Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ska du sälja den är kanske 308W hippare just nu. Ska du ha kvar den blir du säkert nöjd med 30-06. En del tycker den är gubbig, men i så fall är 308W tjejig! :D Skämt åsido, det är en klassisk patron över hela världen, du kan hitta ammunition vart du än åker, du kan skjuta lätta och tunga kulor beroende på användningsområde och skjuta allt från räv till isbjörn.

Haha bra beskrivning :D

• Svar 64
  • Visningar 5,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kaliber88
    Kaliber88

PMT du bör väl ganska omgående avyttra din till förmån för ett bättre blodtryck?       Mycket nyfiken på hur den hamnade hos dig från början..... Åkte du hem med den spottande o fräsande över att

• Christian N
    Christian N

Det är en tysk pang, 7x64 eller 8x57 är vad du söker enligt mig. Trevlig pang är det också. /CHristian

• Jawohl! Ordnung muss sein!

Posted Images

Publicerat

Är mauser m03 lika ointressant?

Nu må min kropp vara stor och stark, men då jag inte lider av grav rekykskräck så ser jag ingen som helst nytta med kassaskåpstunga vapen. Därtill fanns den inte på marknaden när det köpet gjordes......

03 är säkert trevlig, men den är tung och känns lite för klumpig för min smak. Men den är snyggare, det ska medges. Synd bara att tyskarna ska ha så grotteska kolvar......

/T

Publicerat
  • Författare

Nu må min kropp vara stor och stark, men då jag inte lider av grav rekykskräck så ser jag ingen som helst nytta med kassaskåpstunga vapen. Därtill fanns den inte på marknaden när det köpet gjordes......

03 är säkert trevlig, men den är tung och känns lite för klumpig för min smak. Men den är snyggare, det ska medges. Synd bara att tyskarna ska ha så grotteska kolvar......

/T

Om du nu är stor och stark borde du ju klara av att bära på 3.5kg? :P

Publicerat

Om du nu är stor och stark borde du ju klara av att bära på 3.5kg? :P

Bära visst, men det är så förbannat tung trist klump att skjuta med - den duger bara till purch och sånt.....

/T

Publicerat

Jag började jaga med 1900 sporter (5-6 kg beroende på kikarsikte), så jag tror inte jag skulle klaga över vikten! :D

Publicerat

Jag började jaga med 1900 sporter (5-6 kg beroende på kikarsikte), så jag tror inte jag skulle klaga över vikten! :D

Jag hade en Tikka Continental i 6,5....... Kul att purcha med, men på grisjakten var den mest till besvär.

/T

Publicerat

Den är inte optimal för ett rörligt skytte om än den påverkar svingen vid tex drevjakt positivt.

Dock tycker jag den känns rejäl och med det ger en kvalitativ känsla.

Publicerat

Jag hade en Tikka Continental i 6,5....... Kul att purcha med, men på grisjakten var den mest till besvär.

/T

Nej, allt har för- och nackdelar. Har missat en skottchans på en älg en gång som kom smygande över en väg, för att jag inte fick upp bössan i tid. Men jag har å andra sidan skjutit väldigt säkra skott på råbock och en älgtjur på 250m med stöd av knäna kändes som en barnlek.

Torrklickade igår sportern med 67cm tjock pipa, 30-06:an med 61cm smal pipa och 375:an med 51cm pipa efter varandra, och det går ju inte att sticka under stol med att camping-bössan är smidigast! Lite viftigare, men inte så att det bör ställa till med problem på normala håll och stillastående mål. På löpande krävs dock lite piplängd för svingens skull, så på ren drevjakt tar jag nog med 30-06:an.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Här kommer den lovade bilden :P

post-15327-0-55378000-1397738061_thumb.j

Publicerat

Tjusigt trä hörrdu :-)

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Tjusigt trä hörrdu :-)

telefonskrivet

Är väldigt nöjd med trät :)

Publicerat

Browning 525 jaguar gold diamond. Äger en sån själv, fin träbit

Publicerat
  • Författare

Browning 525 jaguar gold diamond. Äger en sån själv, fin träbit

Tack desamma! Svårt att se din bild men tror fan den är ännu finare i trät :)

Ska bli kul att komma igång med lite fågeljakt nu till hösten, har bara hunnit med Järpen än så länge :P

Publicerat

Tack desamma! Svårt att se din bild men tror fan den är ännu finare i trät :)

Ska bli kul att komma igång med lite fågeljakt nu till hösten, har bara hunnit med Järpen än så länge :P

Jag lyckades fälla orren på profilbilden första dan på jakten första gången med browningen i skogen.. ursäkta skrytet.

Hade skjutit lerduvor hela sommaren så övning är viktigt, och roligt ;-)

Men apropå studsaren så är den jäkligt fin den också.

Publicerat
  • Författare

Jag lyckades fälla orren på profilbilden första dan på jakten första gången med browningen i skogen.. ursäkta skrytet.

Hade skjutit lerduvor hela sommaren så övning är viktigt, och roligt ;-)

Men apropå studsaren så är den jäkligt fin den också.

Hehe jag kan bara hoppas att det ska gå lika bra för mig i höst. Blir första orrjakten för mig då :)

Jo studsaren var väldigt fin, tänkte köpa en classic men kolven föll mig verkligen inte i smaken, så fick bli en elegance :) samma sak med browningen, tänkte först gå på en 725a men fanns ingen med fin kolv, och sånt är ju viktigt om du frågar mig hehe!