Publicerat April 22, 201412 yr Författare Du har rätt, man kan ju alltid parkera i skuggan och ge dem varsin banan så ser det inte så illa ut för alla moraltanter. On topic så uppfattar jag sammanfattningsvis att jaktsidans hagelexpertis är överens om att Remington 1100 är det bästa hagelgevär som någonsin byggts och att det är det jag bör köpa.
Publicerat April 22, 201412 yr Om du söker en tålig och slitstark arbetshäst som det finns en miljard delar till vid behov så är det enkla svaret att med en Remmy 1100 blir det aldrig fel. Men du får inte köpa Ken1 bössa för den ska jag ha när min winchester tar slut;) /Mike
Publicerat April 22, 201412 yr Du har rätt, man kan ju alltid parkera i skuggan och ge dem varsin banan så ser det inte så illa ut för alla moraltanter. On topic så uppfattar jag sammanfattningsvis att jaktsidans hagelexpertis är överens om att Remington 1100 är det bästa hagelgevär som någonsin byggts och att det är det jag bör köpa. VETO! Uppväxt med en slik, första 5 åren av min jaktliga bana bestod av bärande av tung otymplig automat. Enda fördelen med den bössan, som förövrigt ägts av Auschs far innan vi tog över den, var att den givetvis (kom ju från Forsström senior) var opluggad. Smutt när en viggflock på 40-50 individer simmade in mot vettarna.. Det var en skjutmaskin som gick jättebra..tills det vart kallt, då ville den inte längre och detta var på den tiden så den lättaste tillgängliga laddningen var 28 gr och all trapplugg var 32 gram. Far köpte senare en Suhl 1275 åt mej som jag upplevde som ett kraftigt uppköp.. Men ok automaten var nog vettigare än sidasidan dock fixade jag inte som typ 13-åring tyngden. Finns en hel del som jag tycker är vettigare idag. Remmy 1100 har sett likadan ut sen inlandsisen drog sig tillbaka.. säger väl en del.
Publicerat April 22, 201412 yr En 1100 som inte funkar när det är kallt?? Den modellen har aldrig jag testat;) Snarare så hade en 13 årig Hipshot kletat på ett halvkilo armol på magasinsröret eller nåt,för funkar gör 1100 vad man än utsätter den för. /Mike
Publicerat April 22, 201412 yr Inga större problem att få en 1100 att fungera med 24g, finns lite fix å trix. Som sagt, en slitvarg utav guds nåde,men............en flyktskyttemaskin........njaaaaa. Överväg du att bara köra med bocken, ett tråkigt men sunt svar.
Publicerat April 22, 201412 yr Författare Överväg du att bara köra med bocken, ett tråkigt men sunt svar.Jo, som jag sagt så är de ju inte aktuellt nu med nån mer bössa. Jag har ju knappt hunnit skjuta med bocken än och tanken är ju att lära mig det först. Jag startade ju tråden framför allt för att lära mig mer då jag tänkt mig att nästa vapen blir en automat. Sedan ska jag försöka provskjuta flera olika innan jag bestämmer mig. Men det blir ingen bössa förrän tidigast nästa år.Men det är ju rätt roligt att leta vapen också... Och kan man inte plocka ut bössan ur frysen och skjuta direkt eller använda kolven som bowlingkägla så är jag inte intresserad.
Publicerat April 22, 201412 yr En 1100 som inte funkar när det är kallt?? Den modellen har aldrig jag testat;) Snarare så hade en 13 årig Hipshot kletat på ett halvkilo armol på magasinsröret eller nåt,för funkar gör 1100 vad man än utsätter den för. /Mike Höll inte på med vapenvård varken då eller nu.. kan inte ens påminna mej om att jag någonsin skruvade av förstocken på den bössan. Något kladd hade jag tvelöst inte i den iaf Men iofs.. ett avbrott under de år vi lekte med den där tingesten är väl inte så illa. Stod nere vid Svartån utanför Mjölby och skulle dra iväg ngr såna här gröna fina "Vapenringen" plugg som då var Winchesters blytrap.. Ville sig inte.. Rätt kul, då kunde man ställa upp en tegelpanna i ett dike och skjuta sönder och tycka det var jättejättehäftigt.. shit vad det var länge sen
Publicerat April 22, 201412 yr Du är en sådan romantiker Hippen, det är underbart att se/läsa. /CHristian
Publicerat April 22, 201412 yr gröna fina "Vapenringen" plugg som då var Winchesters blytrap.. Det är inte Husqvarna cup trap du tänker på tillverkade av sill och bacon. Dom enda vapenringen plugg jag sett är dom bruna exlusiv tillverkade av winchester,annars har väl winnie alltid haft röda hylsor på sin sportskytteplugg. /Mike
Publicerat April 22, 201412 yr Det är inte Husqvarna cup trap du tänker på tillverkade av sill och bacon. Dom enda vapenringen plugg jag sett är dom bruna exlusiv tillverkade av winchester,annars har väl winnie alltid haft röda hylsor på sin sportskytteplugg. /Mike Vapenringen hade en militärgrön patron som va laddad i Winnie hylsa. Kommer ihåg detta då det va den första kal 12 patronen jag sköt
Publicerat April 22, 201412 yr Det är inte Husqvarna cup trap du tänker på tillverkade av sill och bacon. Dom enda vapenringen plugg jag sett är dom bruna exlusiv tillverkade av winchester,annars har väl winnie alltid haft röda hylsor på sin sportskytteplugg. /Mike Plutten.. försök nu inte.. Jag tjafsar aldrig med dej om rangecard, vindavdrift eller vilken chipssmak som är godast.. trassla nu inte till det för dej genom att surra om sånt du inte begriper
Publicerat April 22, 201412 yr Vapenringen hade en militärgrön patron som va laddad i Winnie hylsa. Kommer ihåg detta då det va den första kal 12 patronen jag sköt My man
Publicerat April 23, 201412 yr Det var jag som bankade upp slutstycket på min hatsan. Vapenvård skedde men bössan brukades nästan dagligen. Ett tag innan gick den från halvauto till rakrepeter. 1v senare gav den upp helt. Nu kör jag en sleten beretta 391a som fungerar finfint trots lite intensivare skytte stundvis. O ibland riktigt jobbiga skjutpass vid test av ny ammo
Publicerat April 24, 201412 yr Författare Det var jag som bankade upp slutstycket på min hatsan. Vapenvård skedde men bössan brukades nästan dagligen. Ett tag innan gick den från halvauto till rakrepeter. 1v senare gav den upp helt. Nu kör jag en sleten beretta 391a som fungerar finfint trots lite intensivare skytte stundvis. O ibland riktigt jobbiga skjutpass vid test av ny ammo Skulle du rekommendera någon att köpa en Hatsan? Det låter som du använt din väldigt flitigt, tror du att det berodde på märket att den tog slut eller hade det hänt med vilken bössa som helst?