Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hausken ljuddämpare.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jupp,har pipan 16mm i mynningen och du inte ska korta den så är det M14x1 du ska ha,att den blir grövre längre in styr inte detta,flutningen börjar för långt in för att ha betydelse.

Jag vågar inte svara bergsäkert på att en 222 i en .30 dämp funkar utmärkt,enda erfarenhet jag har inom detta område är att skjuta en 6mm patron i en 6,5mm dämpare och där funkar det super.

/Mike

• Svar 52
  • Visningar 18,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fått tillbaks min ompipade 260 och skjutit in den med nya Hauskendämparen.   Med dämparen monterad så har vapnet inte den minsta antydan till att vara framtungt,känner ingen skillnad om dämparen sit

• Besked från Gyttorp idag,min JD 151 skickas från dom på måndag,Ray Ban har nog rätt där angående gängan.   Tack Turbo för ditt engagemang   /Mike

• Just den lite "ovanliga" gängan gör att det nog blir lite längre leveranstid från dom flesta tillverkare, alla kan nog trolla fram detta men få om nån har den på hyllan. M15x1 och M14x1 samt M18x1 är

Posted Images

Publicerat

Super, då ska jag se till att beställa en snarast möjligt! Att jag undrade det med .222 var att det känns onödigt att skaffa en till den med då jag egentligen bara vill ha bort mynningsflamman vid vakjakt på räv, om den dämpade ljudet lite hade bara varit en bonus. .270win är ju 6.9 och .30 är 7.62 så det diffar en del men steget innan är 6.5 så det funkar inte att ta den.

Tack för dom bra svaren! Kan återkomma sen när jag fått dämparen, vilket lär vara våren -15! :dry:

• 3 months later...
Publicerat

För att kunna ta isär en JD151 behövs specialverktyg. Det säljs av: http://www.ljuddampare.nu/ljuddamparenu/hausken/verktyg/ smart sätt att tjäna lite extra pengar :down: 350kr för en mutter :down:

Jag åkte ner till lokala VVS firman och de tog en låsring och fräste av några tiondelar så den passade min dämpare perfekt. Helt gratis.

post-5772-0-25455600-1422984056_thumb.jp