Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skyddsbyxor. Vilka är bra - vilka är skit?

Featured Replies

Publicerat

Kört med Pfanners i ett par år, röda färgen ser jag bara som positivt;)

Är hel nöjd med mina röda:)

Jo rött är fint :smile: , men det händer att jag sitter på pass och då vill jag vara lite diskretare . Det sitter nog i huvudet, men det känns lite lysande då. 

Är de någorlunda vatten täta eller blir de mycket tunga ?

• Svar 64
  • Visningar 24,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hade lagt mina pengar på dessa, funderar rätt ofta på att det kan vara vettigt när man står i täta planteringar att det är rätt kört att ta sig undan om det kommer en torpedgris. http://www.jagdfiebe

• Filip WM Persson
    Filip WM Persson

Har haft swedteams, men trivdes inte riktigt med dem. Fickprna på sidan är på insidan så man får inte plats med något vettigt i dem. I övrigt så blir dom jäkligt tighta, svårt att lyfta bena högt osv.

• Ja inte skulle jag gå på en skjuten gris utan extra skydd på byxorna! trodde swedteams var det enda sunda valet, men fyll på med fler erfarenheter innan jag ev köper!

Posted Images

Publicerat

Dom är inte vatten täta, blir lite tyngre när dom är riktigt blöta men jag upplever inte det som något problem. När dom blir blöta så klistrar dom inte mot benen, själva skydds membranet upplever inte jag att det blir så blött utan det är det röda tyget..

Yttertyget tål mycket innan det rispas, mina ser visserligen inte nya ut men jag jagar en hel del[emoji6]

Publicerat

Dom är inte vatten täta, blir lite tyngre när dom är riktigt blöta men jag upplever inte det som något problem. När dom blir blöta så klistrar dom inte mot benen, själva skydds membranet upplever inte jag att det blir så blött utan det är det röda tyget..

Yttertyget tål mycket innan det rispas, mina ser visserligen inte nya ut men jag jagar en hel del[emoji6]

Tackar, låter överkommligt.

Publicerat

Vad har du för strlk?

Publicerat

Vad har du för strlk?

En riktig karl har inte under 54, men jag drar nog 56 :cool: .

Publicerat

Jag har 54 , mina pfanner är xl och då finns det utrymme;)

Så nästan en riktig karl är jag nog iallafall..

Publicerat

Jag har 54 , mina pfanner är xl och då finns det utrymme;)

Så nästan en riktig karl är jag nog iallafall..

Vet du någon i Sth som säljer och har hemma så man kan prova ett par?

Publicerat

Fast Johbags XL är som mina L, då de har råkat ut för omdesign. Har 52 i andra jaktbrallor.

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat

Fast Johbags XL är som mina L, då de har råkat ut för omdesign. Har 52 i andra jaktbrallor.

Är de små i storlekarna? 

Publicerat

Små vetefan men annorlunda är mer rätt ord.

Publicerat

Man måste med andra ord prova sig fram, och se om de passar över huvudtaget. Österikare är lite konstigt byggda. :yes:

Publicerat

Ni får väll hoppa grabbar!;-)

Har blivit påsprugen 3 gånger på 6år.

Men som jag skrev tidigare plötsligt händer de och dumt att förlita sig på turen.

Någon här som har varit med om någe blodvite?

S.

Publicerat

Ni får väll hoppa grabbar!;-)

Har blivit påsprugen 3 gånger på 6år.

Men som jag skrev tidigare plötsligt händer de och dumt att förlita sig på turen.

Någon här som har varit med om någe blodvite?

S.

Visst har det hänt att man fått riktig när kontakt, men personligen inga skador förutom blå märken. Man kanske skulle investera i blöjor i stället :woot: .

Men jag känner några som ångrar sig att de inte köpte några innan vite uppstod. 

Publicerat

Enda anledningen till att jag inte Andvänder såna är att dem blir så äckligt varma.

Sweadteams prova jag.

Fundera på phaners men vill prova dem innan köp.

Sen vet jag inte om dem gör dem i 46?

Publicerat

Enda anledningen till att jag inte Andvänder såna är att dem blir så äckligt varma.

Sweadteams prova jag.

Fundera på phaners men vill prova dem innan köp.

Sen vet jag inte om dem gör dem i 46?

Det finns hela spannet. Jag tycker det känns väldigt tryggt att ha på sig dem. när man har grisarna runt omkring sig i vetet på 3-5 m.

http://www.skogsmarken.com/hundforare/vildsvinsbyxa-skyddsbyxa/pfanner-vildsvinsbyxa-tracking-672.html

Publicerat

Hittar inte S någonstans?

Publicerat

Har engelssons variant sedan 4-5år och de fungerar fortfarande bra. Har inte blivit rammad av gris sedan de inhandlades...

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

CarlSönerna på upplandsgatan har en del pfanner, iallafall förut när jag bodde inne i 08..

Ang blodvite så har jag varit med om en del saker, men där hjälpte inte byxor då jag har fått sy i arm och hand pga skadade galtar...[emoji6]

Men det är ett par hundförare som blev illa snittade 2014 i benen på ett av godsen jag går med hund på, så from förra säsongen så köpte godset in pfanner och hundförarna fick köpa till en symbolisk summa, nu har alla HF där röda byxor.

Vet om ett par till på andra ställen också...

Oftast så har det varit påskjutna grisar, i vassar och tätningar.

Publicerat

Jag har pratat med CS, men tyvärr så har de inga hemma :sad: .

Publicerat

Eftersom det är Skogma som är agent här i Sverige så slå dom en signal, dom kanske kan tipsa om fysisk butik

Publicerat

Eftersom det är Skogma som är agent här i Sverige så slå dom en signal, dom kanske kan tipsa om fysisk butik

Tyvärr så hade de inget svar de heller. Enligt Skogma har phanner blivit väldigt dåliga på att leverera, tyvärr :sad: . Jag får rings Christer på WB, och be honom ta hem några ex. 

Publicerat

Har du vägarna förbi Eskilstuna så får du höra av dig;)

Publicerat

Har du vägarna förbi Eskilstuna så får du höra av dig;)

Absolut, och då får jag se ditt nya fina kyl och slakt rum :yes: .

Hoppsan, nu har jag blivit Småviltsjägare :cool:

Redigerad med faxe