Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nån som handlat på Engelsons?

Featured Replies

Publicerat

Som ämnet lyder så undrar jag bara om någon handlat på Engelsons och har några åsikter och erfarenheter om deras produkter funderar på att beställa där bland annat 2 cammo sett och ett jaktställ.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

det lilla jag handlat så har det funkat riktigt bra...

har bara köpt ett par byxor och kängor till mig och frun..

Publicerat

Jag har beställt byxor och skor därifrån. De har varit rätt snabba att leverera men vill man byta så får man stå för frakten själv, har jag för mig i alla fall. Kvalitén lämnar väl en del övrigt att önska men de har ju ofta väldigt bra priser. Jag köpte ett par av deras billigaste byxor för typ fyra år sedan och har använt dem flitigt sedan dess och de håller ju fortfarande. Men jag har inte utsatt dem för några större prövningar.

Publicerat

Är nöjd med det jag köpt där.

Publicerat

Köpte ett par kängor därifrån är nöjd.

Publicerat

Köpt kängor och ryggsäck till denna säsongen är nöjd hittills.

Publicerat

Har köpt en del därifrån också och kvaliteten är väl som förväntat. Inte så bra alltså, men inte heller katastrofalt dålig. Det billigaste de har håller för mig tydligen ett år ungefär men vissa saker håller längre och då är det ju svårslaget. Har ingen erfarenhet av deras dyrare grejer, snål som man är ibland :-D<br />

<br />

telefonskrivet<br />

<br />

Publicerat

Köpt en hel del där för jag bor 5 min ifrån. Jag tycker det är bra grejer och mycket prisvärt. Dom är dessutom mycket bra göra med om man inte är nöjd eller om någon skulle vara fel.

Publicerat

Det jag har handlat där har hållit för mig i flera år, så hur ni som lyckas förstöra era grejor gör förstår jag inte. Jo en skjorta har gått sönder för jag fastnade på en spik när jag klättrade över ett staket!!

Sist jag beställde på nätet vill jag minnas att jag fick med retursedel för om det var fel storlek, och bemötandet i butik ska vi inte tala om!! Topp!! :thumbsup:

Publicerat

Köpt mycket där i från, bra grejor för relativt lite pengar :)

Publicerat

Jag har enbart köpt grönbyxor därifrån. Dom hade en vinterfodrad modell förut som väldigt skön o höll kylan ute bra ner till -25.

Utan långkallingar gick bra men då fick man vara i rörelse. Tyvärr så har dom slutat med dessa byxor. :sad: 

Publicerat

Det är som i alla andra butiker, man får vad man betalar för. Dom har en FANTASTISK service. Kanon personal verkligen som är sjukt service inriktade.

Publicerat

Jag har blivit allt mer skeptisk till lågprissegmentet såväl vad gäller jakt som övrig utrustning. Helt enkelt av den anledningen att någon stans så finns det någon som får betala för att vi skall kunna konsumera billigt. Inte minst gäller detta arbetaren på golvet. Hade jag idag haft möjligheten så tror jag faktiskt att jag skulle försökt handla sådant som är uppsytt i sverige, men nu har den sista tillverkaren (Gretas)med produktion i Sverige lagt ner sin verksamhet. Kvar finns ett restlager som säljs ut på wildboars (tex: http://www.wildboars.se/product.html/gretas-made-in-sweden-byxa?category_id=232 ).

Jag har ett par gånger bloggat kring detta, inte minst att vi har svårt att kontrollera förutsättningarna bakom produkterna:

http://lipoptena.blogspot.se/2012/11/jakt-och-outdoorklader-hur-ar-det-med.html

http://lipoptena.blogspot.se/2013/11/en-etikfraga-att-fundera-over-var.html

Men det är mina funderingar det. Och jag håller inte alltid den höga etiska standard jag förutsatt mig att hålla i dessa frågor. Allt för ofta blir man bländad av det till synes låga priset.

Publicerat

Som svar på frågan. Helt OK grejer om man inte jagar jättemycket. Jagar man mycket och aktivt så går de plagg från Engelson som jag provat sönder. Om inte i tyget så i sömmarna vilka verkar vara den svagaste länken. Men man får ju vad man betalar för, inte heller Swedteams billigaste varor håller sådär jättebra. Mest kvalitet per krona tycker jag fortfarande att militärt överskott ger.

Publicerat

Samtliga byxor jag haft har gått upp i grenen. Är och andra sidan lätt fixat med Singern. Nästa par kommer jag förstärkningssy direkt.

Publicerat

Det är som i alla andra butiker, man får vad man betalar för. Dom har en FANTASTISK service. Kanon personal verkligen som är sjukt service inriktade.

Dom duger till slit-o-slängkläder en del av deras sortiment. Man kan ha dom i skogen vid bär- o svampplockning, m. m. :thumbsup:

Publicerat

Jag har inte handlat där men min fru har shoppat en del, verkar vara ok grejer till bra pris. Frakten var snabb också.

Publicerat

Dom duger till slit-o-slängkläder en del av deras sortiment. Man kan ha dom i skogen vid bär- o svampplockning, m. m. :thumbsup:

Fast det beror ju på vilket märke man köper. Vissa byxor dom har duger gott till jakt, dom har ju tex swedteam och andra märken som gör bra kläder =)

Publicerat

Som jag uppfattade TS så var det Engelsons egna produkter han var ute efter att höra åsikter om.

Publicerat

Som jag uppfattade TS så var det Engelsons egna produkter han var ute efter att höra åsikter om.

Jaha, jag som fattade fel =) Då håller jag helt med lsjonsson. Dom verkar ha 3st egna märken. High Mountain, Euro Hunt och EP collection.

Publicerat

Fast det beror ju på vilket märke man köper. Vissa byxor dom har duger gott till jakt, dom har ju tex swedteam och andra märken som gör bra kläder =)

Ja visst gör det det! Ja, en del gör det. Ja, jag vet det. :thumbsup:

Man får det man bet. för.

Publicerat

Har handlat en del där, framför allt på mässorna. Man får vad man betalar för, vare sig mer eller mindre. Det är billigt och det är lite småsunkigt i funktionen om plaggen har liner. Men svettas man inte floder funkar de..... Jag har Berghaus och Härkila med - en helt annan kvalitet på linern och slitstyrkan.

Köper man deras flanellskjortor rekommenderar jag tvätt i max 30 grader, annars blir flanellen som wellpapp och blir ett par nummer mindre..... Deras bomullbyxor (hette Serengeti tror jag) utan liner är utmärkta vardagsbyxor när man inte fiser på kontoret ( jeans i min värld är för barn och trädgårdsarbete), dock sliter man ut dem ganska fort i jmf med kvalitetsbyxor. De tjänar även de på att tvättas så kallt som möjligt.

Personalen är trevlig och servicen är smått oslagbar.

Militär surplus har nämnts, jag är dock allergisk mot det ofoget. Uniformen är just exakt vad ordet säger att det är - och den ska man respektera i min lilla värld. Inte jönsa runt i hur som helst utan minsta stil eller förnuft.

T

Publicerat

Inte för jag tror Swedteam tillverkar sina kläder själva, de köper nog tjänsten från Kina som Engelsson mfl. Där emot kan de ha lite högre kvalitetskrav på ingående komponenter i plaggen!

Publicerat

Har väll haft några olika engelsson brallor och jackor och visst dom funkar men man får vad man betalar för. Jag gillar deras tunnare "eurohunt" tycker dom är sköna på sommaren fram till oktober då åker gortexbrallorna fram.

Swedteam brallor för 3-4000kr är ju helt annan kvalitet men kostar ju en 0´a mer också.. Jag har betat av "billigare" kläder och nuförtiden köper jag kvalitet direkt och oftast så håller dom mycket längre.

Mina senaste swedtem gortex brallor gjorde sin 5é och sista säsong nu, men då har jag ca 30-50 jaktdagar som hundförare varje sässong så dom är väl använda.

Publicerat

Jag tycker att det är helt klart prisvärda grejer, jag är precis i uppstarten på min jaktliga karriär och för mina behov funkar de perfekt, det enda i klädväg jag lagt extra pengar på är kängor, är fötterna torra så är jag nöjd och glad!