Publicerat December 13, 201312 yr Författare Du kan läsa här: http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/41707-fixa-till-sako-75-finnlight/#entry713299 Jag valde som du kan läsa deras jaktkolv och har en tunn pipa så det är ett jättemellanrum nu mellan pipa och kolv. Men tanken är att i framtiden byta från 30.06 till 270 Win och då sätta varmint pipa. Efter det kommer den att fungera som vak bössa. Men rent funktionsmässigt nu när du har den tunna pipan funkar det bra trots det stora mellanrummet? kan inte tänka mig några nackdelar med att eftersom att den borde verkligen vara friliggande och kylas ner snabbare.
Publicerat December 13, 201312 yr A-tec Maxim så behöver du inte tänka på dämpare något mer sen. Den bästa, tycker jag ! Har provat många Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat December 13, 201312 yr Men rent funktionsmässigt nu när du har den tunna pipan funkar det bra trots det stora mellanrummet? kan inte tänka mig några nackdelar med att eftersom att den borde verkligen vara friliggande och kylas ner snabbare. Funktionsmässigt fungerar den perfekt, estetiskt så ser det inte så bra ut. Men det bryr jag mig inte om då den fungerar så bra nu. Tänkte fylla ut i början men väntar nog tills jag byter pipa.
Publicerat December 15, 201312 yr Författare Funktionsmässigt fungerar den perfekt, estetiskt så ser det inte så bra ut. Men det bryr jag mig inte om då den fungerar så bra nu. Tänkte fylla ut i början men väntar nog tills jag byter pipa. Låter bara mer och mer som att det blir en GRS kolv till mig. Du har inte lust att ta en bild ovanifrån på pipan och skicka till mig så jag får se hur det ser ut med glipan mellan pipa och stock?
Publicerat December 17, 201312 yr Låter bara mer och mer som att det blir en GRS kolv till mig. Du har inte lust att ta en bild ovanifrån på pipan och skicka till mig så jag får se hur det ser ut med glipan mellan pipa och stock? Här kommer några bilder: Inte vackra men du får nog en uppfattning om hur det ser ut med tunn pipa. Det ljusa som syns är en bit laminat som vapensmeden fick fälla in i en urfräsning för att kunna fästa en skena under stocken.
Publicerat December 19, 201312 yr Författare Tack så mycket för bilderna! Såg inte så tokigt ut med en tunn pipa tycker jag. såg bra ut faktiskt. Plastbäddade du din pipa och vad var priset för en sådan isåfall?
Publicerat December 19, 201312 yr Hej Vapensmeden som hjälpte mig pelarbäddade och gängade pipan samt fällde in en skena under stocken för eftersökslampa/kamera/benstöd mm. Totalt betalade jag 3100:-, men det dyra var att få skenan under stocken att linjera med pipan. Tror han ville ha 800:- för bäddning samt 1000:- för gängning av pipan. Tänk på att GRS-stocken är ganska grov i pistolgreppet. Jag hade möjlighet att prova innan jag beställde och det avgjorde allt för mig. Beställde en stock dagen efter jag hade provskjutit med bössa med GRS. Det positiva är att laminatet är genomfärgat och går att anpassa relativt enkelt.
Publicerat December 20, 201312 yr Vill du se en film på aimzonic dämparen? Filmat skott utan och med dämp om det är av intresse! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 20, 201312 yr Hehe ålrajt ska bara in med att i datoren;) Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 20, 201312 yr Filmen är strax uppladdad! Funderar på att klippa ihop lite snabbt när jag skjuter ett par rävar och när edda skäller grävling i fälla, vad sägs jonsson? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 20, 201312 yr Valde Aim zonic predator. Då jag prioriterade vikt. Har en a-tec som jag är mycket nöjd med. Har bara så kallade jakt dämpare. Stalon dämpa väldigt dåligt i förhållande till vikt. S.
Publicerat December 20, 201312 yr Här visar jag lite snabbt skillnaden med och utan aimzonicen för den som är intresserad!
Publicerat December 20, 201312 yr Tack för det Gustaf! Är det mycket skillnad i rekylen också utöver knallen?
Publicerat December 20, 201312 yr Ja det tycker jag! Man ser var man träffar i princip vid skott med stöd. Skjutit ett rådjur med dämparn på och då såg jag var i rådjuret det tog kändes det som. Ligger utan problem kvar i bogen iallafall! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat December 22, 201312 yr Författare Hej Vapensmeden som hjälpte mig pelarbäddade och gängade pipan samt fällde in en skena under stocken för eftersökslampa/kamera/benstöd mm. Totalt betalade jag 3100:-, men det dyra var att få skenan under stocken att linjera med pipan. Tror han ville ha 800:- för bäddning samt 1000:- för gängning av pipan. Tänk på att GRS-stocken är ganska grov i pistolgreppet. Jag hade möjlighet att prova innan jag beställde och det avgjorde allt för mig. Beställde en stock dagen efter jag hade provskjutit med bössa med GRS. Det positiva är att laminatet är genomfärgat och går att anpassa relativt enkelt. Nu ska det bara sparas in till en drev och hundförar bössa innan jag slänger x-bolten i en GRS kolv. Blir nog en helix i syntet kolv till hund och drev.
Publicerat December 22, 201312 yr Författare Här visar jag lite snabbt skillnaden med och utan aimzonicen för den som är intresserad! Tack så mycket för filmen den verkar vara en väldigt trevlig dämpare!