Publicerat November 1, 201411 yr Författare Jupp,har pipan 16mm i mynningen och du inte ska korta den så är det M14x1 du ska ha,att den blir grövre längre in styr inte detta,flutningen börjar för långt in för att ha betydelse. Jag vågar inte svara bergsäkert på att en 222 i en .30 dämp funkar utmärkt,enda erfarenhet jag har inom detta område är att skjuta en 6mm patron i en 6,5mm dämpare och där funkar det super. /Mike
Publicerat November 1, 201411 yr Super, då ska jag se till att beställa en snarast möjligt! Att jag undrade det med .222 var att det känns onödigt att skaffa en till den med då jag egentligen bara vill ha bort mynningsflamman vid vakjakt på räv, om den dämpade ljudet lite hade bara varit en bonus. .270win är ju 6.9 och .30 är 7.62 så det diffar en del men steget innan är 6.5 så det funkar inte att ta den. Tack för dom bra svaren! Kan återkomma sen när jag fått dämparen, vilket lär vara våren -15!
Publicerat Februari 3, 201511 yr För att kunna ta isär en JD151 behövs specialverktyg. Det säljs av: http://www.ljuddampare.nu/ljuddamparenu/hausken/verktyg/ smart sätt att tjäna lite extra pengar 350kr för en mutter Jag åkte ner till lokala VVS firman och de tog en låsring och fräste av några tiondelar så den passade min dämpare perfekt. Helt gratis.