Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Weimaraner, kan det vara något?

Featured Replies

Publicerat

Hej har en Weimaran på 2 år snart. Använder den till jakt och har startat med den på ett prov i höst med ett förstapris i ukl. Han är även en helt underbar familjehund. Har även skaffat en Vorsteh som nu är 11 v som jag tror kan bli riktigt bra

Publicerat

Familjen har en weimaraner och jag kan uppriktigt säga att jag aldrig träffat en snällare hund (förutom mot vilda djur med vassa tänder). Jaktligt så har han tyvärr inte fått vad han förtjänar, men funkar ändå ok. Han är med upp till Hemavan några veckor varje vinter och då finns det ingen lyckligare, helt priceless när han tar de första skutten ur bilen.

Publicerat

Har jagat en del med tyskar som använder weimaraner, långhår då.

Jag har uppfattat dom som lite åt enmanshundhållet inte så dom visar agggressivitet utan mer åt hållet att husse är den enda människa som existerar såvida man inte mutat dom.

Hyffsade på fågel (har bättre erfarenheter av pointer) likaså på klövvilt som kortdrivare.

Har hört mycket dåligt om dom i sverige då jag var inne på att skaffa en vilket var en anledning till att jag landade på vorsterh, hade jag stått fast vid weimaraner så hade jag köpt från tyskland.