Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Teague choker till Winchester 1300 Turkey

Featured Replies

Publicerat

yzuvazar.jpg

Såhär ser min ut...

Det är en ring som man ser hela vägen runt och det är då pipan som är en liten bit mindre än choken i diameter.

OM choken skulle vara mindre i diameter eller en sida av den ligger innanför denna kant så kan det bli skador på vapnet.

Hoppas du förstår vad jag menar.

David

Publicerat
  • Författare

Förstår precis vad du menar, i mitt fall är det ingen ring hela vägen runt. Choken sitter snett i pipan pga sned gänga.

Det jag undrar över är vad jag kan göra åt detta eller om pipan är skrot?

y6esehaj.jpg

Från Tapatalk

Publicerat

Ajdå det såg inget vidare ut...

Har dålig koll på vad en duktig smed kan göra.

Tycker det borde finnas pipor att få tag på, begagnade...

David

Publicerat

Ser den ut så där med alla choker? Urskumt.. Provskjutit? Anar att du skjutit en del innan du upptäckt detta? har det fungerat? MÖjligt att det inte är ett jätteproblem.. jag vet inte.

Publicerat
  • Författare

Likadant med alla choker. Visst har jag skjutit med originalchokerna, men eftersom jag är totalt okunnig vad gäller hagelskytte och vad som är ok och inte så är det svårt att säga hur ok det är. Hade nu tänkt att förkovra mig i detta, därav inköp av Teagueprylarna.

En begagnad pipa vore smutt att få tag på, jag har sökt hos de större handlarna utan resultat. Tips emottages gärna om var en står att finna. Svårt att göra sig av med bössan i detta skick också, fast jag funderar mer och mer på en A300...

Från Tapatalk

Publicerat

Ser den ut så där med alla choker? Urskumt.. Provskjutit? Anar att du skjutit en del innan du upptäckt detta? har det fungerat? MÖjligt att det inte är ett jätteproblem.. jag vet inte.

Kan vara lömskt om Teague har klenare gängor än orginal, då kan det ge sig... (Teori)

Dock tvivlar jag på att den träffar där du pekar...

Är Teaugechokerna till salu så säg till...

Kan vara spekulant...

David

Publicerat
  • Författare

Vill inte skjuta innan någon kunnig med säkerhet kan säga vilken åtgärd som krävs. Hoppas på tips vart jag kan vända mig. PMT kan säkert ge råd, men då det handlar om ett jänkejärn (dessutom i pumpformat) anar jag att det skulle finnas ett mått av skyll-dig-själv i svaret om jag öht skulle få något... :smile:

Önskar dock svar på om det ens går att rikta en dylik gänga eller vad alternativen är.

Teaguechokerna kan vara till salu, men då det är andra projekt på gång så vet jag inte när jag kan ta itu med hagelfrågan. Har dig i åtanke iaf David!

Publicerat

Låter som ett klokt beslut...

Bara säg till när du bestämt dig, ingen panik för min del...

David

Publicerat
  • Författare

Frågar återigen. Går det att rikta en chokegänga som är sned som i mitt fall? Om ja, blir då följdfrågan om det är någon vits kostnadsmässigt?

Publicerat

Inte en susning.. låter dyrt.. :dry:

Publicerat
  • Författare

Gissar att kostnaden gör att det inte är att tänka på, men skulle ändå vilja ha det bekräftat. PMT, kan du ge input?

Publicerat
  • Författare

Kan ingen här svara på om det är rimligt/går att rikta en chokegänga som är sned såsom jag beskrivit?!?

Publicerat

Peter, jag är ledsen för egen del saknar jag kunskap och insikt att svara dig, en bra smed kan säkert svara men en sådan är inte jag, det gäller säkert för andra med. /Christian