Publicerat Februari 21, 201412 yr Jag som äger bössan. Visst den är lite småsliten därav priset! Ingår 5orginal choker och 2 extended portade teauge LM, plast kofert och vapenrem! Har för mig den är från -93 (går att kolla upp) 2ägare innan, båda från östhammar. Aldrig strulat på dom 6000 skott jag skjutit Har bytt till en kortare perazzi då jag skjuter mest skeet och tycker browningen är lite "trög"
Publicerat Februari 21, 201412 yr Författare Jag som äger bössan. Visst den är lite småsliten därav priset! Ingår 5orginal choker och 2 extended portade teauge LM, plast kofert och vapenrem! Har för mig den är från -93 (går att kolla upp) 2ägare innan, båda från östhammar. Aldrig strulat på dom 6000 skott jag skjutit Har bytt till en kortare perazzi då jag skjuter mest skeet och tycker browningen är lite "trög" Case closed !
Publicerat Mars 11, 201412 yr Fick hem min med 30" pipor idag. Tror ni den går in på längden i skåpet? Nope...
Publicerat Mars 11, 201412 yr Den jag har på G har 81 cm pipa, är fortfarande väldigt nyfiken på om jag kan hantera den, lära mig att hantera den. /Christian
Publicerat Mars 11, 201412 yr Det ska nog gå bra, dock får du nog ha ett bra högt skåp att peta in den i.
Publicerat Mars 11, 201412 yr Jo det får bli så här med. Förresten någon som har koll på om man kan torrklicka hagelbockar? Ena stiftet var utlöst när bössan kom men den gled tillbaka när jag kännde på det med fingret. Har inte tid att testskjuta än så jag vet inte om något är knas. Kändes väl lite löst liksom men det kanske ordnar upp sig när bössan spänns.
Publicerat Mars 11, 201412 yr Ja, det går bra att torrklicka (har jag lärt mig av PMT). Jag behöver alltså inte vara rädd att något är löst för att stiftet "flöt" tillbaka? Har inte tid o skjuta o är något knas bör säljaren få veta de snarast.... Ja ja prioriteringar kallar dom det
Publicerat Mars 11, 201412 yr Nu är jag ute på djupt vatten, så det får någon annan svara på! Måste jag gissa tror jag inte det är någon fara, men jag har ingen GTI själv som jag kan kolla hur det känns på.
Publicerat Mars 11, 201412 yr Nej...noll intresse. Nu har jag bestämt att ge den en säsong till. Ska försöka hinna med att skjuta mer ordentligt i år. Blev inte så mycket i fjol...bara nån 500-kartong plugg :-/
Publicerat Mars 11, 201412 yr Nej...noll intresse. Nu har jag bestämt att ge den en säsong till. Ska försöka hinna med att skjuta mer ordentligt i år. Blev inte så mycket i fjol...bara nån 500-kartong plugg :-/ Nästan så du skäms lite över de få pluggen va?
Publicerat Mars 11, 201412 yr Klickpatroner skadar inte! Finns billiga och bra på Biltema :-)Ja, om inte annat för att inte skada ejektorernas efter torrklick.
Publicerat Mars 11, 201412 yr Ja, om inte annat för att inte skada ejektorernas efter torrklick. Varför skulle de skadas?
Publicerat Mars 11, 201412 yr Ejektorerna skjuts ut även efter torrklick, fast utan den ökade massan som tomhylsan ger och som ejektorerna är designade för, vilket gör att de får för hög fart och till slut riskerar att böja sig, med krånglande ejektorer till följd. Så klickpatroner är nog bra att ha.
Publicerat Mars 11, 201412 yr Det är det som är syftet med klickpatroner, att skydda ejektorerna... Slagstiften tar ingen nämnvärd skada av torrklick.
Publicerat Mars 12, 201412 yr Jo det får bli så här med. Förresten någon som har koll på om man kan torrklicka hagelbockar? Ena stiftet var utlöst när bössan kom men den gled tillbaka när jag kännde på det med fingret. Har inte tid att testskjuta än så jag vet inte om något är knas. Kändes väl lite löst liksom men det kanske ordnar upp sig när bössan spänns. Du har lösa stift på din bössa, så de ska kunna röra sig..... Håller man baskylen med stötbotten nedåt så ska de trilla ut. Så låset var garanterat inte inte utlöst, då hade du förmodligen haft problem med att få förstycket på plats. T