, 201312 yr Av någon anledning kan jag köpa "canned hunts" ie jakt i hägn på vildsvin men jag har sjukt svårt att göra det med björn, vet inte varför, men detta är en film som jag inte känner lust att se, därtill var den där kvinnans?! skytte läskigt dåligt och det borde gå att hitta någon som är mer passant och kapabel. Skjutskicklighet i all ära osv, Pontus, angående rappel, du noterade inte att det byttes runt rätt friskt med modeller på pangarna? /Christian (som vanligt) christian håller jag helt med dig. björnarna - nej. kvinnan - nej. det tragiska med kvinnan är att vi tänker precis som kalle skriver när vi ser det "hon är bara med för att hon är kvinna" etc. fruktansvärt skulle jag vilja säga. när de sedan har möjlighet att klippa bort hennes dåliga skott så väljer de trots det att ha med en sekvens där hon bommar ett frislag på en galt och sedan skjuter framför nästa frislag på en brungris. Och gällande bytandet - visst noterade jag det. Tur då att vi har två till i familjen så jag har samma möjlighet
Publicerat November 12, 201312 yr P- bara så du vet, jag kommer att vilja ha en rond eller två med din rappelomat när den levererats, jag hoppas att du tillåter mig det! /Christian
Publicerat November 12, 201312 yr P- bara så du vet, jag kommer att vilja ha en rond eller två med din rappelomat när den levererats, jag hoppas att du tillåter mig det! /Christian trodde att jag redan avslöjat min plan om att du, jag och kalle har ålagts uppdraget att skjuta in alla tre
Publicerat November 12, 201312 yr Kvinna är Olivia Nalos Opre "Hunting Consultant" och gift med Tom Opre som är en amerikansk yrkesjägare som filmar och är värd för Eye of the hunter på NBC. Tom har bl a varit i Sverige på Virå och skjutit med Aimpoint...finns lite youtube klipp när han är där och även jagar älg i norra Sverige.
Publicerat November 12, 201312 yr Jo visst, o min blivande fru har ett par SM-titlar i fotboll, tre medaljer från OS och WM men det betyder inte att jag kan spela fotboll, kvinnan i filmen är livrädd för pangen, håller den som en typisk nybörjare, ie som en 2 två tum 4 planka, en bit från sig och hon skjuter verkligen precis så sopigt som det går att göra. Nu förmodar jag att du mest av allt ville underrätta oss om vem hon är, snarare än att pusha för hennes kvalitéer vilka jag inte ser framkomma på klippet. Makens filmer från Sverige har jag sett på tuben och skyttet där är väl kanske inte det jag imponerades av, filmningen och kvalitén på den samma ja, men jaktens utförande, nej. P- det låter som en trevlighet det där, jag är självfallet på för en sådan sak. /Christian
Publicerat November 12, 201312 yr Helt rätt Christian ville bara skriva vem hon är....skakar ju som ett asplöv både före, under och efter skott. "That's what Wild Boar Hunting in Europe is all about" säger hon efteråt på bred Texasdialekt för att tilltala den amerikanska målgruppen som sig bör. Så är inte heller imponerad av henne. Det kommersiella har i parets Opre tagit över det jaktliga. Finns fler exempel på kommersiella jaktbrudar i USA, Melissa Bachman, Triple Mag osv...lite samma sak.
Publicerat November 12, 201312 yr Lite i stil med, blond, tuttar, läppar, stora vapen!! om man tittar lite på den stora europeiska marknaden förfaller det trots allt finnas behov för detta personligen har jag svårt för det, även om jag i övrigt inte har något som helst emot lite naket, lite blont, lite tuttar, osv, men jag föredrar det skilt från jakten, eller mer noggrant, en jaktform i taget. Nåväl vi skall inte spy galla över denna produktion, det klarar den av på egen hand. /CHristian
Publicerat November 12, 201312 yr Detta är en populär post. Tragiskt.. de andra som man sett lockar, imponerande skytte osv.. Nu en amerikansk kärring som skjuter som en planta och någon producent drabbas av hål i huvudet och låter kärringen komma till tals även?? Bajs rakt igenom.. No way never.
Publicerat November 12, 201312 yr Lite i stil med, blond, tuttar, läppar, stora vapen!! om man tittar lite på den stora europeiska marknaden förfaller det trots allt finnas behov för detta personligen har jag svårt för det, även om jag i övrigt inte har något som helst emot lite naket, lite blont, lite tuttar, osv, men jag föredrar det skilt från jakten, eller mer noggrant, en jaktform i taget. Nåväl vi skall inte spy galla över denna produktion, det klarar den av på egen hand. /CHristian Det är något som efterfrågas tydligen. Cristoffer Claussen (eller vad han nu heter)Norrbaggen tar juh med sig modeller ner till afrika, och på björnjakt. Med flera, har tom drabbats av att se ett amerikanskt jaktprogram riktat för kvinnor, och... det vill jag inte påstå var så bra, ska fan se om jag inte hittar youtube länken så ni får göra en egen bedömmning. Kvinnor är nya målgruppen helt enkelt. Det ser jag inga problem med. Men många potentiellt bra filmer, blir citat :"Bajs rak igenom" bara för att dom ska locka en ny målgrupp
Publicerat November 12, 201312 yr Det är något som efterfrågas tydligen. Cristoffer Claussen (eller vad han nu heter)Norrbaggen tar juh med sig modeller ner till afrika, och på björnjakt. Med flera, har tom drabbats av att se ett amerikanskt jaktprogram riktat för kvinnor, och... det vill jag inte påstå var så bra, ska fan se om jag inte hittar youtube länken så ni får göra en egen bedömmning. Kvinnor är nya målgruppen helt enkelt. Det ser jag inga problem med. Men många potentiellt bra filmer, blir citat :"Bajs rak igenom" bara för att dom ska locka en ny målgrupp Vet first hand varför clausen tar med kvinnor och det har inget med att bredda målgrupp att göra ...
Publicerat November 12, 201312 yr Varje Söndag har jag ett par timmars jaktprogram på TV. Första gången jag upptäckte detta satt jag som klistrad. Nu har jag istället svårt att bestämma mig för om det är ett nytt program eller repris från förra veckan. Så tråkiga är de här Amerikanska produktionerna och det är snarare regel än undantag att de tar med några nybörjare, helst kvinnor, gärna väldigt unga och ibland funderar man på om det står i manus att de skall göra bort sig. Min slutsats är att Aimpoint har tittat på trenderna här borta och kanske t.o.m. tagit in en Amerikansk producent. Det försvarar ingenting men förklarar en hel del... Att det skall vara så in i hoppsan svårt för folk att göra en riktigt intressant jaktfilm! Nåja, i brist på bättre så lär jag väl se även den här filmen!!!
Publicerat November 12, 201312 yr Själv beställde jag Bulas Eftersök på mitt sätt och Torkel Norlings Eftersök i verkligheten igår. Räknar med att dessa kommer vara betydligt mer givande än "Aimpoint reklam 5". Det värsta med dessa filmer är enligt mig att många framförallt unga jägare tror sig kunna göra samma sak efter att ha spanat in Frans 3 kvällar i rad... Måste säga en sak till om Thams tysklands film. Jag stör mig nått så fruktansvärt på en person i filmen! Förstår inte hur Tham kan ha med stollen i filmen. Ni som har sett den vet säkerligen vem jag menar. OBS ingen svensk...
Publicerat November 12, 201312 yr Vet first hand varför clausen tar med kvinnor och det har inget med att bredda målgrupp att göra ... Han passar väl på att utöva två intressen samtidigt? Drevjakt o bäverjakt:D
Publicerat November 12, 201312 yr Ingen var väl sett hela Wild Boar 5 ännu....den kanske är toppen bortsett från scenen med shaky damen... Har sett både Bulas och Torkels.....nackdelen med Bulas är att den blev lite seg faktiskt. Raka motsatsen till ungersk drevjakt. Annars kan man ju inte annat än imponeras av honom och hans verksamhet.
Publicerat November 12, 201312 yr Fick inte länken att fungera, men här är en ny http://www.youtube.com/watch?v=bndCTMreeJg Håller med ovanstående, ingen har väl sett hela filmen. Men att de inleder trailern med att prinsen skjuter fyra snabba (okontrollerade?) skott rakt fram tyder inte direkt på något större djup i storyn. Om det nu är det man är ute efter...