Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Teague choker till Winchester 1300 Turkey

Featured Replies

Publicerat

Som hagelanalfabet måste jag ha hjälp att välja choker till min 1300. Försökt läsa mig till vad som gäller men blir inte överdrivet klok...

Extended är vad jag tänkt men hur tänka angående portning?

Direkt från Teague eller via nån UK återförsäljare?

Användningsområde kråkjakt och gåsjakt. Sen lite lerduveskytte på korpnivå.

Jag kanske inte behöver köpa choker alls men nu vill jag det.

Publicerat

Jag köper direkt från teague, snabb och smidigt leverans.

Hade portade på min urika men funderar på extended&portade (kommer ej exakt ihåg vad de kallas) till den nya bocken.

Skickat från telefonen.

Publicerat

Ska du jaga och bara skjuta lite lerduvor då och då så hade jag struntat i portning.

Borrning hade jag valt en skeet,en kvart och en halv. Men det är ju en smaksak vad man gillar. Jag har köpt direkt från Teague,snabb leverans,smidigt att beställa.

Publicerat
  • Författare

Ok, tack för tipsen!

Angående borrningen så vetefan vad jag vill ha, så det är bra med input där också. Hade fått för mig att beställa två choker men man kanske inte ska snåla.

Publicerat

Personligen har jag fastnat på Light Mod den ligger mellan kvart och halv. Ger fina svärmar även på lite håll.

Publicerat

Tre choker är ganska bra att ha jag delar Ken1:s åsikter, jag har följande choker till Benelli, Teauge långa extended, 3/8, 5/8 extra full, korta extended, 1/4 och 1/2, vid jakt har jag det senaste året regelmässigt 3/8 choke monterad, den är förövrigt trevlig vid sportingskytte, genom bra choke med stål ie något mer än 1/2, i varje fall i teorin och i praktiken har det medfört mycket lagom verkan.

/CHristian

Publicerat
  • Författare

Som sagt så är detta en djungel för mig så all input uppskattas. Tack för det!

Ser att det finns Invector och Invector Plus, har ställt frågan till Nigel vad som passar. Får fundera på borrningar lite till.

Publicerat

Hade 1/2 till automaten och pangade allt med den. Nu tänker jag nog skaffa 1/4, 3/8 och något snortrångt för avlivning av skammade fåglar + övrigt som den kan användas till.

Hur ser era träffbilder ut med bly om ni använder 3/8? Torde 1/4+3/8 som kombination vid blyjakt vara ett alternativ..?

Skickat från telefonen.

Publicerat

Hur ser era träffbilder ut med bly om ni använder 3/8? 

Inte en susning, min måttstock är om pepplingarna kommer ned så är kärven rätt  :tongue:

Publicerat
  • Författare

Nån här som kan svara på vilken modell som passar min 1300? Får inget svar från Teague.

Hoppas att det fortfarande går att beställa direkt från dom, följer Maxb's resultat av beställning.

Publicerat
  • Författare

Ni som får svar från Nigel, hur gör ni? Jag har provat både kontaktformuläret på hemsidan och mailat direkt med inte fått svar.

Kan inte lägga en beställning när jag inte vet vad som passar!

Från Tapatalk

Publicerat

Skickade mail i söndags hade fått svar på måndagen,men prova att ringa istället han har varit väldigt hjälpsam och tillmötesgående när jag haft kontakt med honom.

Publicerat

Nån här som kan svara på vilken modell som passar min 1300? Får inget svar från Teague.

Hoppas att det fortfarande går att beställa direkt från dom, följer Maxb's resultat av beställning.

WinChoke/Invector sitter det iaf i Winchester 1500, samma som i vissa Browning, SKB, mm.

David

Publicerat
  • Författare

WinChoke/Invector sitter det iaf i Winchester 1500, samma som i vissa Browning, SKB, mm.

David

Ja Winchoke är det ju på min också, och har tänkt att det är Invector jag ska ha. Plus-modellen ser på bild ut att vara för lång men jag vill veta säkert innan jag lägger beställningen.

Tack förresten!

Från Tapatalk

Publicerat

Invector Plus är både längre och bredare.

David

Publicerat
  • Författare

Beställt.  :smile:

Publicerat
  • Författare

Inga svar på mina mail, men man får då fan säga att dom är snabba att leverera! Med tanke på att det är en helg emellan också.yqu4a9yq.jpg

Från Tapatalk

Publicerat

Japp, leveranserna är snabba. Ut och skjut!

Skickat från telefonen.

Publicerat
  • Författare

Upptäckte en sak igår när jag skruvade i en av chokerna. Gängan i pipan måste vara gjord enligt amerikansk standard, alltså sned. Man ser en kant av choken på ena sidan inuti pipan, skruvade i originalchoken och det är likadant fast det syns mindre.

Suck...ingen idé att skjuta antar jag. Vad göra?

Från Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Ingen som vill leda en blind tillrätta...?

Publicerat

Helt säker på att det inte är pipan du ser då? Är det choken så är det klart obra att skjuta.

Publicerat
  • Författare

Helt säker på att det är choken jag ser. Har försökt ta bilder ikväll med det blir skit. Gängan är sned i pipan, svårt att säga hur mycket men ett antal tiondels mm är det som chokebotten tittar fram i loppet.

Kan man göra nåt åt detta eller är det skrot med pipan?

Från Tapatalk

Publicerat

Kolla från mynningen, då ska pipan vara lite mindre än choken annars finns risk att gastrycket letar sig in under gängorna.

Enklast att se med en lampa, det ska vara en liten "klack", eller snarare en ring där choken bottnar i pipan.

Publicerat
  • Författare

Visst är pipan "mindre". På ena sidan. På den andra sidan är den "större"...

Publicerat
  • Författare

Sökt på nätet men inte hittat så mycket. I denna länk diskuteras iaf vad som verkar vara mitt problem: http://oldgobbler.com/Forum/index.php?topic=21790.0

Att korta pipan och göra nya gängor känns inte som ett alternativ. Dels för att pipan är så kort redan, dels för att det skulle kosta för mycket för att vara försvarbart mtp vad en 1300 är värd.

Således är det enda alternativet som jag ser det att gängan riktas. Hur det skulle gå till kan jag däremot inte tänka mig, förmodligen går det inte men om någon kan ha input tar jag tacksamt emot det.

Tack ni som engagerat er så långt!