Publicerat Juli 9, 201412 yr Om du inte har bråttom så bör du vänta till augusti/september. De brukar rea ut grillarna då. Köpte 57 cm premium för 990 i augusti förra året.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Måste kolla om utrymmet där den ska stå medger en 67:a. Den större verkar dock nästan dubbelt så dyr som en 57:a. Hittat en Premium + 57 för 1850 pix. och en 67 cm för 3450... /Må Är ni 3-4 personer oftast så räcker det nog med en 57'a men drar det iväg mot 6-7 flertalet gånger är det lätt värt att lägga de extra kronorna på en 67'a. Mellanskillnaden slösar du iaf på nåt skräp Är det bacon du gjort små knyten med? Jäpp, suveränt gott. Den andra var "Premium +". med lockhållare och brikettkorgar. Borde vara värt 350 pix.. /Må JA! Det är det även med till 67'an Nu sägs det att det är riktig lockhållare även till de mindre och inte bara på 67'an.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Hade satsat på en bamsing jag, för att laga till flera även på indirekt värme.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Köp en weber performer deluxe 57cm så blir du inte besviken Gasoltändning är väldigt behagligt
Publicerat Juli 9, 201412 yr Looftlighter tänder man med! Lägg pengarna på mer yta istället för fancy tändning a la gasol.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Författare Då blir det nog en beställning i kväll. Såg att Lindarn.se har 20% på Weber-tillbehör om man köper en grill.. Vad är need-to-have och nice-to-have? Tändrör/grillstarter kanske man ska ha... /Må
Publicerat Juli 9, 201412 yr Köper du en weber med gasoltändning så slipper du ju köpa massa onödigt strunt för att få igång briketterna/grillkolet. Du häller bara ner briketterna i hållarna och kör igång gasolen, 5 minuter sen är det klart Varför slösa massa tid för att tända då du kan använda tiden till att dricka öl på altanen?
Publicerat Juli 9, 201412 yr Skulle undvika gasoltändningen. Dels tycker jag den funkar så där men största problemet är att den tänder kolen under ifrån. För att hålla jämn och låg temperatur brukar jag lägga en del kol i grillen (typ 3/4 av skorstens tändaren) och sen tända en halv skorstens tändare med kol och hälla ovanpå den otända kolen. Så man måste ändå ha en skortenständare, om inte annat för vintern. Och att det tar tid tycker jag inte riktigt sämmer, tar typ en halvtimme att få bra glöd och låta temperaturen stabilisera sig. Så om man tar ut köttet ur kylen och krydar det inan man tänder grillen är grill och kött klara samtidigt.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Need: *Webers borste till gallret (inte nån annan) *Looftlighter, grym till kol och klart användbar till briketter som inte är Weber. *Skostenständare Weber, INTE nån annan, skillnad som natt och dag i funktion. Främst för briketter som ju är ganska hårda. Nice: *Pizzasten *Överdrag/mössa Jag har provat lite olika prylar som inte är Webers men det känns som att det som är stämplat Weber funkar bäst, varje gång.
Publicerat Juli 9, 201412 yr Need: *Webers borste till gallret (inte nån annan) *Looftlighter, grym till kol och klart användbar till briketter som inte är Weber. *Skostenständare Weber, INTE nån annan, skillnad som natt och dag i funktion. Främst för briketter som ju är ganska hårda. Nice: *Pizzasten *Överdrag/mössa Jag har provat lite olika prylar som inte är Webers men det känns som att det som är stämplat Weber funkar bäst, varje gång. Sponsrad?
Publicerat Juli 9, 201411 yr Need: *Webers borste till gallret (inte nån annan) *Looftlighter, grym till kol och klart användbar till briketter som inte är Weber. *Skostenständare Weber, INTE nån annan, skillnad som natt och dag i funktion. Främst för briketter som ju är ganska hårda. Nice: *Pizzasten *Överdrag/mössa Jag har provat lite olika prylar som inte är Webers men det känns som att det som är stämplat Weber funkar bäst, varje gång. NÖRD!!!
Publicerat Juli 10, 201411 yr Icke då... Vi kan kika lite på ditt biorum Nu var det lite dålig täckning här... :-o Jag har börjat bygga grillkök för åretruntgrillning här :-)