Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utsättning - Änder

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Mycket bra info.

Vi kommer att ha våran första andjakt 13:e september i form av uppflog. Då förstår jag att vi ska flygträna dem gör första gången runt 30:e Juli?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

• Svar 55
  • Visningar 6,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Flygträna/provflyga.. det beror lite på.   Det man gör är att man en eller en och en halv vecka innan första jakten (då man avser resa alla eller många änder) helt enkelt reser fågeln som om det vor

• m.olsson.1986
    m.olsson.1986

2 rävar observerat vid viltvattnet ikväll/natt. Trodde inte detta projekt skulle ge magsår och sömnlösa nätter! Skickas från min iPhone via Tapatalk

• Alltid väldigt rogivande att titta på ällingar i dammarna. Man lär sig även mycket om fågel då även andra arter drar sig till vattnet. "Rusningarna" är något man ofta ser, antar att de i mindre gruppe

Publicerat

Jag tänker att tröttmössorna drar till sig fågeln som stack när smällandet började, så efter ett tag kommer vissa änderna in till vattnet igen.

Skickat från telefonen.

Publicerat

Osäker på vad som drar mest men rensar man en vik/foderplats så kommer de åter iaf huvudsaken det finns foder.. så jag tror att foderfrågan är viktigast. Däremot, när man rest och fått för mycket fågel på vingarna så tror jag att tröttmössorna gör nytta om man kan komma undan själv fort, ser ganska ofta att de man rest börjar slå igen..

Publicerat

Ena gruppen. Ganska oskygga när man startar spridaren. Viltvattnet består av 2 sjöar. Och det är en grupp i varje som jag sett. Sjöarna är tyvärr inte optimala med tanker på änder, dom är för djupa och har för lite skydd. Men är ett försök detta och det var riktigt bra med flyttänder i sjöarna ifjol och vi räknar med att dessa kommer dra flera och att några kommer tillbaka och häckar nästa år.

10409602_10152525112034287_2290062911247

Publicerat

Kul och spännande projekt! Vinsten med att köra i en etablerad sjö så att säga är att du har en befintlig vegetation, såg någon liten vassrugge där till vänster i bild. Vidare så är vattnet mer levande och näringsrikt, bättre blir änderna. Sen kan ni som sagt dra ofantliga mängder vildänder, ställ in en bra kvällsgiva rätt snart i augusti.. eller tja redan nu men öka på tiden i augusti. Anar att vädret påverkar en hel del även, blåser det fan så trycks ännu mer fågel in i vattnet?

Jag tycker det där ser jättefint ut!

Publicerat

Kul och spännande projekt! Vinsten med att köra i en etablerad sjö så att säga är att du har en befintlig vegetation, såg någon liten vassrugge där till vänster i bild. Vidare så är vattnet mer levande och näringsrikt, bättre blir änderna. Sen kan ni som sagt dra ofantliga mängder vildänder, ställ in en bra kvällsgiva rätt snart i augusti.. eller tja redan nu men öka på tiden i augusti. Anar att vädret påverkar en hel del även, blåser det fan så trycks ännu mer fågel in i vattnet?

Jag tycker det där ser jättefint ut!

Jo skitväder är bäst vid jakt, dom kommer uppåt land då för att söka lugna vatten.