Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vorsteh och pepparkakshus

Featured Replies

Publicerat

Detta är vad som återstår av barnens pepparkakshus när vår Vorsteh har varit framme. Det var två hus, men ena huset har bara halva taket kvar.

Det känns som man behöver hissa upp allt ätbart i taket för att ha det i fred. Att ställa det på ett matbord räcker inte. Vi hade dessutom fuskat med hopsättningen och kört Karlssons klister istället för smält socker. Hur bra är det att smälla i sig? Det blev en schysst sockerchock för vovven kan jag tillägga.

Pepparkakshus.zip

Publicerat

Detta är vad som återstår av barnens pepparkakshus när vår Vorsteh har varit framme. Det var två hus, men ena huset har bara halva taket kvar.

Det känns som man behöver hissa upp allt ätbart i taket för att ha det i fred. Att ställa det på ett matbord räcker inte. Vi hade dessutom fuskat med hopsättningen och kört Karlssons klister istället för smält socker. Hur bra är det att smälla i sig? Det blev en schysst sockerchock för vovven kan jag tillägga.

skratt, kan ju inte annat än att skratta :)

ser framför mig en lycklig hund som tycker husse och barnen i huset har varit såååå snälla som ställt fram något så gott bara till mig ;)

fast samtidigt vet jag hur ledsamt barnen tycker det är när hundarna har varit framme....

sonen fick göra en ljuslykta på scouterna i förra veckan i form av ihoplimmade sockerbitar, luktade oxå mumma för jämten med lååång näsa kan jag säga så ljuslycktan fick hamna uppe på ett skåp...

Publicerat

Sambon byggde ett pepparkakshus igår, imorse när vi kom upp så hade mössen kalasat på det, blir dags att ta in en katt tror jag!

Publicerat

Sambon byggde ett pepparkakshus igår, imorse när vi kom upp så hade mössen kalasat på det, blir dags att ta in en katt tror jag!

Räcker det med en katt??? 3-4 st skulle jag tro. Dom är smarta mössen. Många gångar o vrån att gömma sig som måste bevakas. :thumbsup:  :wink:

Publicerat

Katter hjälper inte ett skit mot möss.... Enda mössen de tar är utomhus som de sedan prompt ska släpa in.  :biggrin:

Min nästa hund blir en tax, då kanske man får ha lite saker ifred... Nu har vi en boxer och ingenting som är ätbart går säkert, han når ju upp nästan överallt när han ställer sig på bakbenen...

Publicerat

Katter hjälper inte ett skit mot möss.... Enda mössen de tar är utomhus som de sedan prompt ska släpa in.  :biggrin:

Min nästa hund blir en tax, då kanske man får ha lite saker ifred... Nu har vi en boxer och ingenting som är ätbart går säkert, han når ju upp nästan överallt när han ställer sig på bakbenen...

Tror hund är fel djur att han om man vill ha ätbara saker / vanliga saker ifredag =) Senaste saken min åt var 9st värmeljus ink aluminiumet. Gav honom massvis med lössnus, pirripirri, chipotle och senap. Dummern fick det som belöning efter att han lydigt några kommandon och åt allt utom snuset mer än gärna. 

Efter ca 30min körde han ett par kastspyor. Efter det gav jag honom sparris då det väver in det vassa om något skulle finnas kvar i magen

Publicerat

Tror hund är fel djur att han om man vill ha ätbara saker / vanliga saker ifredag =) Senaste saken min åt var 9st värmeljus ink aluminiumet. Gav honom massvis med lössnus, pirripirri, chipotle och senap. Dummern fick det som belöning efter att han lydigt några kommandon och åt allt utom snuset mer än gärna. 

Efter ca 30min körde han ett par kastspyor. Efter det gav jag honom sparris då det väver in det vassa om något skulle finnas kvar i magen

Haha ja det har du väl rätt i. :) Nu har vi varit ganska bortskämda med hundar som inte förstört speciellt mycket, förutom en schäfer som bet sönder två stora skohyllor i massivt trä... Då blev jag inte ens arg, jag blev mer imponerad över bedriften... Såg ut som man kört dem genom en flistugg.  :biggrin:

Publicerat

Din katt kanske! Fråga Lecha i em när hon loggar in efter 15 någon gång.

Hennes katt jagar möss på nätterna o lägger dom på köksmattan så matte trampar nästan på dom. :biggrin:

Publicerat

Haha ja det har du väl rätt i. :) Nu har vi varit ganska bortskämda med hundar som inte förstört speciellt mycket, förutom en schäfer som bet sönder två stora skohyllor i massivt trä... Då blev jag inte ens arg, jag blev mer imponerad över bedriften... Såg ut som man kört dem genom en flistugg.  :biggrin:

Min sambo skäller alltid på vår lilla beagle som har ett litet behov av att tugga på saker. Mkt bättre nu när han är lite äldre men det han hunnit med är iaf (håll i dig): ljusen jag just sa, en sko, 2st flickplopp, en picknickkorg, en korg vi har reklam i, en bit av en trähylla, en hundkorg, 2st hundbäddar, massvis med reklam/tidningar och massa annat jag säkerligen förträngt.

Vi har dock en katt som klöst sönder vår soffa för 20pix, så jag när jag tar upp det brukar det bli ganska tyst ;)

Publicerat

Min sambo skäller alltid på vår lilla beagle som har ett litet behov av att tugga på saker. Mkt bättre nu när han är lite äldre men det han hunnit med är iaf (håll i dig): ljusen jag just sa, en sko, 2st flickplopp, en picknickkorg, en korg vi har reklam i, en bit av en trähylla, en hundkorg, 2st hundbäddar, massvis med reklam/tidningar och massa annat jag säkerligen förträngt.

Vi har dock en katt som klöst sönder vår soffa för 20pix, så jag när jag tar upp det brukar det bli ganska tyst ;)

Fy 17! :ohmy:  Det blev dyrt för er.

Publicerat

Nu har vi en boxer och ingenting som är ätbart går säkert, han når ju upp nästan överallt när han ställer sig på bakbenen...

Jag har en boxer och hon rör ingenting, satt senast i skuffen i lördags med 70 kg kött jämte sig i två timmar. Åkt massa bil med älgkött jämte sig innan också. Hon har stulit en macka av husse en gång och två kakor på ordet vid två olika tillfällen, ja hon är 10½ nu så hon har haft några år på sig...

Publicerat

Vi har dock en katt

?
Publicerat

Vår granne har en Ridgeback, fantastiskt vacker hund och med en dådkraft som är enorm, han har strimlat inredningen i samma Land Rover vid två tillfällen, till en subtil kostnad av 16 tkr varje gång, husse älskar honom ändå, för egen del hade jag nog haft svårt med en sådan hund, alternativt köpt en bur.

Oaktat att vi har tre hundar där hemma som springer runt så blir väldig lite upptuggat, ja utöver goda horn så klart, lägg inte en trofé på golvet om det förväntas att den skall klara sig. /Christian

Publicerat

Fy 17! :ohmy:  Det blev dyrt för er.

Jo, det är inte gratis. Men tänker inte skaffa ny förens kräk..katten är i himmelen :P

Strävhår: hänger inte med på vad du menar? Eller buggade kanske för dig så du ej såg hela inlägget?

Publicerat

Jo, det är inte gratis. Men tänker inte skaffa ny förens kräk..katten är i himmelen :P

Strävhår: hänger inte med på vad du menar? Eller buggade kanske för dig så du ej såg hela inlägget?

Såg det som felformulerat, Hade en katt istället för har, lät mer rimligt efter en soffslakt.
Publicerat

Nej, det är det inte! Haha! Jag förstår dig. 

Publicerat

En av mina hundar fick nog sig en smaklig munsbit när hon bet en hårspraysflaska så hörntänderna punkterade flaskan .

Publicerat

Såg det som felformulerat, Hade en katt istället för har, lät mer rimligt efter en soffslakt.

haha nej vi har tyvärr kvar den och det är inte mitt val :P

Publicerat

Din katt kanske! Fråga Lecha i em när hon loggar in efter 15 någon gång.

Hennes katt jagar möss på nätterna o lägger dom på köksmattan så matte trampar nästan på dom. :biggrin:

Jadå, här vilas det inte på hanen. Katten lägger ut trofeerna( det som är kvar ;) ) och matte får gå efter

med papper och svamp och gnugga. Så här års är man mer än glad att man har katt :thumbsup:

Publicerat

Jadå, här vilas det inte på hanen. Katten lägger ut trofeerna( det som är kvar ;) ) och matte får gå efter

med papper och svamp och gnugga. Så här års är man mer än glad att man har katt :thumbsup:

Nej, det gör ju inte det! Du har berättat det för mig via pm är väl bäst att tillägga så ingen börjar tro något annat. :thumbsup:  :tongue:

En död mus är en bra mus. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Nej, det gör ju inte det! Du har berättat det för mig via pm är väl bäst att tillägga så ingen börjar tro något annat. :thumbsup:  :tongue:

En död mus är en bra mus. :thumbsup:  :yes:

Ja, så länge den döda musen sitter på en mus. Och inget annat :biggrin:

Publicerat

Ja, så länge den döda musen sitter på en mus. Och inget annat :biggrin:

Jepp! :biggrin:

Publicerat

Mera imponerad över att det fanns någonting alls att fotografera. Inte likt en vorsteh att lämna "bevis"

Publicerat

Mera imponerad över att det fanns någonting alls att fotografera. Inte likt en vorsteh att lämna "bevis"

Det har du rätt i Nils! :thumbsup:

Publicerat

ja där ser du skillnad på kh och strävhår..............