Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finsk Spets valpar.

Featured Replies

Publicerat

Valpar planeras efter Spetsbackens Remu,1:a på jaktprov, Excellent utställning,patella ok. undan Tajgans Red Hot Chili Pepper 3:a jaktprov, cert och Bim på utställning, patella ok. Chili har lämnat jaktprovsmeriterade avkommor.

Publicerat

VA kul att det ska paras efter Spetsbackens Remu :D Viterlidens Seija som är moder till hon är en mycket fin och duktig jakthund hon är SE UCH SE JCH Kul att få läsa om att en av hundarna från första kullen ska paras :D

Publicerat
  • Författare

Ja kullen som Remu kommer från blev ju riktigt bra och jag har haft en kull på min tik efter Remus far Sulkamäen Saku som blev mycket lyckad, det var två valpar den ena har startat 4 prov, tagit 2 3:or, en 2:a på 73p och en 1:a på 81p, systern som jag har själv har plockat åt sig två 3:or i våra fågeltomma skogar.

Publicerat

Aaah sånt här vill jag ju inte veta ett år innan jag kan börja kolla parningar till en egen valp :-(

telefonskrivet

Publicerat

Om ett år ska den ju vara injagad.....:D

Bara att slå till. Skogsvana och lättare injagning i höst. Nästa år går den som tåget i slutet av oktober.:D

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Urban, nästa år är den färdig jakthund i augusti. Finsk spets är oftast klar att jaga med vid 5-6 månaders ålder.

Alexb, jag kommer att para den tik jag skrev om med två treor vid nästa löp dessa valpar blir leveransklare i början av 2015.

Publicerat

Får man garanti på det?:D

Tycker det går lite bakåt från slutet första hösten till början av den andra... Gäller inte bara finnar, utan alla raser jag haft.

Tror dessutom det fortf. kan vara lite tunt med fågel för injagningen till hösten....men vem vet.;)

mvh/Urban

Publicerat

Om ett år ska den ju vara injagad.....:D

Bara att slå till. Skogsvana och lättare injagning i höst. Nästa år går den som tåget i slutet av oktober.:D

mvh/Urban

Haha ja men huset blir ju inte klart förrän i vinter tills dess klämmer vi in oss i en lägenhet med 3 rok så där tänker jag inte tvinga in en liten trädskällare :-P

2015kullen däremot låter intressant!

telefonskrivet

Publicerat
  • Författare

Men Urban, dessa valpar kommer att vara 8 veckor i slutet av september i år, de går inte att jaga in då, bara vara mycket i skogen med dem så de fär skogsvana, injagningen kommer att börja i augusti 2015.

Publicerat

Ok......är lite "månadsblind" och läste inte så noga.....trodde dom var födfa och på g att levereras.

mvh/Urban

Publicerat
  • Författare

Nix, kommer att tillverkas nästa vecka.

Publicerat

Mirva, kommer du endast sälja till jägare som jagar i mellersta/norra Sverige?

Publicerat

En gissning, utan att känna mirva närmare, är att hon kommer att sälja valpar till den som jagar mycket....oavsett vad, var.

mvh/Urban

Publicerat

Finns det bilder på hundarna ?:)

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Sorry, har missat alla svaren, Remus far är Sulkamäen Saku, Saku har ett första pris på 81p vilket tog honom till Skallkungen i fjol, han har en kullbror Sulkamäen Sisu som vann Nordiska. Det finns fruktansvärt mycket jakt i dessa hundar och Saku nedärver jakten till sina avkommor, Bland annat Sikke norges bästa trädskällare. Jag har en kull efter Saku på denna tik, blev bara två valpar, hanen fyra starter på prov, två treor en tvåa och en etta på 81p, tiken som jag har själv har två treor på prov vilket är en prestation med tanken på den nästan totala bristen på fågel i medelpad förra året. Hundarna är storsökta, har bra kontakt och fin fågelbehandling. Tanken med denna parning var att förstärka anlagen efter Saku med Jch Viterlidens Seija för att om möjligt få ändå mer jakt. Valparna beräknas födas i morgon eller på tisdag, endast köpare med stooort jaktintresse kan komma på fråga.

Publicerat
  • Författare

Dålig på att få in bilder på forat men de som hänger på facebook kan se Chili och en del tidigare avkommor på min sida: Anita Hästdahl.

Publicerat
  • Författare

Fick hem en omplaceringshund i dag, voffen längtar hem och berättar det för de närmaste kyrksocknarna. Ingen som är intresserad av en ledsen 4 årig finnspetshane som är duktig att jaga så jag får sova.

Publicerat
  • Författare

Nu har dom äntligen kommit, 4 hanar och 2 tikar.

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Ingen som är intresserad av en blivande trädskällarkanon?

Publicerat

Jo.. Om det bara gick att ordna med en valp på jobbet :-P

telefonskrivet

Publicerat

Sluta krångla till det så...!

Ibland verkar det som det kräver mer att skaffa hundvalp än barn.

Är det en finne du vill ha, skaffa, så löser det sig!;)

mvh/Urban

Publicerat

Sluta krångla till det så...!

Ibland verkar det som det kräver mer att skaffa hundvalp än barn.

Är det en finne du vill ha, skaffa, så löser det sig!;)

mvh/Urban

Det stavas h-u-n-d-g-å-r-d.
Publicerat

Bor inte alex i lägenhet? Ska han ha hundgården på balkongen?