Publicerat December 6, 201312 yr Här kan man se en livesändning från en dovhjortsjakt i Vallentuna på lördag 7/12 om man är intresserad. http://jof.se/2013/12/02/webb-tv/
Publicerat December 6, 201312 yr Författare Start kl? 9:00. Om du klickar på länken så hittar du mer info
Publicerat December 6, 201312 yr Författare Häftigt.....kan man se den i repris också?iPad Tapatalk HD Ingen aning, jag fick ett mail om detta eftersom jag prenumererar på tidningen. Tänkte bara tipsa om nån mer är intresserad. De har ju i och för sig rätt mycket filmer på sin hemsida så det är väl inte otroligt att det kommer upp nåt sammandrag där.
Publicerat December 6, 201312 yr Det här såg jättekul ut! Men jag måste erkänna, jag har ingen koll.. Finns det en jaktbar stam av dovvilt i Vallentuna???
Publicerat December 6, 201312 yr Författare Det här såg jättekul ut! Men jag måste erkänna, jag har ingen koll.. Finns det en jaktbar stam av dovvilt i Vallentuna??? Hoppas det, annars blir det ju ingen bra tv... Du borde också titta på klippet jag länkade till i youtubetråden med spanieljaktprov från jof's hemsida. Jag kan vara ute och cykla men jag tror att du känner igen en av skyttarna. Edit: såg att det här företaget är med och sponsrar och de verkar ha dovhjort på sina marker. http://www.roslagensjaktvilt.se Så det kan ju vara en ledtråd antar jag...
Publicerat December 6, 201312 yr Detta är en populär post. Blev ju helnöjd med länken, hade inget på G för morgondagen men så, telefonen ringde och jag behövdes på dov och kronjakt, IRL i morr'n och det smäller ju högre! Plötsligt händer det...
Publicerat December 7, 201312 yr Författare Nu har det börjat! Jägarna på väg ut till passen och man filmar några snötäckta träd och är tyst.... Rafflande
Publicerat December 7, 201312 yr Nu lämnade jaktledaren passet och begav sig in mot drevet......... / H.
Publicerat December 7, 201312 yr Nu lämnade jaktledaren passet och begav sig in mot drevet......... / H. Ja och han konstaterar att det inte är lätt att skjuta hägnade hjortar i grupp
Publicerat December 7, 201312 yr Ja och han konstaterar att det inte är lätt att skjuta hägnade hjortar i grupp Inte mycket till jakt det där
Publicerat December 7, 201312 yr Kan också tänka mig att han inte vill visa ett dåligt skott i direktsändning....
Publicerat December 7, 201312 yr "Det är bara en hund som driver, skulle behöva ha in fler som jagar.... " Ska bara upp och leta efter en sak en i jaktlaget tappat... "Stå still och var tyst" verkar de inte greppat, inte undra på att det inte smäller....
Publicerat December 7, 201312 yr "Det är bara en hund som driver, skulle behöva ha in fler som jagar.... " Ska bara upp och leta efter en sak en i jaktlaget tappat... "Stå still och var tyst" verkar de inte greppat, inte undra på att det inte smäller.... Snark... Bedrövligt agerande och fryser gör han också
Publicerat December 7, 201312 yr "Vi bryter om 10, kör hårt nu sista", nu kommer det hända grejer.....NOT! ;-)
Publicerat December 7, 201312 yr "Vi behöver ha upp en kille nu som kan göra upp en eld".....jaktledaren har inte varit med i scouterna tydligen ;-)
Publicerat December 7, 201312 yr Alltid lätt att sitta o kommentera från soffan skulle Aldrig gå med på o ha en kamera efter mig....
Publicerat December 7, 201312 yr Alltid lätt att sitta o kommentera från soffan skulle Aldrig gå med på o ha en kamera efter mig....Jo men det får han ju räkna med, hade rätt stora förhoppningar som grusades rejält...jag tyckte det tekniska var intressant i alla fall, de ska ha en eloge för den biten...men jag skulle aldrig jaga själv i direktsändning....iPad Tapatalk HD
Publicerat December 7, 201312 yr Exakt Jobbigt o veta att rätt många sitter o granskar allt man gör... Svor rätt bra idag när passarna inte stod där jag anvisat dom o dreven gick i tomma pass... inte bra m kamera då...
Publicerat December 7, 201312 yr Phu, tur man hamnade på IRL-jakt i stället då, hos oss pangades en del i alla fall och det hängde 3 arter klövvilt i slaktboden då jag åkte hem!