Publicerat Januari 26, 201412 yr Författare Men Flex! nu får du ta och ändra i signaturen jag tror du fått smak för fågel nu. Trots att jag är sörmlänning så håller jag toppfågeljakten högst av allt även om det inte blir mer än en resa per år uppåt. Sköt en orre på 234m med 1900:an förra veckan och känslan är obeskrivlig varje gång. Grattis till alla fåglarna! Tack så mycket! Håller med dig Stalkern otrolig känsla när man smugit in o siktar in sig o sen ser fågeln trilla o det krävs ju att grejerna är 100 % när det rör sig på dom avstånden som blir o sen när man har en så trevlig prick som jocke med sig så blir det ännu trevligare Mvh.
Publicerat Januari 26, 201412 yr Stefan o jocke här nidas det på friskt om min kondis märker jag ja ja Stefan blir ju lite svår o få tag i men jocke får jag nog ta lite i örat nästa gång Locka orre med bulvan vore fint de då ska jag köpa en pipa o träna tills det är dax o myggmedel riktiga banditer o dom gillar mig faan i Kiruna fick man ju höghastighets skita för dom asen inte skulle hinna attackera juvelerna ska bli otroligt intressant jocke Mvh. Jepp! Haha! Det är bara att du styr kärran no ifrån dig så kommer du hit till slut. Jag har ett skidspår till dig ca 15 m utanför tomten som är allmänt. Sedan finns det ett spår nere på Kalixälvens is också. Haha! Jag minns det flex när du berättade om ert äventyr där uppe. Stora som jetplan o störtdök ungefär va.
Publicerat Januari 26, 201412 yr Jonas jag får ta en rulle silvertejp med för att tejpa in öronen då så du inte lyckas dra i dom Sen nidas väl inte jag och Stefan så mycket ändå utan vi håller bara den goda stämningen uppe Jag ser fram emot vårt nästa äventyr för stämningen har vart på topp båda gångerna du vart hit Jonas. Helt perfekt då man kan kivas och retas lite med varann för att sekunden efter stå och gapflabba åt varann Mvh Jocke
Publicerat Januari 26, 201412 yr Haha! Har han så hårda nypor? Har du blivit utsatt för dom? Han var from som ett lamm när vi möttes på Shell, Töre, men ond åt myggen i utanför Kiruna. Nej, det är inte så farligt. Värre har man varit med om. Reta inte upp björnen för mycket bara.
Publicerat Januari 27, 201412 yr Haha! Har han så hårda nypor? Har du blivit utsatt för dom? Han var from som ett lamm när vi möttes på Shell, Töre, men ond åt myggen i utanför Kiruna. Nej, det är inte så farligt. Värre har man varit med om. Reta inte upp björnen för mycket bara. He he,,, nädå stefan. jag vet inte hur hårda nypor han har, men det är fan så kul att retas med han. Jonas är likadan som jag. Hade du vart med i stugan när vi jagade fågel hade du förstått, vi små retas och hugger lite på varann hela tiden. Vi har riktigt kul ihop, jag har haft en jäkla tur som lärde känna jonas, tror inte att jag hittar en roligare och snällare kompis nånstans faktiskt. Mvh Jocke
Publicerat Januari 27, 201412 yr He he,,, nädå stefan. jag vet inte hur hårda nypor han har, men det är fan så kul att retas med han. Jonas är likadan som jag. Hade du vart med i stugan när vi jagade fågel hade du förstått, vi små retas och hugger lite på varann hela tiden. Vi har riktigt kul ihop, jag har haft en jäkla tur som lärde känna jonas, tror inte att jag hittar en roligare och snällare kompis nånstans faktiskt. Mvh Jocke Bra, att han håller sig lugn ladggårdsväggen! Det var rätt bra fart på han o kompisen när vi möttes i Töre. Jag vet hur dan är. Har ju käftats en del med honom här på forumet. I övrigt så är han ju snäll.
Publicerat Januari 28, 201412 yr Författare He he härligt grabbar stämningen är hög här Jag kan bara instämma jocke du är en klockren vän Mvh,
Publicerat Januari 28, 201412 yr He he härligt grabbar stämningen är hög här Jag kan bara instämma jocke du är en klockren vän Mvh, Ja, vi har ju lyckats med att lägga ribban högt på en bra nivå. Är inte jag en vän till dig???
Publicerat Januari 28, 201412 yr He he härligt grabbar stämningen är hög här Jag kan bara instämma jocke du är en klockren vän Mvh, Fint de Jonas!!!! Va ut i skogen idag, fy faan va det gick trögt bitvis, har blåst här och snöat rejält. Hade snö upp till paketet bitvis uppe på hyggena. Såg ett gäng orrar men det blev ingen med hem. Mvh Jocke
Publicerat Januari 28, 201412 yr Fint de Jonas!!!! Va ut i skogen idag, fy faan va det gick trögt bitvis, har blåst här och snöat rejält. Hade snö upp till paketet bitvis uppe på hyggena. Såg ett gäng orrar men det blev ingen med hem. Mvh Jocke Vars har du Vita Blixten då? Det brukar ju underlätta en del.
Publicerat Januari 28, 201412 yr Vars har du Vita Blixten då? Det brukar ju underlätta en del. Dom ligger i garaget och skäms Bindningarna går inte att ställa ut mer och mina kängor jag har nu är för breda för att passa i bindningarna så det blir till att gå Mvh Jocke
Publicerat Januari 28, 201412 yr Dom ligger i garaget och skäms Bindningarna går inte att ställa ut mer och mina kängor jag har nu är för breda för att passa i bindningarna så det blir till att gå Mvh Jocke Där gör dom ingen nytta! Skaffa dig bredare bindningar då. Det finns ju nytt att köpa.
Publicerat Januari 29, 201412 yr Där gör dom ingen nytta! Skaffa dig bredare bindningar då. Det finns ju nytt att köpa. Nä, det är ju sant, tänkte inte kosta på vita blixten några nya bindningar. Tänker köpa nya bättre skidor istället Mvh Jocke
Publicerat Januari 30, 201412 yr Nä, det är ju sant, tänkte inte kosta på vita blixten några nya bindningar. Tänker köpa nya bättre skidor istället Mvh Jocke Ok! Så kan man också göra!
Publicerat Januari 30, 201412 yr Författare Ja, vi har ju lyckats med att lägga ribban högt på en bra nivå. Är inte jag en vän till dig??? Jo det är du Stefan Fint de Jonas!!!! Va ut i skogen idag, fy faan va det gick trögt bitvis, har blåst här och snöat rejält. Hade snö upp till paketet bitvis uppe på hyggena. Såg ett gäng orrar men det blev ingen med hem. Mvh Jocke Fy faan det måste ha var otroligt jobbigt o sen ingen fågel på det men det är ju tjusningen med jakten det ska inte va lätt Mvh.