Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jakt i norra Västmanland södra Dalarna

Featured Replies

Publicerat

Undrar om någon här har erfarenhet av fågeljakt i Kloten-området eller Baggå ormdalen?

Närmare bestämt följande områden

http://www.inatur.se/sv/Jakt/Tjader/Hela-Sverige/Mellersta-Sverige/Dalarna/Smaviltjakt-Malingsbo-Kloten1/

http://www.inatur.se/sv/Jakt/Tjader/Hela-Sverige/Mellersta-Sverige/Vastmanland/Smaviltjakt-Bagga-Ormdalen1/

Skulle vara intressant att veta om nån varit där på senare tid. Men all input är av intresse.

Publicerat

Mycket skogsågel är det i kloten i alla fall :)

Publicerat

Om jag inte minns helt tokigt så finns det något som kallas "Kloten reviret" du hamnar med andra ord mitt i vargmarker.

Publicerat
  • Författare

Har inga problem med varg. Har nämligen ingen hund och jag tror inte risken för att jag ska bli uppäten är jättestor men tack för omtanken.

Publicerat

Jag brukar jaga en del i kloten. Dock bara predatorer.

Publicerat

Det är fina fågelmarker, kan nog säga att det är dom bästa markerna för skogsfågel som iaf jag har gått i. Vargarna är väluppfostrade (vi jagar rätt frekvent med hund där).

Publicerat

Angående hund i Kloten så är det väl så att de vargarna som är där inte har tagit några hundar.

Som Teffek säger de är väluppfostrade.

Publicerat
  • Författare

Var precis vad jag hade hoppats på att höra Teffek. Då låter det ju som om även en nybörjare kan få se en fågel där.

Publicerat

Helt klart, var ute någon timma efter gryningen och kolla av myrarna så lär du hitta någon. T om jag lyckas hitta fågel på dom markerna och jag jagar med en hund som lyser orange och har massa reflexer på sig.

Norr om kloten har det dykt upp ett par som inte är lika väluppfostrade som klotenflocken. Dom har inte tagit några hundar men dom har förföljt hundar. Flocken däremot är såpass hårt jagade att dom drar så fort människor kommer i närheten.