Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Imponera på en tjej!?

Featured Replies

Publicerat

Mirva:

Försökte bara påtala att jag anser ditt inlägg om att hon antingen gillar eller inte som något naivt/"floskligt"

Det är ganska lång väg mellan barbiedocka och lite mascara. Och båda delarna har nog sin plats, tid och målgrupp...

Att lägga lite extra tanke/ansträngning bakom en middag, vinet till middagen. blommor på bordet, musiken på stereon de levande ljusen osv gör en jäkla skillnad. (Det är inget jag tror, jag vet...)  Jag ser det verkligen inte som oärligt, sedan kan man ha ärliga intentioner eller ej.

Har jag hört...

• Svar 75
  • Visningar 9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kias Husse
    Kias Husse

Ähhh, verkar vara rätt ordinär helgmat som det ska bjudas på. Förstår inte folk som inte kan uppskatta god och vällagad mat på bra råvaror....

• Jag har ingen aning om hur skilled du är i köket men du ville impa vad jag förstod. Chokladmousse låter som en bra plan, den hoppas jag att du redan fixat klar nu på förmiddagen så du har tid att pill

• Kaliber88
    Kaliber88

Å en bild vill vi ha, samt lägesrapport vid midnatt.

Publicerat

Haha kan väl egentligen hålla med där men min sambo var/är kinkig men har löst det med att lägga köttet i mjölk och då gillar hon viltköttet vilket i sin tur leder till mer jakt för mig. Winwin

Kan förstå att det kan bli en lite frän smak om man skjuter brunstiga hjortar/älgar. Även hare och tjäder brukar kunna vara lite frän i smaken. Ren som ätiti vinterlavar är inte heller så mild i smaken. Rå kan också vara lite väl mycket viltsmak på.

Övrigt viltkött brukar ju inte väcka så stor uppståndelse. Visst lite fräschare smak än stallgrisar är det, men det är ju bara positivt.

Publicerat

Inga tips är galna,men det är ju bara så enkelt som att antingen gillar hon dig, eller så gör hon det inte, impa gör man genom att vara ärlig och rak, fast lite gott käk skadar ju aldrig, kan åtminstone vara ett bra samtalsämne att börja med.

Vad är fel att visa vad man kan sno ihop om man vill göra en lite festligare middag? Inte behöver man koka korv och makaroner även på helgerna bara för att det är det snabbast efter en arbetsdag.

Sen vet jag från säkra källor att vissa tjejer kan bli imponerad av bilar. Eller bilar och bilar... Mer känslan när man gasar till när man har en bil som suger på rätt bra vid pådrag. Enl uppgift så pirrar det i musen då..... Så hittar man en tjej som låter sig imponeras så kan det bli mycket åka av.  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

En god middag med dessert o ett gott vin har alltid fungerat bra på en tjej. :smile:

Publicerat

Precis Jonsson, den kombinationen har öppnat för många härliga räkningar för underhållsbidrag :D

Publicerat

Vad är fel att visa vad man kan sno ihop om man vill göra en lite festligare middag? Inte behöver man koka korv och makaroner även på helgerna bara för att det är det snabbast efter en arbetsdag.

Sen vet jag från säkra källor att vissa tjejer kan bli imponerad av bilar. Eller bilar och bilar... Mer känslan när man gasar till när man har en bil som suger på rätt bra vid pådrag. Enl uppgift så pirrar det i musen då..... Så hittar man en tjej som låter sig imponeras så kan det bli mycket åka av.  :tongue:  :thumbsup:

ja blir man hembjuden o maten är av kunglig klass o när man sen bjuds på choklad mousse med hjärta på -

Då får nog jag kalla fötter i alla fall o drar,,

Skulle konceptet trots allt gå hem så är ribban satt maten hädan efter ska vara av samma höga klass ,, 

Det blir liksom överarbetad

Publicerat

Precis Jonsson, den kombinationen har öppnat för många härliga räkningar för underhållsbidrag :D

Ja visst har det det, men Jonsson har då aldrig fått någon dyr efterräkning i form av underhållsbidrag. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Dom har inte hittat dig än bara :D

Publicerat

Dom har inte hittat dig än bara :D

Jag flyttade ju 130 mil för att börja ett nytt liv o hittade en jänta som jag har gift mig med. 1 son har vi o inga bonusbarn. :thumbsup:

25 år nästa år. :thumbsup:

Publicerat

Jisses vilka problem ni har grabbar.Ni vet inte ett smack om hur tjejer funkar, världens största problem karlar och fruntimmer pratar inte samma språk.

Prova för all del massage av fötterna eller för allan del massage av händer / underarmar som brukar gå hem hos den kvinnliga sidan. Finns dock en viss risk för att endera parten somnar i fåtöljen eller soffan.

Publicerat

Jag flyttade ju 130 mil för att börja ett nytt liv o hittade en jänta som jag har gift mig med. 1 son har vi o inga bonusbarn. :thumbsup:

25 år nästa år. :thumbsup:

Oh FN,,,jag trodde du var närmare 50!

Publicerat

Oh FN,,,jag trodde du var närmare 50!

Tack! Jag blir snart 61 och jag är ändå inte äldst här på forumet. :thumbsup:

Publicerat

Instämmer! Omvänt pretentiöst brukar väl det kallas... :-P ;-)

Publicerat

Ja håller också med, kan väl inte vara så betungande att laga denna maten varannan helg iallafall?

Själv frågar jag ungarna vad dom vill ha 6 dagar i veckan och så länge dom vill ha min husmanskost eller iallafall riktiga råvaror så är jag lycklig....frugan är också lycklig då hon slipper laga maten!

Publicerat

Bara gratulera herrfölket som äter ytterfile varje helg sen om det imponerar vette fan,,

Förresten var är gilla inte knappen?

Publicerat

Bara gratulera herrfölket som äter ytterfile varje helg sen om det imponerar vette fan,,

Förresten var är gilla inte knappen?

Nja mest blir det innerfile!

Publicerat

"Nöff"- bourguignon är att rekommendera. Garanterat längre koktid på grytan än det tar för damerna att falla!

Publicerat

"Nöff"- bourguignon är att rekommendera. Garanterat längre koktid på grytan än det tar för damerna att falla!

Där emot funderar jag på att göra en älgdragare. Det lär ta tid....  :sleep:

(Pulled pork fast på älgkött...)

Publicerat

Svårslaget med långkok, 5 h är ju minimum!

Publicerat

Hur funkar det med vacuumkok, fast då är kanske tempen för gög?

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag hoppas verkligen inte att du fortfarande sitter vid kastrullerna och väntar på henne. :huh:

Blev det kanon eller kalkon???

Publicerat
  • Författare

Haha nee de verkar ju enna som jag fått nobben tyvärr men ska testa dessa ideer när om nytt tillfälle ges :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Haha nee de verkar ju enna som jag fått nobben tyvärr men ska testa dessa ideer när om nytt tillfälle ges :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skönt att du tar det bra :smile: . Du ska se, att förr eller senare så nappar det. :thumbsup:

Publicerat

Ja vi varnade dig för att överdriva maten

Nästa gång så kör med svensk husmans kost inget krimkrans sen låter du henne ta disken  :thumbsup: