Publicerat Februari 28, 201412 yr Naturligtvis träning oxå men med nån form av riktmedel hjälper, t.o.m klassikern med toarullen funkar.
Publicerat Mars 1, 201412 yr Hur gick det idag när du hämtade hagelbössan - blev det något mera i garderoben?
Publicerat Mars 1, 201412 yr Författare Nej, jag klämde och kände lite men insåg att jag hade för dålig koll för att impulshandla. Får fortsätta läsa på och göra ett nytt försök helt enkelt. Vet inte riktigt hur jag ska tänka angående kaliber. Det som det fanns mest av var 6,5x55, 30-06 och 9,3x62. Ska väl försöka skaffa mig en uppfattning om för- och nackdelar med de olika kalibrarna.
Publicerat Mars 2, 201412 yr .Tycker 6,5x55. Då du har en Klass 1 om du vill. Fanns mycket roligt i den länken Tikkan Krico och Lakelander och Winchestern had jag nog titta på. S
Publicerat Mars 2, 201412 yr Engelska hundar och tweed då kan du inte komma å släppa på nåt så grovt som 9.3... Hurrar som Merkel för 6.5 då du främst vill/kommer pluppa rävar till en början.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Författare .Tycker 6,5x55. Då du har en Klass 1 om du vill. Fanns mycket roligt i den länken Tikkan Krico och Lakelander och Winchestern had jag nog titta på. S Tack för konkreta tips! Tyvärr uppdaterar han inte sidan så ofta så jag vet inte vad som finns kvar. Får läsa lite trådar här och fråga runt och sedan göra ett nytt besök. Engelska hundar och tweed då kan du inte komma å släppa på nåt så grovt som 9.3... Hurrar som Merkel för 6.5 då du främst vill/kommer pluppa rävar till en början. Tweed har jag ont om, om du inte räknar min HM gubbkeps förstås. Sedan är ju Malin ingen ENGELSK hund, hörs nästan på rasnamnet: IRLÄNDSK röd setter. Däremot har du rätt i att det är främst rävar som ska skjutas.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Du gör rätt i att välja en klass 1 kaliber när det är dags, 6,5X55 är ingen dålig rävkaliber.
Publicerat Mars 2, 201412 yr Var faktiskt och tittade på en riktigt lämplig 1a bössa till dig sun flower. En sako hunter 6,5*55. Är personligen av uppfattningen att det är ett av dom vettigaste köp man kan göra för den pengen (5000). /Urban
Publicerat Mars 2, 201412 yr Jupp, det var det trevligaste jag hittade på sidan! Annars finns det en Sako Hunter i 6,5x55 för <5000kr. Har du tittat på den och den är fin är det bara att slå till! Det går att hitta billigare bössor, men kanske inte mer prisvärda!
Publicerat Mars 2, 201412 yr Författare Jupp, det var det trevligaste jag hittade på sidan! Har du tittat på den och den är fin är det bara att slå till! Det går att hitta billigare bössor, men kanske inte mer prisvärda! Jag letade faktiskt efter den men jag tror den var såld tyvärr...
Publicerat Mars 3, 201412 yr Nä. Mattias dahlström på forumet ska sälja sin. Kollade på den igår. /Urban
Publicerat Mars 3, 201412 yr Författare Den låter väldigt intressant. Dock är det lite över min budget just nu när jag köpt hagelbocken precis. Får vänta och se om den finns kvar när ekonomin stabiliserat sig igen.