Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka M55 Sporter "LobbLina" tummen ur...

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Då ska vi ordna med en ordentlig plastbäddning! Vet att stockar ska bäddas men när det står att det inte behövs så?! Vad är det för idéer.

Nej du. Jag ska panga mina 500 kulor själv :)

Publicerat
  • Författare

ingen frågar RAY BAN vilken dämp som är bättre så jag gör det  :thumbsup:

Han har redan berättat!

Publicerat
  • Författare

En Svensk tillverkare med en 280mm dämpare?...... Lätt fråga va? Den kan tas i delar (3 för tillfället). Den är lätt. Bygger 75-80mm bakåt och 200-205mm framåt. En kompis som har en oanvänd ligger. Men han har glömt vilket märke det är -.-' det första som slog mig var A-Tec. Men icke. Den är ju något år gammal! A-tec har ingen 280mm lång ens. Och den är helt i originalutförande dämparen.

Publicerat
  • Författare

Imorgon köper jag ljuddämpare benstöd och förhoppningsvis har kulor och stock anlänt också! :D

Min stackars plånbok :'(

Publicerat
  • Författare

Så vacker den blev :)

20140110_154713_zps8llposh4.jpg20140110_154659_zpsniysgkao.jpg20140111_031959_zpsdcdd4e39.jpg

Publicerat
  • Författare

Benstöden är för tillfället ej Harris utan ett par andra i samma prisklass. Ej vinkling på dom men duger för tillfället. 6-9" Märke Champion. 

Publicerat
  • Författare

20140111_132709_zpsrohofzcp.jpg

20140111_132757_zpshhcavvk3.jpg

20140111_132718_zpscjmc1gij.jpg

Publicerat
  • Författare

En plastbäddning väntar.

Publicerat

Inte för att vara elak men benstöd utan tillt är som sex utan samlag. Stämmer ej riktigt och helt värdelöst. Iaf om du tänkt jaga med stödet. Sagt i all välmening.

Gokväll.

Publicerat
  • Författare

Inte för att vara elak men benstöd utan tillt är som sex utan samlag. Stämmer ej riktigt och helt värdelöst. Iaf om du tänkt jaga med stödet. Sagt i all välmening.

Gokväll.

Därav är dom tillfälliga. Jag har nog använt benstöd tidigare..... dessa är för att provskjuta bössan från bänk. F.ö. är dessa benstöd väldigt bra ifall någon undrar. 

Publicerat

Filip- det är vanliga harris kopior, de är varken eller och iom att jag inte haft dem för handen så är det enbart din utsaga om kvalitén som det går att gå på, jag hade inte provskjutit ett vapen från bänk med slika benstöd och hoppats på bra resultat,

för egen del finner jag det väldigt svårt att skjuta väl på det sättet, men om du kan är det hatten av för dig. /CHristian

Publicerat
  • Författare

Filip- det är vanliga harris kopior, de är varken eller och iom att jag inte haft dem för handen så är det enbart din utsaga om kvalitén som det går att gå på, jag hade inte provskjutit ett vapen från bänk med slika benstöd och hoppats på bra resultat,

för egen del finner jag det väldigt svårt att skjuta väl på det sättet, men om du kan är det hatten av för dig. /CHristian

För att göra det ännu mer klartydligt. Dessa är tillfälliga eftersom det ej fanns andra hemma. Jag väntar nog på andra benstöd och kulor fortfarande. Dessa benstöd verkar ändå relativt hyggliga. Funkar säkert från en åtelkoja. Men jag säger inget än! Först kollar vi hur den skjuter sen när jag skjutit med stöden kan jag säga säkert hur dom är och jämföra dom med harris. Det var bara en rekommendation av Sune och om de inte funkar lägger jag dom på luftgeväret. 

Publicerat
  • Författare

Jag blev lovad att benstöden skulle vara väldigt bra av andra än försäljaren också -.- jaa och om jag jämför dom med caldwells kopior är dessa stabilare och bättre

Publicerat

Benstöden fungerar säkert utmärkt!

Jag tror inte märket på benstöden är speciellt avgörande och tilten gör inte skyttet "bättre" utan enbart snabbare ute i fält då man slipper justera benen för att komma i våg med bössan.

Publicerat
  • Författare

Benstöden fungerar säkert utmärkt!

Jag tror inte märket på benstöden är speciellt avgörande och tilten gör inte skyttet "bättre" utan enbart snabbare ute i fält då man slipper justera benen för att komma i våg med bössan.

Exakt. Så när jag ligger/sitter på en plan yta och skjuter så behöver jag inte dom. Och jo asså det är inte riktigt från "bänk" utan från plan yta.

Publicerat

Gokväll.

Nja, nu var du lite väl hård.

Möjligen att det är som samlag med "gummi" lite bökigare och knöligare.

Använde under många år ett par Harris utan tilt och jag han med att skjuta en hel del vilt liggande på backen med dom - så helt värdelöst är det inte.

Nu kör jag för övrigt med Harris-kopior med tilt, vilka fungerar alldeles förträffligt även de. Jag tror att Lars är sanningen på spåren när han säger att märket har ringa betydelse.

/Jocke

Publicerat

Har oxå haft harrisbenstöd utan tilt i ca 1 år. Avskydde dom nå förbannat o förbannade mig själv o gick och köpte med tilt sen.

visst använder man det någon gång ibland så kanske det går att leva med dom.

jag använder mina benstöd 8 av 10ggr jag är ute. Allt annat än plant underlag. O lägga sig då o fippla med icke tiltbara benstöd för man inte la till 400kr på prislappen är bara fel.

Smartare då o göra som joacim. Köpa kopia med tilt än org utan.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

För att hålla er lite on så har jag inte fått hem kulorna än. Amerikaner....... Jag har fått hem krut och hylshållare och det väntas kulor nu bara. Under tiden monteras ljuddämpare och plastbäddning. Skjutit några SHH utan bäddning osv och det gick nog bra. Kanske man kan fixa till spridningen lite med en bäddning. Sen är ju inte SHH ett ballistiskt under i formen direkt! Otroligt skön stock fungerar riktigt bra. 

Edit: det var ett nojs om tilt eller ej. Jag ska ha tilt. Punkt slut.