Publicerat April 22, 201412 yr stocka om? Intressant, pris? har 9 veckor på mig inkl.inskjutning! 5000 kr. Det var en av medlemmarna som brukar vara här inne men han är mest på robsoft som tipsade mig om den. Han bör inte långt därifrån så han har varit o tittat o känt på den. http://www.jaktia.se/extra/jaktia/vapeninfo.aspx?id=10268
Publicerat April 22, 201412 yr Författare Haha! Nej, det är väl inget ovanligt att du slänger ut frågor med jämna mellanrum. Jag tror att du har bättre speed i 375:an om jag inte minns fel. Vad ska du jaga i Afrika då? Om du inte ska jaga buffel så vet jag om en väldigt fin 8 mm rem mag som gör arbetet till rätt peng. Den är i nyskick o du har mycket att skjuta med där. Vi har en i laget som har en dubbelstudsare i 9,3x74 men speeden är inte något till övers har jag hört, men sedan beror det väl på val av kulan också. nja jag har ju en helix i 9,3x62 som gör jobbet ännu billigare, men en ds eller faktiskt en dsd, tyvärr finns vad jag vet inga dsd i 375h/h? Jakt denna gång blir Kudo,Oryx och Warthog, men fått löfte om en billig buffel senare, dock duger 9,3x74r till denna buffel! jag tror det skiljer ca 10-15% mellan 9,3 och 375h/h o det känner nog inte viltet, möjligen bättre på just buffel! Om jag handlar ds eller dsd så är det denna vecka annars kan jag vänta tills nästa resa!
Publicerat April 22, 201412 yr Författare 5000 kr. Det var en av medlemmarna som brukar vara här inne men han är mest på robsoft som tipsade mig om den. Han bör inte långt därifrån så han har varit o tittat o känt på den. http://www.jaktia.se/extra/jaktia/vapeninfo.aspx?id=10268 Jag kan fanken bara se en pipa på denna......
Publicerat April 23, 201412 yr Jag kan fanken bara se en pipa på denna...... Du skulle ju kunna be dom ta lite mer nära foton på den o maila dom till dig. 24 " pipa. Jag har skjutit älg på +300 m med min med genomslag o 14.26 g kula. Inskjuten på 250 m så skiljer det inte mer än drygt 1 dm upp o ner på 100 resp. 300 m. Älgen stod stilla. Vill du prata med kompisen om bössan så kan jag höra med honom om jag kan lämna hans nr. till dig?