Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Funderingar runt halvautomat

Featured Replies

Publicerat

För 2000:- Remington 1100. Beretta 302/303 skulle passa mig för de andra

S.

• Svar 64
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ungar i hundbur? Jag förstår inte problemet!!!!!

• Sun Flower
    Sun Flower

The greatest automatic shotgun ever made: Vilken underbar reklam, komplett med John Wayne-rösten och två "Elmer Fudd" typer på jakt på slutet med den tröttaste engelska setter jag nånsin sett...

• Både A och B fanns ju där, men nån skuren remington 1100 har jag aldrig sett trots värre skötsel.

Publicerat

Jag vet en Remington 1100 som gått massor av skott under decennier utan att klaga, förutom med vissa 24-grammare. Den lämnades in för justering för att fungera bättre med lättare laddningar, men jag minns tyvärr inte om det blev bättre. Kan du tänka sig att skjuta 28-grammare är det nog ett klockrent val för 2000kr. Ganska ofta följer det med två olika pipor.

Publicerat
  • Författare

För 2000:- Remington 1100.

Jag vet en Remington 1100 som gått massor av skott...

...nån skuren remington 1100 har jag aldrig sett...

Det låter som att jag ska försöka hitta en 1100 att provskjuta. Men, hs_merkel, jag provar gärna din benelli också. Det är ju val i höst och den här gången har de ju lovat att satsa på vården så jag räknar kallt med dubblad lön fr.o.m. dan efter valet. :woot:

Publicerat

Ja min benelli går med att få prova.

Publicerat
  • Författare

Ja min benelli går med att få prova.

Tack, det är supersnällt av dig, fördelen med hs är att han bor i grannsocken, ca tio minuter härifrån medan Varberg är typ fem timmars resa. :)

Publicerat

Jaaa men jag bjuder ju på en pilsner efter med. ;)

Publicerat

Var det för att den missköttes eller att det var en dålig bössa eller lite från hög A och lite från hög B? Slägga blir ju för tungt att släpa med...

Ska kolla shotgunworld, tack för tipset.

Köper du en Hatsan får du råd med gymkort också, praktiskt.
Publicerat

verkar vara kopplat med vilket humör montörerna är på om hatsan ska vara riktig mög eller riktigt funktionell  

min krånglade lite i början men efter dryg 100-150 jaktplugg så laddar bettan om allt från steelfis till winchester 36 grams stålpatroner

obs alltid bra att rengöra och ha på bra olja på nya automater

Publicerat

Remington är lite som Hipshot skriver, en Nordsvensk, tung o trög men jobbar på i alla väder.

Jag har en, den laddar allt. Och där har gått igenom MÅNGA skott.

Om du kan stå ut med en tung, dåligt balanserad, strykful bössa så är det en bössa för dig;-)

Publicerat

Var på någon slygneljakt i höstas, en snubbe hade en Remmy 11-87 tror jag de heter.. Jag vet inte om jag minns helt galet men jag upplevde den som marginellt smidigare än 1100:an..

Publicerat

11-87 är dessutom gjord för lättare laddningar än 1100 så den har ju fördelar. För övrigt luffade min granne runt i världen på 70-talet med två Remington 1100 och tävlade och vann även en del medaljer i OS och EM osv i skeet.

Publicerat
  • Författare

Remington är lite som Hipshot skriver, en Nordsvensk, tung o trög men jobbar på i alla väder.

Jag har en, den laddar allt. Och där har gått igenom MÅNGA skott.

Om du kan stå ut med en tung, dåligt balanserad, strykful bössa så är det en bössa för dig;-)

Det låter ju som att det skulle passa åt en tung, dåligt balanserad och strykful skytt (jag alltså ;) )så det lutar nog åt en sån.

Var på någon slygneljakt i höstas, en snubbe hade en Remmy 11-87 tror jag de heter.. Jag vet inte om jag minns helt galet men jag upplevde den som marginellt smidigare än 1100:an..

Såvitt jag förstår så är det väl remingtons nyare modell. Ska kika efter den också. De säljs ju dessutom nya fortfarande så då kan man känna på en i butik.
Publicerat

The greatest automatic shotgun ever made:

http://youtu.be/o0cT2JFmsXk

Vilken underbar reklam, komplett med John Wayne-rösten och två "Elmer Fudd" typer på jakt på slutet med den tröttaste engelska setter jag nånsin sett... Jag är rätt svag för sånt här, nu MÅSTE jag ha en sån. :woot:

Lätt att ryckas med där! ;-)

Publicerat

Den kom ju dessutom ur Professor Balthazars maskin. ;)

Publicerat

Sunflower, nej tyvärr vet jag inget specifikt forum. Brukar googla och oftast hamnar man på ett amerikanskt forum och sen kan man söka på youtube efter test av bössor.

Visst får du prova min bössa  :smile:

Publicerat
  • Författare

Nu såg jag att de har en Remington 1100 på affären jag har köpt min Sako Vixen ifrån. Så den kan jag ju kanske känna lite på när jag hämtar mitt gevär. Nu har ju bara min licensansökan lagrats i en och en halv månad så det är väl två och en halv månads mognadstid kvar... Så jag får hoppas den finns kvar då.

Det står att den har nåt som heter "Cutts compensator" was ist das? Lite googlande fick fram att det är någon slags rekyldämpare och också att den inte är tillåten inom vissa skyttediscipliner. Så min fundering är vad är det och får man jaga och övningsskjuta med den?

Publicerat

En cutts är en rätt så stor mynnings/flamdämpare på pipan, det är inga hinder att få tillstånd för en sådan pang för jakt men det är kanske inte det man vill ha, det larmar extra om pangen. Angående vissa tävlingsgrenar så är det nog som så att det inte är tillåtet, det är av mindre betydelse om du inte avser att tävla på riktigt med pangen, träna för jaktskytte går nästan alltid för sig ändå. /Christian

Publicerat
  • Författare

Tack för svar! Hur fäster man denna tingest på pipan? Är det möjligt att ta av och sätta tillbaka den enkelt eller sitter den där den sitter?

Publicerat

Remmy 1100 nu snackar vi! For the true sportsman;)

Cutts comp sitter där den sitter och du bör hitta en bössa som inte har någon.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Remmy 1100 nu snackar vi! For the true sportsman;)

Så länge ingen kan komma fram med en mer övertygande reklamfilm så blir det nog en sån. :lol:

Cutts comp sitter där den sitter och du bör hitta en bössa som inte har någon.

/Mike

Check :thumbsup:
Publicerat

Så länge ingen kan komma fram med en mer övertygande reklamfilm så blir det nog en sån. :lol:

Check :thumbsup:

Kom  titta ,känn och kläm (skjut) :yes:

Publicerat
  • Författare

Kom  titta ,känn och kläm (skjut) :yes:

Det ska bli! Vi får höras om det. Du kan väl dra iväg ett pm om i ska till banan nån dag så kanske vi kan ses där. Säg gärna till nån dag i förväg så jag hinner fixa barnvakt. Det ser så illa ut att ha ungarna i hundburen i bilen..