Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa

Featured Replies

Publicerat

Det lät ju obra... Vad rekommenderar du för bössa då? ;)

Beror ju som sagt på om du behöver en pipbytare eller inte......

T

• Svar 64
  • Visningar 5,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kaliber88
    Kaliber88

PMT du bör väl ganska omgående avyttra din till förmån för ett bättre blodtryck?       Mycket nyfiken på hur den hamnade hos dig från början..... Åkte du hem med den spottande o fräsande över att

• Christian N
    Christian N

Det är en tysk pang, 7x64 eller 8x57 är vad du söker enligt mig. Trevlig pang är det också. /CHristian

• Jawohl! Ordnung muss sein!

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Beror ju som sagt på om du behöver en pipbytare eller inte......

T

Nä det spelar ingen roll :)

Publicerat

Here we go again... :o:D;)

Publicerat

Om du inte gillar sauern sälj den då!!

Köp den bössa du vill ha så länge det inte är en blaser!

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

Publicerat

Nä det spelar ingen roll :)

Då läser du igen tråden en gång till......

T

Publicerat
  • Författare

Haha jag jobbade natt ;)

Ska fara och och kolla nu, det blir det det blir :)

Publicerat

PMT du bör väl ganska omgående avyttra din till förmån för ett bättre blodtryck?

Mycket nyfiken på hur den hamnade hos dig från början..... Åkte du hem med den spottande o fräsande över att inget annat hade fungerat bättre o du till trots behövde ha en?

Publicerat

Mycket nyfiken på hur den hamnade hos dig från början..... Åkte du hem med den spottande o fräsande över att inget annat hade fungerat bättre o du till trots behövde ha en?

Japp, ungefär så tror jag att det var! :D

Hela skåpet fullt av hagelbrakare och behövde en pipbytare...

Publicerat

Hagelbrakarna kanske behövde något att skratta åt :D

Publicerat

Crappig hyrbössa på banan och en monumental ovilja av dåvarande banansvarige att vägra erkänna att 375 faktiskt är 9mm. Så inför behovet av en 6,5/308 till banan och en 9,3x62 universalbruk byttes dåvarande 98an ut mot en 202. Tanken var att senar ekomplettera med en 22-250 vilket är under handläggning nu 8-9 år senare

Alternativen är liksom inte så mycket roligare: Blaser är uppspännare med skum tangent - går bort. Heym SR30 tycker Plisen är två vapen - två platser till sån skitt offrar jag icke. S&L är lika ful..... 202an stod i stället till ett bra pris och löste ut problemet snabbt och snärtigt. Men den är banne mig allt annat än bra.....

Med mindre att man ökar garderoben till 12 vapen så kommer jag INTE att offra mer än en plats på sketna ointressanta studsare.......

/T

Publicerat
  • Författare

Blev en 202a 30-06 :)

Publicerat

Grattis!

Många förutom PMT verkar faktiskt riktigt nöjda med sina!

Publicerat
  • Författare

Grattis!

Många förutom PMT verkar faktiskt riktigt nöjda med sina!

Tack!

Den känns bra i handen och även om jag inte köper en till pipa så kändes det som det alternativ som passar mig bäst :)

En riktig skönhet ;)

Publicerat

Men vart är bilderna? :-P

telefonskrivet

Publicerat

Tack!

Den känns bra i handen och även om jag inte köper en till pipa så kändes det som det alternativ som passar mig bäst :)

En riktig skönhet ;)

Instämmer med Pongu, grattis! Jag är väldigt förtjust i min, kanske mot bättre vetande;-)
Publicerat
  • Författare

Men vart är bilderna? :-P

telefonskrivet

Blev inga bilder, men kan slänga upp några då jag får hem bössorna :)

Publicerat

Köp min R93:a, 13000kr.... 9.3x62 ;)

Publicerat
  • Författare

Instämmer med Pongu, grattis! Jag är väldigt förtjust i min, kanske mot bättre vetande;-)

Haha :) det viktigaste är ju att man själv är nöjd så ;)

Publicerat
  • Författare

Köp min R93:a, 13000kr.... 9.3x62 ;)

Hmm..bara om du köper min 202:a ;D

Publicerat

Varför 30-06?

Publicerat
  • Författare

Varför 30-06?

Är väl en helt ok kaliber och säljaren tyckte den var att rekommendera framför 308w

Publicerat

Vilken nasare handlar du av

Publicerat
  • Författare

Vilken nasare handlar du av

Ingen nasare, handlade från butik :P

Publicerat

Crappig hyrbössa på banan och en monumental ovilja av dåvarande banansvarige att vägra erkänna att 375 faktiskt är 9mm. Så inför behovet av en 6,5/308 till banan och en 9,3x62 universalbruk byttes dåvarande 98an ut mot en 202. Tanken var att senar ekomplettera med en 22-250 vilket är under handläggning nu 8-9 år senare

Alternativen är liksom inte så mycket roligare: Blaser är uppspännare med skum tangent - går bort. Heym SR30 tycker Plisen är två vapen - två platser till sån skitt offrar jag icke. S&L är lika ful..... 202an stod i stället till ett bra pris och löste ut problemet snabbt och snärtigt. Men den är banne mig allt annat än bra.....

Med mindre att man ökar garderoben till 12 vapen så kommer jag INTE att offra mer än en plats på sketna ointressanta studsare.......

/T

Är mauser m03 lika ointressant?

Publicerat

Är väl en helt ok kaliber och säljaren tyckte den var att rekommendera framför 308w

Ska du sälja den är kanske 308W hippare just nu. Ska du ha kvar den blir du säkert nöjd med 30-06. En del tycker den är gubbig, men i så fall är 308W tjejig! :D Skämt åsido, det är en klassisk patron över hela världen, du kan hitta ammunition vart du än åker, du kan skjuta lätta och tunga kulor beroende på användningsområde och skjuta allt från räv till isbjörn.