Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

arrendera ut jakt

Featured Replies

Publicerat

Jag skulle lägga ut det på blocket. Skriv att minsta bud är 130-140 kr/ha, då slipper du läsa 100 mail med dåliga bud. Du kommer ändå att få flera bud på 150-250 kr. Sen är det bara att träffa ett par stycken som lagt bra bud och välja ut den som verkar mest kunnig/ansvarsfull.

Skriv avtal på ett år först och klargör att viltvården ska skötas snyggt om jaktlaget vill behålla jakten. Efter provåret kan det vara bra att skriva avtal på 5 år vilket är ganska vanligt. Då är det lite mer motiverande för jaktlaget att investera pengar i viltvård osv.

Så skulle jag ha gjort men det kommer säkert andra åsikter.

lite skillad mot här på 5kr hektaren

Publicerat

lite skillad mot här på 5kr hektaren

För 250:-/ha så har du köpt marken här uppe.... (Iaf lågproduktiv skog.)

Men det går väl inte jämföra. I söder finns det mer vilt/ha, mer folk som vill ut i skogen osv, men särskilt mer folk som har gott om kulor och kan betala för sig.

Publicerat

En aspekt med långväga jaktarrendatorer, eller markägare som jag och fler med mig stöter på några ggr om året är vid viltolyckor.

Det är inte så där kul att stå vid ett dött vilt och upptäcka att jakträttshavaren bor typ aslångt bort, eller i annat land.

Innan gick det att lösa halvbra...  med att transportera tex älgen till viltuppköpare och de pröjsar till vem det nu är som ska ha det minus mina kostnader för transport osv.. men nu får man inte längre lämna till uppköpare om det är från en trafikolycka...

De har visst hittat EN... glasbit i älgfärs...

Hur fan löser man det då... låta en stor mängd prima kött ligga till asätarna är inget bra alternativ...

Jakträttshavaren vill inte ha det, jag vill inte lägga jobbet på´t och markägaren hänvisar till jakträttshavaren....

Knepigt...

Publicerat

Likaså vid snabbinsatser, typ skydd av gröda, är det en fördel om jaktarrendatorerna bor i krokarna.

/Må

Publicerat

En aspekt med långväga jaktarrendatorer, eller markägare som jag och fler med mig stöter på några ggr om året är vid viltolyckor.

Det är inte så där kul att stå vid ett dött vilt och upptäcka att jakträttshavaren bor typ aslångt bort, eller i annat land.

Innan gick det att lösa halvbra...  med att transportera tex älgen till viltuppköpare och de pröjsar till vem det nu är som ska ha det minus mina kostnader för transport osv.. men nu får man inte längre lämna till uppköpare om det är från en trafikolycka...

De har visst hittat EN... glasbit i älgfärs...

Hur fan löser man det då... låta en stor mängd prima kött ligga till asätarna är inget bra alternativ...

Jakträttshavaren vill inte ha det, jag vill inte lägga jobbet på´t och markägaren hänvisar till jakträttshavaren....

Knepigt...

jeg har en aftale med vicejagtleder i vort elgjagtlag, om at han riger til mig når der er trafikskadet vilt jeg tagerselv hånd om det nå jeg er i SE,ellers betaler jeg transport til og fra slagter SÅ IKKE KØD GÅRD TIL RÆVEFØDE. har jagtmark nord og syd om rigsvej 25 og det funker bra mvh kalle dk :yes:

Publicerat

jeg har en aftale med vicejagtleder i vort elgjagtlag, om at han riger til mig når der er trafikskadet vilt jeg tagerselv hånd om det nå jeg er i SE,ellers betaler jeg transport til og fra slagter SÅ IKKE KØD GÅRD TIL RÆVEFØDE. har jagtmark nord og syd om rigsvej 25 og det funker bra mvh kalle dk :yes:

Gott ! men menar du att slaktaren tar hand om djuret och du sen hämtar det ?

Sälja trafikskadat vidare får inte slaktaren göra längre.

Publicerat

Gott ! men menar du att slaktaren tar hand om djuret och du sen hämtar det ?

Sälja trafikskadat vidare får inte slaktaren göra längre.

jeg henter til ejet forbrug kalle.

Publicerat

Detta är en bra frågeställning trådskaparen har, respektera den tycker jag och skapa ny tråd om de nya frågorna..

Sent from my iPhone using Tapatalk