Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakt -14 30 vargar

Featured Replies

Publicerat

För min del blir det ingen vargjakt, en droppe i havet,lite så där lagom mellan för att försöka blidka jägare och samtidigt inte förgarga värnarsidan för mycket.

NVV kan få leka själva,hoppas så många jägare som möjligt bojkottar vargjakten.

Publicerat

För min del blir det ingen vargjakt, en droppe i havet,lite så där lagom mellan för att försöka blidka jägare och samtidigt inte förgarga värnarsidan för mycket.

NVV kan få leka själva,hoppas så många jägare som möjligt bojkottar vargjakten.

:thumbsup: Jag förstår precis vad du menar!! Vifta med en korvabit gör man till hundar. :yes:

Publicerat

Jag är ingen älskare av att debattera vargjakt. Men efter allt arbete som lagts ned för att få igång en vargjakt igen så är min åsikt att jägarkåren skjuter sig i foten genom att börja vifta med bojkottflaggan igen.  Genomför jakten utifrån de förutsättningar som Naturvårdsverket har gett. Att jakten inte kommer att fungera kommer att visa sig ganska tydligt.  Vem kommer då att utvärderas? Jo Naturvårdsverket och inte jägarkåren. Den utvärderingen kommer förhoppningsvis leda till omvärdering av förutsättningarna kommande jakter.  Sker det ingen jakt så blir svaret från bevararsidan att det var jägarkåren som inte jagade och därför blev resultatet klent och då står vi med samma förutsättningar även nästa år.

Eget val men varje varg i backen är en mindre!

Publicerat

Jag är ingen älskare av att debattera vargjakt. Men efter allt arbete som lagts ned för att få igång en vargjakt igen så är min åsikt att jägarkåren skjuter sig i foten genom att börja vifta med bojkottflaggan igen.  Genomför jakten utifrån de förutsättningar som Naturvårdsverket har gett. Att jakten inte kommer att fungera kommer att visa sig ganska tydligt.  Vem kommer då att utvärderas? Jo Naturvårdsverket och inte jägarkåren. Den utvärderingen kommer förhoppningsvis leda till omvärdering av förutsättningarna kommande jakter.  Sker det ingen jakt så blir svaret från bevararsidan att det var jägarkåren som inte jagade och därför blev resultatet klent och då står vi med samma förutsättningar även nästa år.

NVV ska lära sig- Hjälp från jägare är inget man får,det är något man förtjänar!!!! :yes:

Publicerat

Ställer upp som skytt :) hör av er om ni ska jaga och behöver hjälp

Jag med!
Publicerat

Tror tyvärr du har fel där Ulf! Om inte jakten fungerar är det ju jägarkåren som får skit för att det inte funkat,vi skjuter fel vargar osv.

Hur vi än vänder oss är det vi som får skiten är jag rädd.

Publicerat

Tror tyvärr du har fel där Ulf! Om inte jakten fungerar är det ju jägarkåren som får skit för att det inte funkat,vi skjuter fel vargar osv.

Hur vi än vänder oss är det vi som får skiten är jag rädd.

Således måste ni ju bevisa att ni kan klara av det så att jakten fungerar.. Eller hur ? 

Mvh / Johannes

Publicerat
  • Författare

:thumbsup: Jag förstår precis vad du menar!! Vifta med en korvabit gör man till hundar. :yes:

Här viftas det inte med någon korvbit till Mika. 

Alldeles för salt o kryddat.

Publicerat

Således måste ni ju bevisa att ni kan klara av det så att jakten fungerar.. Eller hur ? 

Mvh / Johannes

Ni? Är det inte vi isåfall? Eller hör inte du till jägarkåren?

Min poäng i det hela är att 30 vargar gör varken till eller ifrån, vargförvaltningen är tyvärr en lekstuga i detta land, den grundar sig på politiska beslut,ej på fakta.

Jag vill ej medverka till detta,därav mitt beslut att bojkotta/ej delta. Nvv kan få leka själva.

Publicerat

Vargkramarna kommer förmodligen inte ge sig, kommer bli en långdragen process.

Publicerat

Ni? Är det inte vi isåfall? Eller hör inte du till jägarkåren?

Min poäng i det hela är att 30 vargar gör varken till eller ifrån, vargförvaltningen är tyvärr en lekstuga i detta land, den grundar sig på politiska beslut,ej på fakta.

Jag vill ej medverka till detta,därav mitt beslut att bojkotta/ej delta. Nvv kan få leka själva.

Jo visst tillhör jag jägarkåren, men jag skulle aldrig drömma om att ge mig ut och jaga varg. Det varken vill eller kan jag oavsett om det ska skjutas 30 eller 300. Jag har aldrig skjutit något annat än lerduvor.

Mvh / Johannes

Publicerat

Vargkramarna kommer förmodligen inte ge sig, kommer bli en långdragen process.

Kanske är detta bra ? En sida som försöker stoppa all jakt och en sida där man försöker döda varje varg. Då hamnar vi nog till slut någonstans i mitten..

Mvh / Johannes

Publicerat

Nej Johannes, jag vill inte tillbaks till "skriker högst" situationen.

Visst kommer vi alltid att ha några nollvisionärer och några på andra kanten som inte inser/bryr sig om de enorma problem en del personer får av vargens framfart. Jag accepterar en vargstam. Och inser att den inte kan vara hur liten som helst om den skall överleva. Men jag blir minst sagt sur när det får bli så onödigt många. Därför hoppas jag på att de seriösa forskarna , Tex Liberg, får mer att säga till om angående vilket antal som behövs!

Publicerat

Nej Johannes, jag vill inte tillbaks till "skriker högst" situationen.

Visst kommer vi alltid att ha några nollvisionärer och några på andra kanten som inte inser/bryr sig om de enorma problem en del personer får av vargens framfart. Jag accepterar en vargstam. Och inser att den inte kan vara hur liten som helst om den skall överleva. Men jag blir minst sagt sur när det får bli så onödigt många. Därför hoppas jag på att de seriösa forskarna , Tex Liberg, får mer att säga till om angående vilket antal som behövs!

Nej, inte jag heller egentligen utan jag var mer ute efter målet att hamna någonstans i mitten...

Mvh / Johannes

Publicerat

Batman ljuger aldrig!

:thumbsup: Det lutar åt "MAD" :yes:  :biggrin: