Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning eller Blaser

Featured Replies

Publicerat

F3:orna har nog haft en del barnsjukdomar och även en del brister som uppkommit/uppdagats efter hand, några "failures" för dessa har jag dock inte kommit att se träffar på över nätet.

Alla vapen kan och kommer att en dag gå sönder, det är bara en fråga om hur mycket de används och hur väl de vårdas/lagras som avgör frågan, Jag tror inte att F3:orna är sämre än de flesta andra fabrikstillverkade hagelgevär vi har idag, men de förefaller ha andra brister/servicepunkter än andra vapen.

Men bäst av allt är kärleken, till en Browning produkt. /Christian

• Svar 58
  • Visningar 11,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ingen av dem, jag hade kikat på beg Perazzi. Detta förklarar varför Mike inte svävar in hos mig likt Mary Poppins, jag har ju redan hyggesracer och hagelauto.

• Om du nu ska ha ett vapen med två pipor....varför man nu skulle vilja det... så är det väl egentligen inget val mellan de två.   Browningen vinner med hästlängder,trögheten du hänger upp dig på förs

• Fredde_piteå
    Fredde_piteå

Det blir Browningen Stockningen och känslan, framför allt kolven är betydligt behagligare för mig än de andra jag stått och viftat med. Beretta Sv10 och Zolin var klart obehagliga i mitt tycke, Blase

Posted Images

Publicerat

............ Jag tror inte att F3:orna är sämre än de flesta andra fabrikstillverkade hagelgevär vi har idag, men de förefaller ha andra brister/servicepunkter än andra vapen.

De bygger på helt andra funktionella koncept och därmed har de lite andra egenheter än de vi är vana vid. Till det ska läggas att de är - rätt skötta - fenomenalt slitstarka, men likt Perazzi så kommer den slitstyrkan till ett pris - de måste skötas med en viss respekt. Det är liksom inte vad 3/4-junk som helst man kan misshandla med olja hur som helst. Å andra sidan håller de för långt mer än dussinvarorna......

Men bäst av allt är kärleken, till en Browning produkt. /Christian

Nja - bäst av allt är kärleken till en JM Browning konstruktion.....

/T

Publicerat

Har själv funderat på nån Blaser...

Tills...

När jag var hos vapensmeden så ringde en kund och jag lyssnade på deras samtal.

Tydligen kan låssystemet när bössorna blir "väl inkörda" fallera om de inte ses över.

Vill man undersöka det närmre så googla på: Blaser failure

(vet inte om det endast är kulvapnen som är berörda eller om det gäller alla deras vapen)

En kompis F3á råkade ut för detta på Em i sporting iår, som tur va hade blaser en monter där så dom fixade till det på engång..nått strul med topplevern

• 5 months later...
  • 2 weeks later...
Publicerat

Sitter du med en pang i näven Fredde eller fnular du vidare?

Publicerat
  • Författare

Sitter du med en pang i näven Fredde eller fnular du vidare?

Bil-fan står kvar och alla andra pengar bunkras ifall jag blir student till hösten. Tanken var att sälja den och köpa bössa för pengarna den genererar och spara resten typ....men studenteriet ställer allt på sin spets, studielån är i yttersta nödfall ;) Hursomhelst läggs bilen ut på blocket när snön gett upp :)

• 8 months later...
Publicerat
  • Författare

Såhär med facit i hand så blev det varken en Browning eller en Blaser. Det blev nästan motsatsen till mina krav ;)

Kände att behovet av en bock blev större och större, men pga att man numer studerar på heltid så är ekonomin vad den är när man roddar med familj, hus, studentlägenhet och bilar. Så Browningen och Blasern hamnade i en prisklass för hög för mig i detta nuet.

Så, hittade en bössa som kändes vettig, rätt pris för mig och jag kände att hanteringen var god. En Zoli Columbus blev det kort och gott ;)

Någon som har erfarenhet av dessa som kan uttala sig om det är bu eller bä? Fullt medveten om att det inte är en Browning men...:D

Publicerat

Zoli? Jag ska nog inte kommentera......

/T

Publicerat
  • Författare

Zoli? Jag ska nog inte kommentera......

/T

Skrot med avtryckare?