Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hausken ljuddämpare.

Featured Replies

Publicerat

Nån som har en Hausken ljuddämpare och har något att skriva om dom eller en JD 151 i synnerhet?

/Mike

• Svar 52
  • Visningar 17,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fått tillbaks min ompipade 260 och skjutit in den med nya Hauskendämparen.   Med dämparen monterad så har vapnet inte den minsta antydan till att vara framtungt,känner ingen skillnad om dämparen sit

• Besked från Gyttorp idag,min JD 151 skickas från dom på måndag,Ray Ban har nog rätt där angående gängan.   Tack Turbo för ditt engagemang   /Mike

• Just den lite "ovanliga" gängan gör att det nog blir lite längre leveranstid från dom flesta tillverkare, alla kan nog trolla fram detta men få om nån har den på hyllan. M15x1 och M14x1 samt M18x1 är

Posted Images

Publicerat

Mkj har om du har flyt hunnit testa sin ordentligt.

Jag sköt runt 25 skott med en häromveckan och var imponerad. Otroligt lätt och väldigt lite mirage jämfört med vad jag testat innan.

Publicerat
  • Författare

Just det jag är ute efter! den väger mindre än hälften av min ase-utra och verkar ha bra dämpningsgrad.

/Mike

Publicerat

Jämförde direkt mot en Stalon compact på en r8 308. Mindre rekyl och bättre dämp i hausken. Lägg därtill att stalon gav mirage efter 3+3 snabba. Gällande vikten så vart den så lätt att jag inte reagerade över dess existens. Jag brukar tycks att jag blir så jäkla långsam med dämp på men inga såna problem med denna

Publicerat
  • Författare

Låter superintressant! fått prisuppgift på 3195:- vilket är helt ok.

/Mike

• 1 month later...
Publicerat

Har du beställt nån Mike? Jag beställde en idag trots en liten grad av misstänksamhet. Vad är det Hausken lyckats med som alla andra misslyckats med? Låter nästan för bra för att va sant med 230g i vikt och en förlängning av 7cm. Men å andra sidan har Hausken varit med i gamet länge och har en utvecklingsavdelning som många andra inte har.

Publicerat
  • Författare

Japp! beställde en för fyra veckor sedan men den har ännu inte kommit till åf,slutsats gyttorp har inget lager ens i dom vanligaste kalibrarna.

jag är också lite misstänksam men sugen på att prova då jag är less på tunga dämpare för jakt,dröjer det för länge utan levbesked så kommer jag välja något annat.

/Mike

Publicerat

Aj aj va trist med det leveransbeskedet :down:

Precis, att välja någon annan dämpare till min jakt 06:a är inget alternativ.

Publicerat
  • Författare

Ska se om jag kan få ett levbesked imorgon annars kollar vi nog med Normark om dom har A-tec cmm 4 hemma istället,lite större men lika lätt.

/Mike

Publicerat

Vill slå ett slag för Aim-zonic. Riktigt nöjd trots att den bara är frontmonterad och fel kaliber. Vad har du för gänga Mike?

S.

Publicerat
  • Författare

Har ingen gänga än, den ska passas in på en flong ny kriegerpipa i 260rem.

Ska jag vara helt ärlig så kommer jag inte riktigt ihåg :wallbash:  specen på bygget finns hos smeden men jag vill minnas att det var typ M16x1.

/Mike

Publicerat

Sedära, trodde nästan att det skulle bli Creedmore av 6,5an. :)

Publicerat

Du kan få låna min aimzonic compact kal 30 sen om du vill testa olika dämpare. Kan nog skaka fram en mutter i m16x1. Har nu bara m14x1 och m18x1 till den.

Publicerat
  • Författare

Sedära, trodde nästan att det skulle bli Creedmore av 6,5an. :)

Nope är så nöjd med 260 för jakt att jag inte vill ändra på något,kanske bygger en Creed för skytte framöver istället :thumbsup:

/Mike

Publicerat
  • Författare

Du kan få låna min aimzonic compact kal 30 sen om du vill testa olika dämpare. Kan nog skaka fram en mutter i m16x1. Har nu bara m14x1 och m18x1 till den.

Ja den är också ett alt faktiskt,har du pris på dom?

/Mike

Publicerat

Inte för stunden då jag sitter i sundsvall på "semester" med lunginflamation :( men vi kan nog skaka fram ett pris via pm när jag kommit tebax om du är sugen?

Har för mig det är 2495kr dock är detta vad jag har för mig.

Publicerat
  • Författare

Vad som börjar bli intressant nu är tillgänglighet före pris tack vare dessa handläggningstider.......

Den som kan leverera snabbt får alltså sälja.

/Mike

Publicerat

Kan få fram en i 6.5 på max en vecka om inte fabriken skulle brinna ner. Troligen snabbare än så :)

Publicerat

Turbo finns de färdiga gängor i 16x1?

S

Publicerat

Vet ej säkert. Går dock att gå icke gängade vet jag iaf så får man gänga själv. Borde få svaret imorgon angående färdiggängad m16x1.

Publicerat

Just den lite "ovanliga" gängan gör att det nog blir lite längre leveranstid från dom flesta tillverkare, alla kan nog trolla fram detta men få om nån har den på hyllan. M15x1 och M14x1 samt M18x1 är det som brukar finnas klart för leverans.

Annars så kan jag säga att JD151 är en riktigt bra dämpare med tanke på storleken, men man ska komma ihåg att det ändå är en "kompakt" dämpare och kan inte jämföras med fullstora dämpare.

Publicerat

Aimzonic finns inte med färdiggängad m16x1 men kan fixa fram en ogängad om det är intressant?

Publicerat
  • Författare

Besked från Gyttorp idag,min JD 151 skickas från dom på måndag,Ray Ban har nog rätt där angående gängan.

Tack Turbo för ditt engagemang :smile:

/Mike

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Smeden har fått dämparen,licensansökan lämnad.

Så fort bössan är klar kommer lite bilder och ett utlåtande om Hausken.

/Mike

Publicerat

Smeden har fått dämparen,licensansökan lämnad.

Så fort bössan är klar kommer lite bilder och ett utlåtande om Hausken.

/Mike

Kul! jag fick licensen i fredags och idag fick handlaren kopian så dämparn är på posten. Blir att lämna till smeden så fort den kommer hem  :wub: