Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen fått dröm Kulvapnet Blaser...inte bara FN bocken..

Featured Replies

Publicerat

0004.jpg

Blaser R93 Luxus Safari/JaktMatch 300wm Swarovski PVI-2 3-12*50 och Swarovski Avståndsmätare och kikare Laserguide 8x30... Norma Nosler Accu Bound 180gr 300wm (72grain Norma MRP 87mm 950m/s 5skott i 1kr)

Vapnet väger över 1kg mer än standard blasern.... Helt fantastisk balans... Bara lära sig skjuta med.. Har en FN bock B25 A1 som jag älskar med...

0005.jpg

bock2k62.jpg

fox1.jpg

0001.jpg

Får en 243 Winchester JaktMatch pipa snart med...

Publicerat

Glömde att nämna att jag har Safari/JaktMatch framstocken... o tjockare pipa...

Gå nu ut o jaga...fint väder....

Publicerat

Läckert hörru!! :) :)....

säga vad man vill om Blaser men snygga bössor gör dom!

/Fredde

Publicerat

Jo snygga är dom, kolven var snygg  :P

Publicerat

ojoj vad fin ;D

Publicerat

ojoj synd att trästockar inte är lika hållbara som en syntet annars hade man byttat kolv på blaser ganska snabbt :D

Publicerat

Förstår vad ni menar... Har varit o kännt på både offroad o prof... Men känslan o hålla i en olackerad stor trästock...... Känns bättre.... Har byggt ihop min för att få en ultimat balans med mkt vikt... o rak kolv för att slippa att den sparkar upp.... sen har jag inget kindstöd på kolven...utan helt rak/platt ..... den breda framstocken(JaktMatch/Safari e helt fantastisk.... Har även huttat in en kickstopp för att få rätt balans...

Men tro inte att jag har den till att sitta stilla o panga... Nej jag e ute o smyger o kryper o ålar  o springer med den  ;D -_-

Gå nu ut o jaga...sitt inte här.... 

Publicerat

bock25sep4.jpg

Blev en till.... Vet att det har med mitt vapen att göra...men har bestämmt mig för att skippa 243 pipan... har ju en 270wsm med som jag har testat...men nu blri det bara 300wm...

Visst risk för köttförstöring...men så skönt när djuren stannar direkt o dör direkt...

Ut o jag med er....

Publicerat

Hello,

Är det i Blasern du har provat .270wsm? Hur funkade det, har hört att Blasern har lite mer problem med repeteringen med WSM är övriga patroner?

Tror att det blir en 7 mm RM som nästa pipa för mig.

mvh

Dard

Publicerat
men har bestämmt mig för att skippa 243 pipan...

Neeeeeej!!!! ;)....då går du miste om någonting....klockren kaliber för rådjur....skjuter minst lika flackt som 300wm och mångsidigheten med .243:an är enorm...allt från fågel till rådjur....visst kan du göra samma sak med en 300wm....men den är nog så "overkill" på t.ex en toppfågel

Publicerat
Hello,

Är det i Blasern du har provat .270wsm? Hur funkade det, har hört att Blasern har lite mer problem med repeteringen med WSM är övriga patroner?

Tror att det blir en 7 mm RM som nästa pipa för mig.

mvh

Dard

Japp har en blaser r93 270 wsm pipa men har ev bytt den eller sålt den... Fantastisk kaliber... men fanns inte i Jakt/Match pipa... vill ha en tung ... funderade på semi pipan...

För jvla fin o allround.... funkar till allt i Sverige...

Men sluta snacka om era jvla toppfåglar... Jag bor i skåne... här skjuts alla fåglar med hagel.....

Andjakten har börjat.... Hagel...

Publicerat
Men sluta snacka om era jvla toppfåglar... Jag bor i skåne... här skjuts alla fåglar med hagel.....

whoooa...tagga ner...toppfågel var ett exempel ( du vet "t.ex")

Publicerat

En stilla undran bara

Vad är det för speciellt med Armens Jägar Skola i22 97-98 ? och ak5? Tänkte då du har det i profilen på detta jaktforum  ???

Jag ser det som en merit om man kanske besöker flashback forum eller liknande och är mellan 18-25  ;)

Publicerat
B)
Publicerat
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Jim

Jimbo, är det alla dina kompisar med Kalle Anka krage som är med i ditt inlägg????? :-*

Henrik

Publicerat
B)
Publicerat

Som du vet är mina prickskytte kompisar strategiskt utspridda så du kan lugnt räkna med att vara observerad när du skall lägga till ditt flytetyg :P

Men vi kanske skall återlämna tråden till dess rättmätiga ägare  :-[

Henrik

Publicerat
B)
Publicerat

Det låter som det bästa förslaget jag hört på mycket länge!! ;D

Henrik

Publicerat

Släng in några pilsner så dyker jag åxå upp  :P

Fast ja har ju bättre vapen än er de vet ju alla  ;D

Publicerat

Ursäkta att jag har AJS ...  men lärde mig mkt i Kiruna... o kände för att ha det...

Men såg att det ser jvligt spammigt ut...samt det med blasern... får skriva ngt udnerhållande istället...

;D

Publicerat
Ursäkta att jag har AJS ...  men lärde mig mkt i Kiruna... o kände för att ha det...

Men såg att det ser jvligt spammigt ut...samt det med blasern... får skriva ngt udnerhållande istället...

;D

Det är i Kiruna man skiljer på pojkar och män  ;)

Publicerat

Nänä i Kiruna skapas bara konstiga människor. Riktig man blir man endast genom min kråkjägarskola samt att man börjar snusa och skjuta pumphagel så de sååå

Publicerat

;D

Nää du behöver inte alls ursäkta, klart du får ha AJS och visa blasern, det jag undrade var varför? om det var något speciellt som hände då du gjorde lumpen, eftersom de flesta av oss skjöt med AK5.a och genomgick den kalla utbildningen och inte bryr oss så mycket m det ;D

Nåväl man e ju norrbottning, är nog en ganska stor sak för en skåning att göra värnplikten i Kiruna, fan måste ju vara som att dra en sydfrikan till nordpolen nästan.

Kan ju inte vara många från de södra delarna som gör lumpen i de norra delarna av landet eller?  ???

Så sett är det ju faktisk en jäkla merit bland övrigt folk i de södra delarna, den enda ja vet som gjorde norrut var Hipshot, eller hur Hipshot visst var det lottakåren du var i ??? (hästsvans) ;D :-*  men han blev visst utsparkad då han prompt insisterade på att bära hjälm i tweed säger ryktena.  ;D ;D :D ;)fan kunde inte hålla mig, å nykter är man dessutom  :-

Publicerat

Jag har mkt o tacka för genom min utbildning...  Man har ju inte blivit en sämre pyrch jägare direkt... Älskar o röra mig efter bockarna... lägger flera timmar på det hemma... o vi har inte direkt ngn skog kan jag säga... mkt åkrar o lite åar ....men finns inget bättre...  Smygandet o överlistandet är bättre än o döda djuren... Älskar mina rådjur .... Man vill ju knappt skjuta dem...bara ta hand om dem ...o värna om det... hålla om det... mata dem....kela....

:)