Publicerat Juli 7, 201412 yr Är duktigt sugen på denna: http://www.landmann.se/kolgrillar/grilltunna/11099/barbecue-smoker-liten/ Nån som har några synpunkter? Liten klotgrill och en gasolare finns redan i "vagnsparken". /Må
Publicerat Juli 7, 201412 yr HAr stått o tittat på en sån där grill och kände en sån vill jag ha, men då jag själv inte betämmer över inköpen så får jag drömma om en sådan där.
Publicerat Juli 7, 201412 yr Detta är en populär post. Landmann rostar ju upp på några år, så se till att ha den inomhus bara
Publicerat Juli 8, 201412 yr Detta är en populär post. Köp 57 cm Weber One Touch Premium. De lite större klotgrillarna ska fungera riktigt bra att röka i, plus att du har en suverän grill. Så kan du ha den lilla kloten som jaktgrill och kasta gasolaren på tippen
Publicerat Juli 8, 201412 yr Biliga offset grillar är oftast dåliga. Dom är för tunna i godset för att vara lätta att kontrolera värmen på. Om du ändå vill ha en offset så finns här lite info hur man för modda den. http://amazingribs.com/tips_and_technique/offset_smokers.html Har själv en weber 57cm och på den kan man göra mycket, Jag kan köra fyra spareribs samtidigt villket betyder att man klarar upp till 8-10 personer på den. Om du vill ha nått mer rök inriktat kolla en weber smokey mountain.
Publicerat Juli 8, 201412 yr Biliga offset grillar är oftast dåliga. Dom är för tunna i godset för att vara lätta att kontrolera värmen på. Om du ändå vill ha en offset så finns här lite info hur man för modda den. http://amazingribs.com/tips_and_technique/offset_smokers.html Har själv en weber 57cm och på den kan man göra mycket, Jag kan köra fyra spareribs samtidigt villket betyder att man klarar upp till 8-10 personer på den. Om du vill ha nått mer rök inriktat kolla en weber smokey mountain. Funkar dessa att elda ved på eller klarar dom endast kol?
Publicerat Juli 8, 201412 yr Författare Ok! Gör om, gör rätt!! Om vi växlar fokus till en Weber Smokey Mountain. Synpunkter på en sån kontra en standard-klot? /Må
Publicerat Juli 8, 201412 yr Hej Jag har haft jem och fix variant av denna under ett par säsonger den funkar väldigt bra så jag kan rekomendera den utan tvekan en kanon Grill/rök. Kostar ca 400 tror jag det var i sista reklambladet.
Publicerat Juli 8, 201412 yr Ok! Gör om, gör rätt!! Om vi växlar fokus till en Weber Smokey Mountain. Synpunkter på en sån kontra en standard-klot? /Må Utan att veta så är nog Smokey Mountain mer än rök som du kan grilla i medan One Touch är en grill du kan röka i. Men varför vela, ta en av varje
Publicerat Juli 8, 201412 yr Jag känner inget behov av en wsm utan tycker att en stor klotgrill räcker. Med lite jobb kan jag hålla temperaturen konstant (+- 10 grader) under 5 timmar. Skulle jag ge mig in på längre koktider kanske man skulle behöve en wsm. Tror stora skilnaden när man använder dom som "rök" är att wsm kan lämnas utan uppsikt under längre tid.Det blir lite konstigt att kalla det rök då det skiljer sig från det vi i svergie brukar kalla rökar. Amrikanarna kallar det "Smoke roasting" vilket jag tycker är bätre då man trots allt tilagar maten med hjälp av värme och röken ger mest smak.Tror det är svårt att grilla över direkt värme på en wsm men har du en gas grill är det ju bara att avsluta på den för fin yta.Men det viktigaste är inte grilen utan att du köper en digital termometer och lär dig använda den grill du köper. Vid 110 c blir ribsen otroliga, vid 120 lite torra och vid 130 brända. Så det räcker inte med att hålla handen ovanför kolen och chansa.Både weber klotgrill och wsm är för kol/briketer. Ska man köra ved måste man upp till typ en offset. Men med rökspån på kolen blir det bra och har man nån trevlig ved(fruktträd m.m) går den ju att flisa till rökspån.
Publicerat Juli 8, 201412 yr Författare Det är aldrig enkelt... Kanske detta är dagens I-landsproblem? En WSM eller en One Touch... Låter iof coolare med "47wsm"!! En ny wildcat kanske?!?!?
Publicerat Juli 8, 201412 yr Du som har ungar som förmodligen har en hög polare och till skillnad från de flesta här inne har väl även du kompisar så köp en One Touch 67 cm. Där är det bara att lasta på och se glad ut. Ledorden är; Man kan grilla lite på en stor, men man kan aldrig grilla mycket på en liten.
Publicerat Juli 8, 201412 yr Detta är en populär post. Så här kan det se ut när tio robsoftare ska utfodras...
Publicerat Juli 8, 201412 yr Så här kan det se ut när tio robsoftare ska utfodras... IMAG1891.jpg För lite fläsk i den bilden, och ledig plats - hade du småfolket på besök /M
Publicerat Juli 8, 201412 yr Tjenare! Kompleterade min weber 57:a med en WSM som en födelsedags present. Har gjort minst 16kg revben i den och "pulled" älg och rådjur, Lax och havskräftor och räkor, färskpotatis,helvitlök, tomater. Säkert glömt nått :-) Den är sjukt enkel att hantera och resultatet har varit suveränt. Med en sådan blir du inte besviken. Sen måste du ha en vanlig weber med för man kan tydligen inte röka allt har tanten sagt. Mvh Nicke
Publicerat Juli 8, 201412 yr Jag kan inte se varför man köper något annat än W. Jag köpte grillar en gång i tiden enligt devisen "prisvärd", men till slut inser man att någon tusenlapp till på kontot är mindre värt än perfekt grillning. Jag menar, vinet kostar en slant och salladen också (köttet hittar jag i frysen så det är gratis ) så varför snåla på grillen? Jag har till och med fått frun att fatta detta: med en stor grill kan man grilla lite. Kör en 57cm Weber, med termometer. Fortfarande bara "old school" och inte såååå stort, men med lite koll och planering är det inga problem att utfodra två familjer.
Publicerat Juli 8, 201412 yr Kan bara hålla med, finns en grill som håller det är Weber, haft en som är snart 20 år, bytt ut bottengallret en gång annars är den som ny, sett en landmann gasol som blev två år, köp inte efter design
Publicerat Juli 9, 201412 yr Ett möjligt problem med stora grillar är att det blir svårare att hålla samma temperatur i hela grillen. Vet inte hur stort problem det är i verkligheten men större är inte bättre på alla sätt.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Upplever 67'an som lättare att hålla jämn temperatur än de 57'or jag varit i kontakt med.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Författare Måste kolla om utrymmet där den ska stå medger en 67:a. Den större verkar dock nästan dubbelt så dyr som en 57:a. Hittat en Premium + 57 för 1850 pix. och en 67 cm för 3450... /Må
Publicerat Juli 9, 201412 yr https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/kolgrill-weber-one-touch-premium-57cm 1500 kr. Den är svår (omöjlig?) att slå om priset ska räknas med.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Så här kan det se ut när tio robsoftare ska utfodras... IMAG1891.jpg Är det bacon du gjort små knyten med?
Publicerat Juli 9, 201412 yr Författare https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/kolgrill-weber-one-touch-premium-57cm 1500 kr. Den är svår (omöjlig?) att slå om priset ska räknas med. Den andra var "Premium +". med lockhållare och brikettkorgar. Borde vara värt 350 pix.. /Må