Publicerat Januari 29, 201412 yr köpte ett par eurohunt byxor för snart tio år sedan, inte uppslitna än.. Kanske inte dom snyggaste, skönaste eller varmaste byxorna men välfungerande. Visst finns det bättre byxor men knappast i den prisklassen. så prisvärt helt klart!
Publicerat Januari 29, 201412 yr Inte för jag tror Swedteam tillverkar sina kläder själva, de köper nog tjänsten från Kina som Engelsson mfl. Där emot kan de ha lite högre kvalitetskrav på ingående komponenter i plaggen! Finns inget jaktklädsföretag som gör det längre. Det sista företaget med egen tillverkning i Sverige var Gretas som slutade typ hösten 2012. Men som du skriver, det är kvalitetskraven som skiljer. Vilket jag tycker märks (om man bortser från de stora märkenas lågprissegment såklart)
Publicerat Januari 29, 201412 yr Köpte ett nätcamoset till bockjakten. 500kr och mycket bra kvalitet. Rekommenderas. Kunde ta mig in på flertalet djur utan problem om vinden låg rätt. http://www.engelsons.se/jakt/camouflage-1/lov-camou-set-wildtree
Publicerat Januari 31, 201412 yr Ska tillägga en sak, köpte ett par Viking hunter gtx på engelssons, riktigt sköna och bra kängor, dock märkte jag igår att högerkängan börjat ta in vatten, mailade deras kundservice och det var nemas problemas, fick svar efter ca 5 min att de skickar ut en returetikett och att det bara var att lämna kängorna i en påse med etiketten hos mitt närmaste postombud så fixar dom det hela!
Publicerat Januari 31, 201412 yr Frakten är då ruskigt snabb. Beställde lite kläder igår, nu fick jag SMS att paketet fanns att hämta.
Publicerat Januari 31, 201412 yr Författare Tack för alla svar då jag är en ny jägare som just gjort min första säsong så har jag inte så stor koll på vad man bör ha men har väll börjat känna lite vad jag saknar. Men alla tips motages gladeligen Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Februari 21, 201412 yr Köpte ett nätcamoset till bockjakten. 500kr och mycket bra kvalitet. Rekommenderas. Kunde ta mig in på flertalet djur utan problem om vinden låg rätt. http://www.engelsons.se/jakt/camouflage-1/lov-camou-set-wildtree Hur är storlekarna på den? Jag är 181 och brukar behöva XL, men vissa tillverkare har tillräckligt långa ärmar även i L.
Publicerat Februari 21, 201412 yr Om storleken blir fel, följer retursedel med för byte så det är inga större problem. Jag är 185 cm med långa ben och långa armar, de saker jag köpt har XL varit rätt för mig! Aldrig upplevt att L har tillräckligt långa armar hos någon tillverkare!
Publicerat Februari 21, 201412 yr Jag är supernöjd med engelssons. Deras service är SVIN bra! Visst har dom snabb lev. på det man köper ifrån dom. Jag såg i dagstidningen i veckan att Luleå ska få XXL-butiken nu så då får man ta sig en sväng dit o kolla in sortimentet när dom har öppnat.
Publicerat Februari 21, 201412 yr Ja gör det, väldigt bra service på xxl med. Dock ser jag inte längre några vapen på deras hemsida? Slutat sålt gevär?
Publicerat Februari 22, 201412 yr Ja gör det, väldigt bra service på xxl med. Dock ser jag inte längre några vapen på deras hemsida? Slutat sålt gevär?Finns då bössor i kasurn i Uppsala, men de visste inte vad en Tikka 658 var för nåt...
Publicerat Februari 22, 201412 yr Ja gör det, väldigt bra service på xxl med. Dock ser jag inte längre några vapen på deras hemsida? Slutat sålt gevär?Det var lite svårt att hitta vapnen på hemsidan tidigare och nu verkar de ju borta helt. Har för mig att Huntyard tidigare inte visade vapen på hemsidan med hänvisning till någon lag/regel. De visar dock vapen nu igen. Sedan vet jag att xxl fick kritik för att de hade rea/erbjudanden på vapen i sina annonsblad. Folk störde sig på att behöva se vapen när de läste morgontidningen... Kanske har det med det att göra?Edit: hittade detta http://array.se/nyheter/google-stanger-av-ehandlare-for-vapenforsaljning/ Tydligen kan man inte annonsera via google om man säljer vapen via hemsidan.